Hi rew,
De moderne accu's moet je laden via een BMS en niet zo op een LAB voeding aansluiten, zo simpel is het naar mijn mening.
Dat jij dat directe aansluiten doet en verder goede resultaten er mee haalt, betekend nog niet dat dit veilig is!
Ik kan hier een hoop analogieën typen, maar ik denk dat dit niet nodig ism maar doe het zo toch even.
Als je blijf aangeven dat het goed laden van b.v. NiMh cellen niet goed gaat via een diode en b.v. serie weerstanden als je het toch zo doet,
dan zeg ik ja, je hebt gelijk, maar het is beter het niet zo te doen. 
Als ik hier met 100KM per uur de straat in komen rijden naar mijn prive parkeerplek, vol in de ankers en hem er snel indraai, gaat ruim 100x goed,
je krijgt een keer dat een kind of een hond tussen de auto's doorloopt, denk je dan later, nou het is toch lekker 134x goed gegaan?
Jij hebt je dikke NiMh pakket aan die voeding, en er gaat wat mis, jij staat buiten met de buren te kleppen, brand!
Omdat je aan die ene mogelijkheid niet hebt gedacht die b.v. wel wordt afgevangen door een goede BMS.
En er zijn nog veel meer zaken die mis kunnen gaan, maar daar heb ik het niet eens over, zoals te dunne bekabeling, slechte klemmen.
In dit topic is spraken van zeg twee 5-Ampere voedingen als je die nodig hebt om accu's te laden, dan is dat knap veel energie waar je mee bezich bent.
Velen hangen geen temp sensor aan de accu als ze hem "even" opladen met een LAB voeding...
Ja en ik kan nog wel even doorgaan, maar dan zeg je weer dat ik te voorzichtig ben. 
Groet,
Bram