Komt ook omdat jij in een andere hoek van de techniek zit en ik altijd voor een werkgever gewerkt hebt.
Dat fouten onacceptabel zijn ligt natuurlijk ook wel een beetje aan de fout zelf. In jouw werk mag je best een keer een foutje maken maar omdat je je eigen werk goed controleert je dat er later ook weer uithaalt voordat je de klus oplevert.
Exact die. En omdat mijn tak van sport ook voor een deel 'puinruimer' is: de ellende van mensen die de kantjes eraf lopen oplossen. Helaas is dat vaak niet zo simpel omdat je deels blijft zitten met beslissingen uit het verleden. Denk aan kabelwerk achter betimmering wat nu eenmaal zo zit...
Fouten maken is dus heel gewoon ze niet opmerken is onacceptabel.
Kan ik mee leven. Maar ik ben heel lui van aard. Dus mijn streven is nog steeds om ze gewoon niet te maken. Dan hoef ik ze later ook niet op te merken
In mijn werk probeer ik dat ook zo te doen, echter heb ik een werkgever die dat niet altijd wilt. Maar gaande weg ik heb tijden het onderhoud de machines een stuk betrouwbaarder kunnen maken en als dank omdat er minder onderhoud nodig was, word je dan aan ergens anders ingezet waar je niet wilt zijn.
No good deed will stay unpunished . Ik snap wat je bedoelt. Wie goed werk levert, wordt beloond met meer werk. Er is een reden dan ik geen loonslaaf meer wil zijn.
Ik denk wel dat als het origineel zou zijn...
Het kan best origineel zijn. Maar dan uit de reeks 'afgekeurd' (en dan 'stiekem' later toch verkocht via een ander kanaal). Ik kan me best voorstellen dat het ff pielen is om zo'n machine goed in te stellen en dat het goedkoper is om 100 relais weg te gooien (en het op het zicht in de praktijk in te stellen) dan om er een heel 'plan' voor te maken. Als die 100 dan niet vernietigd worden (zoals Omron het vast bedoeld heeft...), dan heb je een 'origineel', maar niet eentje zoals het hoort. Het is in elk geval geen 'fake' of 'imitatie' zoals eerder beschreven. En het is ook niet 'goed'.