Wounded in Action part 5.

Ik blijf erbij: koop iets wat veilig moet zijn nooit bij Ome Ali. Alles wordt gekopieerd in China. 80% op die site, waarschijnlijk nog meer, is fake. Ofwel gebruikt, gerelabeld, andere chip erin.

Wat kun je daar wel veilig kopen. Dat zijn wel een hoop dingen hoor. Bijvoorbeeld kun je heel veilig tattoo materialen met gifstoffen erin kopen. En ook erg veilig kinderspeelgoed met kleine onderdelen van plastic met ftalanen (weekmakers) erin. Zoals DEHP, DBP en BBP die helemaal geen kwaad kunnen, je wordt er alleen maar onvruchtbaar van en je nieren vallen uit. Maar dat is echt geen probleem, dan zet je ze toch gewoon aan de dialyse?

Vergis je niet. Het is strafbaar gekopieerde zaken te importeren. Ook ondersteun je er criminelen mee, je geeft hen geld.

Dus: NIET DOEN. Gebruik je gezond verstand en geeft NOOIT geld aan criminelen! Onderzoek voordat je koopt.

[Bericht gewijzigd door Hoeben op zondag 10 juli 2022 13:51:52 (19%)

Dat je fake omron relais op Ali kan kopen wil ik best geloven. Dat die figuur er een paar heeft weten te bemachtigen zal ook wel. Maar net als big clive... hij roept dat het fake is op wat summier "bewijsmateriaal".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hij had een elektrische test moeten doen. Afstand tussen contacten. En dan een tijd een hoge stroom erdoorheen. Alleen ander lettertype of zelfs andere tekst zegt niks, fabrikanten produceren op meerdere plaatsen, wijzigen machines en productielijnen. Maar die slechte solderingen wezen wel degelijk op problemen.

Een test met veel stroom geeft op youtube bij een fake dan ook een veel vermakelijker filmpje.

RAAF12

Golden Member

Op 9 juli 2022 11:09:41 schreef Hoeben:
[*]Omdat bepaalde grondstoffen gevaarlijk zijn. Er zijn wel meerdere epoxy-systemen, de giftigste raken langzaam van de markt af.

Zijn inderdaad mensen aan gestorven bijv. https://nl.wikipedia.org/wiki/Niki_de_Saint_Phalle

Zij werkte heel veel met oplosmiddelen, lijmen, poleyster en andere aromatische koolwaterstoffen waarvan bekend zijn dat het kankerverwekkend zijn.
Ook bij twee componenten epoxylijm is voorzichtigheid geboden. De effecten merkt je pas na jaren dat is het verneukerative van langzame, chemische vergiftiging....

EricP

mét CE

Ook ondersteun je er criminelen mee, je geeft hen geld.

Dat doe jij ook. En best vaak.
Of wil je zeggen dat je geen belasting betaalt?

je wordt er alleen maar onvruchtbaar van

Dat lijkt me in dit overbevolkte land eigenlijk alleen maar een voordeel! :+

Het 'bewijs' in die video is wat mager. Daarnaast: die vogel weet blijkbaar niet hoe een relais in elkaar zit. Boutje eruit draaien om het kapje eraf te knippen... Daarnaast: een te heet geworden weerstand en een spoel die heet geweest is, zijn ook prima uit een te hoge voedingsspanning te verklaren.

Overigens blijft het uitkijken met wat je bij de internetchinees haalt. Voor electronica: een soort van 'last resort'. Nog later dan C..... . Voor reparatie moet je wel eens wat als het in de reguliere handel gewoon niet te krijgen is. En dan is het niks meer dan een gok (als in: stuk was het al).
Voor spul als fitwerk gaat het al een stuk beter. En nee, je weet niet exact wat je gaat krijgen. Aan de andere kant... Ik heb ook wel eens een afsluitertje vervangen wat na een jaar reeds lek was. Enige destructief onderzoek vertelde dat er lucht in het gietwerk ingesloten zat en dat het dus een kwestie van tijd was. Overigens wel met 'certificaat' en voor de hoofdprijs gekocht bij een Nederlands bedrijf wat oa. daarin doet. Blijkbaar is ook dat geen garantie voor 'iets goeds' in handen hebben.

