Het beste kan je je armatuur bedraden met de netspanning, dus L en N aan beide zijden van de lamp aan 1 pin van de TL buisvoet. De twee andere pinnen van de buisvoet gewoon doorverbinden (op die verbinding zat vroeger de starter).
Op die manier maakt het niet uit in welke richting je de buis monteert en kan je nooit kortsluiting maken.
Dat die LED TL-buizen zo bedraad zijn heeft alles te maken met het feit dat ze ook in een niet omgebouwd klassiek armatuur moeten kunnen werken. In dat geval moet je de buis vervangen en de starter door een LED-starter die eigenlijk alleen een overbrugging is. Nu is het sowieso beter om de ballast eruit te halen en te overbruggen, anders heb je daar nog wat verlies.
Er zijn ook speciale LED TL-buizen die op een EVSA kunnen werken, maar die raad ik niet aan. Het is beter om alles uit het armatuur te strippen en de LED TL-buis rechtstreeks te voeden met de netspanning.
Natuurlijk is dat alles wel handig voor wie er niets van kent, die kan zo ook eenvoudig een LED TL-lamp in een armatuur stoppen zonder te herbedraden.