Ha Dominique1966,
Klein stukje meegelezen, dit is het eerste model wat de ondergang van Hameg heeft ingeluid
Maar goed daar heb jij niets aan de scope is vrij complex en slecht ontworpen daar kom jij zomaar niet uit,
en ik zit te ver weg Rotterdam.
Het zou zoals opgemerkt aan de focus kunnen liggen maar, kan net zo goed de hoogspanning zijn.
De scope heeft namelijk een autofocus systeem ik heb er vroeger een paar gerepareerd !
Dit autofocus systeem stuurt horizontaal en verticaal er zit dus geen handmatige astigmatisme op de scope.
De signaalwaarden komen van een processor ik weet niet meer welk type Hitachi of zo iets H8.xxxx onnodig systeem,
maar ja je moet met de tijd mee
Wat ik begrijp van je..... je kunt de focus niet veranderen dus heeft de autofocus de overhand.
Zoals ik al aangaf wordt zo'n autofocus gekoppeld aan de helderheid ( de hoogspanning ) de spanning van de helderheidsregelaar,
wordt gedigitaliseerd en aan de processor aangeboden.
Waarna in verhouding ( rekenkundig of tabel ) weer een analoge spanning aan een driver wordt aangeboden.
Nu kan er ook nog iets mis zijn met de blanking waarom ? aan het begin waar de blankingspuls niet actief is,
zie je de helderheid door het dak gaan !
En of ik zie dat verkeert ( reflectie ) zijn beide leds aan Intens en Focus
Tja dan de reparatie standaard procedure ( is al aangegeven ) eerst de voedingsspanningen meten ook op brom controleren !
Daarna kijken of de autofocus varieert met de helderheid dit is allemaal nog laag in spanning behalve de input,
die zal ergens tussen de 2...2,5 kV liggen dat weet ik niet meer !
Wat kan je proberen zonder de scope open te maken....
Kijk of de helderheid werkt en wat er gebeurt met het plaatje.
Je heb helaas geen Z-ingang.......
Groet,
Henk.