Sine

Moderator

Op 10 juli 2022 13:52:35 schreef rew:
Maar net als big clive... hij roept dat het fake is op wat summier "bewijsmateriaal".

Hoeveel van die dingen heb je in circulatie? ;)
De laatste keer dat ik iemand zo ontkennend meemaakte over duidelijk sub-standaard onderdelen bleek ie er daar aardig wat van verkocht te hebben .. en was bang voor claims aan zijn adres.
Oh, en GD natuurlijk ... maar die tel ik voor het gemak even niet mee.

Zonder flauwekul, het feit dat weerstanden en spoelen uitroken bij normaal gebruik zegt genoeg, dat doen normale omron's echt niet.

Op 10 juli 2022 14:29:55 schreef EricP:
[...]Dat doe jij ook. En best vaak.
Of wil je zeggen dat je geen belasting betaalt?[...]Dat lijkt me in dit overbevolkte land eigenlijk alleen maar een voordeel! :+

Erg zwakke argumentatie. 'Doe geen moeite om een vermijdbaar negatief iets te vermijden, omdat er ook onvermijdelijke negatieve dingen zijn'.

Beetje hetzelfde als 'Doe geen moeite om de brand in huis te blussen en redden wat er te redden valt, want één van de 3 kamers is toch al uitgebrand'.

Ik neem op kleine schaal reparaties van buizen-elektronica aan voor een heel aardig uurtarief. Interesse? Mail me!
Jinny

Golden Member

Eensch, en Omrons haal ik gewoon bij de TU.
Zal duurder zijn dan bij de Ali, maar wel de andere ochtend in mijn schuur en gewoon garantie als ie snel stuk is...

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
EricP

mét CE

Beetje hetzelfde als 'Doe geen moeite om de brand in huis te blussen en redden wat er te redden valt, want één van de 3 kamers is toch al uitgebrand'.

Daar is best nog wel wat voor te zeggen - uit financieel oogpunt. Iets wat 'weg' is, wordt gewoon vergoed. Bij iets wat 'beschadigd' is (en reken maar dat roet naar spul is!), boer je hoe dan ook achteruit. Hoe krom het ook is.

en gewoon garantie als ie snel stuk is...

Daar heb je ook geen r**t aan. De kosten zitten in het gez**k met je klant, er heen, wat anders erin frutten. De kosten van dat relais zijn in die context verwaarloosbaar. Het moet gewoon niet stuk gaan.

[Bericht gewijzigd door EricP op zondag 10 juli 2022 16:53:34 (25%)

benleentje

Golden Member

Op 10 juli 2022 11:24:03 schreef testman:
installatie materiaal kopen bij ome ali, dat is ook vragen erom..

En waarom dan. Het relais moet gewoon wat eenvoudig 24V signaal schakelen. Ik heb als signaal lamp een RGD led. Echt RGB is het niet maar er zijn 7 kleur combinaties met 3 aansluitingen + massa. Daar ga ik geen dure relais voor gebruiken.
Natuurlijk verwacht je geen relais wat 1 miljoen+ keer kan schakelen en ook dat de specs een stuk minder zijn. Voorlopig zie ik de fout als een gewone standaard productie fout

Ik ben net als REW niet overtuigd dat het fake is. Imitatie kan. Maar als je weet waar je het toepast zie ik ook geen probleem met imitatie. Als er een relais niet werkt dan werkt mijn compressor niet. Geen probleem dus alleen op het moment even lastig.

Eigenlijk heb ik er al weer enorme spijt van dat ik het gepost heb. Ik vond het gewoon leuk om te laten zien wat er als in mijn ogen een gewone productie fout in een relais kan zitten. En niet de hele discussie er omheen waarom je het niet moet gebruiken. Ik durf het zelfs om te draaien ik vind de producten van ali gewoon verrassend goed en 99% werkt gewoon. Ja de specs zullen wel een stuk minder zijn en bij 10.000x schakelen zal het wel stuk zijn de compressor die ik heb zal de 10.000x inschakelen zeker niet overleven dus dat past mooi bij elkaar.
En ik snap ook wel dat je producten van ali niet voor klanten moet gaan gebruiken.

