Bij mijn auto (oldtimer carburateur) zit de verdeler achter op de nokkenas.
Het BDP wordt bepaald door een Hall sensor die daar ook in zit.
Wordt 'aangestuurd' door twee sleuven in een roterende trommel.
Nu wil ik 180 graden verder nog een Hall sensor monteren voor het
geval de eerste eens de geest geeft.
Je kunt er slecht bij, dus even ombouwen kost naar mijn zin teveel
tijd.
Daarnaast een Wasted Spark monteren lijkt mij ook wel wat.
Upgreads zijn te koop en in de bestaande computer te solderen,
waarbij het oude systeem ook nog naar believen bruikbaar blijft.
Wat ik tot nu toe hopelijk goed begrepen heb is dat een
Wasted Spark volledig voldoet aan de wet van Faraday.
Dat het rendement (en dus de vonk) beter en sterker is.
Bij een 4 cilinder je twee bobines 'krijgt', tegen die ene oude
klassieker die er nu in zit.
De bougiekabels korter en gelijk kunnen worden.
Nadeel is dat de bougies nu 2x moeten vonken.
Ik kan ook 4x COP's (Coil Over Plug) gebruiken en die Wasted
Spark laten werken, maar dan verlies ik 'een stukje' voordeel van
de wet van Faraday?
Maar verlies de bougiekabels en heb dan 4 bobine's.
(Vraag is nog wel of ik de juiste dwell versies kan vinden).
Vraagje;
- Oude behouden
- Wasted Spark met geteste Bobines (ivm dwell)
- Wasted Spark mbv COP
(COP met 'nieuwe' computer wordt wat tuh)
Bij voorbaat dank.