LG Inverter linear compressor

Bedankt maartenbakker voor de info!

Ja ieder land zal wel zijn eigen merken hebben, wat dacht ik dat jij alles weet? Ik dacht dat je misschien van sommige merken wel eens had gehoord.
Maar er zijn zoveel merken als de zee diep is...

Groetjes, Maaike

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Op 14 oktober 2022 01:27:53 schreef maartenbakker:

Samsung doet nu wat Philips vroeger deed: overal zitten.

zo zijn er wel meer.. nog nooit van een multinational gehoord? ;-)

maartenbakker

Golden Member

De directeur van Samsung wel, de directeur van Philips nauwelijks :P

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

De directeur van LG ook blijkbaar... :)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

Yep, en Philips heeft 1 jaar een overgang gehad dat er Philips/ Whirlpool op hun apparaten stond, ik dacht ergens rond 1994?? daarna nog alleen Whirlpool. IDD Maarten de Whirlpool bouw van Americas lijkt totaal niet op de Euroopese bouw, meer aziatisch..

Op 14 oktober 2022 18:31:12 schreef smd:
Yep, en Philips heeft 1 jaar een overgang gehad dat er Philips/ Whirlpool op hun apparaten stond, ik dacht ergens rond 1994?? daarna nog alleen Whirlpool. IDD Maarten de Whirlpool bouw van Americas lijkt totaal niet op de Euroopese bouw, meer aziatisch..

in dezelfde tijd stand op er philips meetapparatuur ook "philips & fluke de T&M alliance" philips was toen al goed bedrijfs onderdelen aan het verkopen..

waar rook was, werkt nu iets niet meer
maartenbakker

Golden Member

Ik denk dat bedrijfsonderdelen misschien wel de best verkochte onderdelen van Philips zijn geweest, achteraf bezien 8)7

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 14 oktober 2022 18:31:12 schreef smd:
Yep, en Philips heeft 1 jaar een overgang gehad dat er Philips/ Whirlpool op hun apparaten stond, ik dacht ergens rond 1994??

dat was al vroeger. Na zwarte maandag in 1987 zakten de aandelen van Philips tot een historisch dieptepunt mede door dat bekend werd dat Van der Klucht de situatie van het bedrijf rooskleuriger had voorgesteld tov de echte toestand. Toen ging de deur open voor verkoop, kabelfabriek, gasfabriek en dan de verkoop witgoed aan whirlpool. (1989, dacht ik)

maartenbakker

Golden Member

De dubbele naam is echter wel tot iets van 1993 gevoerd als ik me goed herinner.

Het zou best kunnen dat het klaarmaken voor de verkoop van groothuishoudelijk samenviel met het weghalen van de televisieproductie uit de magnetronovenfabriek in Zweden en dat zal inderdaad wel rond 1987 geweest zijn.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op vrijdag 14 oktober 2022 22:12:34 (58%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 14 oktober 2022 22:10:57 schreef maartenbakker:
De dubbele naam is echter wel tot iets van 1993 gevoerd als ik me goed herinner.

dat zou goed kunnen, wanneer de naam Philips er af viel weet ik niet meer precies. voor Fluke de Philips er af liet was ook ergens eind 1993.

Dat de naam Philips nog een tijdje bleef op Whirlpool en Fluke leek me iets om de bittere pil te verzachten. Men sprak over een alliantie, maar eigenlijk waren die afdelingen wel degelijk verkocht..(met een overgangsperiode). Nu, dat is geen ongewone gang van zaken wanneer een bedrijf een tak verkoopt/afstoot. Timmer zei altijd " we moeten ons toeleggen op onze corebusiness". Ik grapte dan, Oo gaan ze terug gloeilampen maken in Eindhoven?

als je bedenkt dat philips apparaten sinds begin jaren 80 ook steeds minder degelijk werden gebouwd. steeds meer plastic en kliksystemen. toen kon je al zien dat er bezuinigd moest gaan worden bij philips en eigenlijk elke producent. ergens zijn zoals dat overal zo is tegenwoordig de aandeelhouders het belangrijkste geworden. die moeten geld blijven zien. in goed lopende bedrijven worden banen geschrapt omdat er dan meer word verdiend. nu in deze tijden komen ze daar wel achter, dan vertrekt het gebleven personeel omdat de werkdruk en salaris elders beter geregeld is. kijk naar schiphol, het beloofde extra salaris ging er toch weer vanaf en hop er vertrok weer een hoop bagage afhandelaars en beveiligers..

waar rook was, werkt nu iets niet meer

Toch ging Philips producten ook uit de Jaren 90 nog best lang mee met een beetje knap gebruik, dat halen de huidige merken echt niet meer..

klopt, veelal een ruime 10 jaar voor er ellende kwam. mn oma kocht altijd philips tv's. die gingen een 12-14 jaar mee en als er dan iets aan kwam meteen een nieuwe halen. toestel maakte dagelijks zeker 5 uur.

waar rook was, werkt nu iets niet meer

En vaak met een kleine reparatie konden ze nog wel langer..