Daar heb je ook geen r**t aan. De kosten zitten in het gez**k met je klant,

Voor mijn werk geloof ik ook niet zo in garantie of in het is toch verzekerd. Dus ik doe daar mijn werk uiterst zorgvuldig en doe er liever iets langer over door geen fouten te maken. Fouten ameken we allemaal wel een keer maar ik bedoel gewoon de fouten die je eigenlijk niet moet maken door te snel te werken.
IK heb collega die veel sneller klaar zijn dan ik en dan mag ik de volgende dag hun fouten eruit halen. En dan hebben we er nog niet over dat her er niet uitziet. Als ik dat ook nog moet verhelpen dan kan je beter overnieuw beginnen.

[Bericht gewijzigd door benleentje op maandag 11 juli 2022 00:45:14 (18%)

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
EricP

mét CE

En waarom dan.

Volgens mij heb je dat net zelf ontdekt! :+

Het relais moet gewoon wat eenvoudig 24V signaal schakelen.

Dat doet een startrelais van een startmotor ook. 'Eenvoudig 24V schakelen'. Meer doet het niet.

Daar ga ik geen dure relais voor gebruiken.

Kom, zo duur zijn relais in de reguliere handel ook niet.

gewone standaard productie fout

Toch wel triest dat je er blijkbaar vanuit gaat dat er 'gewoon' fouten in een productie zitten.

Imitatie kan.

En dat is geen 'fake'?

Maar als je weet waar je het toepast zie ik ook geen probleem met imitatie.

Tsja... Het is maar hoe je er tegen aan kijkt. Ik ben van mening dat gereedschap gewoon z'n werk moet doen. Niets is zo irritant als eerst je gereedschap moeten repareren om je eigen werk te doen. De 'winst' van een paar euro is per direct verdampt en terug gekomen als een veelvoud aan ellende.

zien wat er als in mijn ogen een gewone productie fout in een relais kan zitten.

Ik vind het niet gewoon dat er productiefouten in spulletjes zitten...

en 99% werkt gewoon.

De NS vindt ook dat ze het heel goed doen als 90% van de treinen op tijd rijden. Waarop ik dan denk... als ik 5x in de week de trein zou gebruiken om naar mijn werk te gaan, dan heb ik dus 1x per week een misser. Waarmee het effectief een onbruikbaar vervoersmiddel is. Maar wel 90% op tijd!

En ik snap ook wel dat je producten van ali niet voor klanten moet gaan gebruiken.

Dat kan prima. Als last-resort en in goed overleg. Maar eh... als ik wat voor mezelf doe... ben ik dan niet m'n eigen klant?

Maar - ik heb de suggestie eerder gedaan - kijk eens wat Omron er zelf van vindt. Dat vind ik nou interessant. Als ze zelf komen met 'oops', dan is het blijkbaar een toko die de boel niet onder controle heeft. Als ze komen met 'waar heb je dit nou vandaan?', dan is ook meteen duidelijk dat er iemand hun naam misbruikt.
En wat ook nog prima zou kunnen is dat het wel 'gewoon' een originele is, die wegens 'doet het niet' uit de productie gehaald is en tesamen met z'n zwakke broertjes niet vernietigd is maar bij een internetchinees geland is: Omron had het nooit in de handel willen hebben. Het zou zomaar kunnen gebeuren als ze dat spul in China laten maken en contractueel niet voldoende hebben dicht getimmerd wat er met 'afkeur' gebeurt: geen 'fake', wel slecht.

Jinny

Golden Member

Eensch wat betreft garantie.
Dat is niet het belangrijkste.
Wat in mijn geval -wel- belangrijk is, morgen op de stoep.
Niet over 4 tot 12 weken.
Een vd reden om niet of als uiterst redmiddel bij Ali & co te halen.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Semtexx

Golden Member

Ik snap t wel een beetje, en t is geen reden om mekaar hier persoonlijk aan te vallen.

Het ligt een beetje in de Nederlandse cultuur om voor zo weinig mogelijk geld een maximum resultaat te halen. "voor een dubbeltje op de eerste rang zitten," noemt men het ook wel. Ik woon nu al heel wat jaartjes in Duitsland en het begint me op te vallen.

Ik doe er ook graag aan mee, want ik blijf een Nederlander. Maar de Duitser kent een spreekwoord "wer billig kauft, kauft zwei Mal" - oftwel wie goedkoop inkoopt, moet nog een keer inkopen.

Bij Ali heb ik ook geregeld minderwaardige kwaliteit spullen gekocht, maar voor niet-kritische toepassingen is het allemaal best prima. En bestanddeel van de hobby om er lekker aan te rommelen. Dat maakt het voor mij leuk. En je leert ook nog wat van je fouten. (welke rommel kan je beter niet kopen bij Ali).

Same shit: Nadat van het weekend mijn billige, in China gemaakte, Kinzo tuinslang voor de tweede keer uit elkaar gevlogen is in mijn gezicht, toch maar een Gardena gekocht. Je probeert eens wat....

Productie uitval lijkt me onwaarschijnlijk, je legt niet per ongeluk veel te weinig windingen van te dun draad op een relais. Ik zou dan ook verwachten dat je duidelijk kunt zien dat er minder koper is gebruikt, tenzij ze compenseren met meer tape of zo; dat laatste zou m.i. opzet bevestigen.

Ik zou de weerstand eens nameten, en kijken of het een ander relais uit dezelfde serie zou kunnen zijn. Misschien heeft de Chinees alleen met het kapje gerommeld, en verkoopt en 5V relais als een 12V exemplaar of zo.

[Bericht gewijzigd door SparkyGSX op maandag 11 juli 2022 09:15:18 (20%)

Een manager is iemand die denkt dat negen vrouwen in één maand een kind kunnen maken
Jinny

Golden Member

Op 11 juli 2022 09:03:14 schreef Semtexx:

Bij Ali heb ik ook geregeld minderwaardige kwaliteit spullen gekocht, maar voor niet-kritische toepassingen is het allemaal best prima. En bestanddeel van de hobby om er lekker aan te rommelen. Dat maakt het voor mij leuk. En je leert ook nog wat van je fouten. (welke rommel kan je beter niet kopen bij Ali).

Niet iedereen zit hier perse hobbymatig....
Een redelijk deel vd 'ouwe hap' zit beroepsmatig in de E.
Waaronder ik...

En "wer billig kauft, kauft zwei Mal" ken ik, een de redenen voor mij om iets meer uit te geven aan kwaliteit...

Verwacht van Gardena niet een heel veel hogere kwaliteit dan van Kinzo hoor...
Is beter, maar ook overprijst wegens de naam..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
EricP

mét CE

Tsja... een tuinslag :)
Ik heb er eentje die mijn vader gekocht heeft toen-ie z'n eerste huis kocht - met tuin. Moet inmiddels 50+ jaar oud zijn. 'Still going strong'. En er staat geen merk op :)
Mocht er wat anders moeten komen: stukje tricoflex.

Waar het feitelijk heen gaat: bij de internetchinees weet je gewoon nooit wat je koopt. Er zit best mooi spul tussen. Er zit ook veel 'rommel' tussen. 'Een merk' en dan spotgoedkoop... dat zou alarmbellen moeten laten rinkelen. Het enige waar dat niet zo is, dat is een magazijn wat leeg moet (en dan is het doorgaans 'oud') of een faillissement. Beiden zullen niet uit China komen.
Niks mis met wat knutselen voor de hobby. Maar een deel van de oude garde doet dat niet voor de hobby. En dan nog... Mijn hobby is het niet om te kijken of het chippie (of relais) het doet. Het stuk electronica op zich: prima. Maar om nou het experiment aan te gaan of de componenten doen wat ze zouden moeten doen?
Overigens zijn de prijzen in Duitsland vaak ook lager. Dan loont het nog minder om het elders te proberen. Dat is wellicht ook meteen een tip!

Op 11 juli 2022 09:11:37 schreef SparkyGSX:
Misschien heeft de Chinees alleen met het kapje gerommeld, en verkoopt en 5V relais als een 12V exemplaar of zo.

Wat ik er van begrepen heb is dit een 230V relais. En de truuk met de weerstand om een ledje te laten branden als ie aan is, die is origineel. Bij 10mA gaat daar 2.3W in de weerstand zitten. Da's geen 2W weerstand....

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Nog een voordeel van Ali: Europese fabrieken gaan over de kop en Nazichina wordt groot en sterk. Je slaat dus twee vliegen in één klap!

Sine

Moderator

Op 11 juli 2022 12:33:37 schreef rew:
[...] die is origineel. Bij 10mA gaat daar 2.3W in de weerstand zitten. Da's geen 2W weerstand....

Dat is niet geheel origineel, bij de echte omrons zijn het zelfs 1/8W weerstanden. En dat kan omdat men daar de led niet over de volle voedingsspanning zet, maar enkel over een gedeelte van de spoel.

EricP

mét CE

Nog een voordeel van Ali: Europese fabrieken gaan over de kop en Nazichina wordt groot en sterk. Je slaat dus twee vliegen in één klap!

De basis daarvan is gelegd door de vakbonden: ook de jongste bediende moet de grootste flatscreen kunnen hebben hangen. En ook minimaal 2x per jaar op vakantie kunnen. Ergo: productie in west-europa is onbetaalbaar geworden. En we vinden het allemaal prima.

maartenbakker

Golden Member

Op 11 juli 2022 00:39:33 schreef benleentje:
[...]
Ik ben net als REW niet overtuigd dat het fake is. Imitatie kan. Maar als je weet waar je het toepast zie ik ook geen probleem met imitatie. Als er een relais niet werkt dan werkt mijn compressor niet. Geen probleem dus alleen op het moment even lastig.

ALS het imitatie is, dan is er één heel groot en onoverkomelijk probleem: het staat er niet op! De specificaties kloppen dus simpelweg niet, nog even los van het legale aspect. In een toepassing waar een onderdeel met lagere specificaties goed werkt, zou ik het gerust toepassen. Zolang er bijvoorbeeld Hang Kreng Hang op staat, en niet Omron...

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
benleentje

Golden Member

Op 11 juli 2022 12:33:37 schreef rew:
[...]Wat ik er van begrepen heb is dit een 230V relais. En de truuk met de weerstand om een ledje te laten branden als ie aan is, die is origineel. Bij 10mA gaat daar 2.3W in de weerstand zitten. Da's geen 2W weerstand....

OP mijn foto is toch duidelijk te zien dat het om een 24V DC relais gaat. 20mA voor een led dat is iets van vorige eeuw dat zal eerder 5mA zijn. 5mA x 24V = 0.12W.

Toch wel triest dat je er blijkbaar vanuit gaat dat er 'gewoon' fouten in een productie zitten.

Ben je echt zo naïef? Dus jij maakt nooit en echt nooit eens een fout? In een CPU in de PC zit 100den fouten. Er bestaat geen enkel productie proces wat fout vrij.Er worden toch regelmatig producten zoals auto's terug geroepen omdat er een fout verholpen moet worden. Het is de kwaliteitscontrole vaak achteraf die het aantal fouten dat de fabriek uitgaat min of meer bepaalt. Maar soms ook van vele klachten van de gebruiker. Dus ja er worden gewoon fouten in de productie gemaakt.

Imitatie kan.

En dat is geen 'fake'?

Het is maar hoe je definities opstelt. In mijn definitie is fake gewoon 100% nep en niet werkend. Iets wat er alleen op lijkt maar het totaal niet is. Dus een defecte transistor van een andere typenr voorzien dat is voor mij fake.
Imitatie is iets gewoon iets namaken of kopiëren, en dat namaken kan soms zelfs beter als het origineel zijn.
Hier valt er weinig te faken door de doorzichtige behuizing kan je alles zien.

Op 11 juli 2022 09:11:37 schreef SparkyGSX:
Productie uitval lijkt me onwaarschijnlijk, je legt niet per ongeluk veel te weinig windingen van te dun draad op een relais.

Waar haal je dat vandaan? Het gaat niet om de relais spoel. Het gaan om de dunne draadjes die van onder naar boven lopen die niet netjes gestript zijn en waarvan er rafeltjes uitsteken.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.
EricP

mét CE

Ben je echt zo naïef?

Nee. Maar blijkbaar ligt mijn standaard wat (ahum) hoger dan die van jou. Fouten zijn onacceptabel. Punt.
Het overkomt me ook zelden, gewoon omdat ik vind dat het niet kan. Wat me soms wel gebeurt is een 'educated guess' (zo je wilt: calculated risk) - en dan mis gokken.

Er worden toch regelmatig producten zoals auto's terug geroepen omdat er een fout verholpen moet worden.

En als je dan leest wat... dan denk ik niet zelden... lekker boeiend. Maar zoals je ziet: ook dat is niet acceptabel, want ze gaan gewoon terug.

Het is maar hoe je definities opstelt. In mijn definitie is fake gewoon 100% nep en niet werkend.

Dat hoeft helemaal niet. 'Fake' zou je eerder kunnen zien als 'het doet zich voor als iets wat het niet is'. Het zegt niks over het al dan niet functioneren.

Imitatie is iets gewoon iets namaken of kopiëren, en dat namaken kan soms zelfs beter alsdan het origineel zijn.

Zolang je je eigen naam er op zet en niet doet alsof het het 'origineel' is...

Hier valt er weinig te faken door de doorzichtige behuizing kan je alles zien.

Toch wel. Jij ziet niet hoe de spoel in elkaar zit. Jij ziet niet van welk materiaal de contacten gemaakt zijn. En je ziet (als het goed is :) ) ook niet of het huisje erg graag brandt of juist niet. Of het nou doorzichtig is of niet.

Waar haal je dat vandaan?

Leuk hoe een videootje van iemand heel anders mensen op het verkeerde been kan zetten :)

maartenbakker

Golden Member

Omron maakt dit soort fouten niet, lijkt me. Dat het daardoor vermoedelijk een imitatie of een fake is, welke van de twee is niet echt heel relevant, is een probleem. Ik denk dat aleen Omron zelf definitief uitsluitsel kan bieden.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
benleentje

Golden Member

Zolang je je eigen naam er op zet en niet doet alsof het het 'origineel' is...

Ja daar heb je dan wel erg gelijk in zo had ik er nog niet over nagedacht.

Nee. Maar blijkbaar ligt mijn standaard wat (ahum) hoger dan die van jou. Fouten zijn onacceptabel.

Komt ook omdat jij in een andere hoek van de techniek zit en ik altijd voor een werkgever gewerkt hebt.
Dat fouten onacceptabel zijn ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de fout zelf. In jouw werk mag je best een keer een foutje maken maar omdat je je eigen werk goed controleert je dat er later ook weer uithaalt voordat je de klus oplevert.

Fouten maken is dus heel gewoon ze niet opmerken is onacceptabel.

In mijn werk probeer ik dat ook zo te doen, echter heb ik een werkgever die dat niet altijd wilt. Maar gaande weg ik heb tijden het onderhoud de machines een stuk betrouwbaarder kunnen maken en als dank omdat er minder onderhoud nodig was, word je dan aan ergens anders ingezet waar je niet wilt zijn. Soms zullen die 2 ook samen kunnen gaan dus dat eerder onbedoeld toch nog iets redelijk goeds maken.

Omron maakt dit soort fouten niet, lijkt me.

Dat lijkt mij ook maar ik kan het ook niet helemaal uitsluiten.
Ik denk wel dat als het origineel zou zijn omron wel al een terugroep accu zou zijn gestart. Zoals Fluke laatst met de T150 duspols

Dat het daardoor vermoedelijk een imitatie of een fake is, welke van de twee is niet echt heel relevant,

Ik moest er even over nadenken. Toch denk ik als je immitatie maakt je dan toch nog gewoon je best doet voor een zo goed mogelijk product binnen de grenzen van bv je budget. Als je fake maakt dan doe je niet je best om het zo goed mogelijk te doen maar eerder je best om zoveel mogelijk winst te maken.

Mensen zijn soms net als een gelijkrichter, ze willen graag hun gelijk hebben.