Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 8

Dit topic is gesloten

Op 24 november 2022 18:43:10 schreef rew:
[...]En dan pal naast de 200 graden fuser-rol? Mwah... dacht het niet.

Haha, ja, dat was weer een briljant idee van mij 8)7

Zo gek is dat idee helemaal niet, er kunnen tegenwoordig ook metalen geprint worden.
Alleen niet uit je eigen paar honderd euro filament 3D printertje.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Vaak geef ik je helemaal gelijk Henri maar in dit geval niet. Het ding gaat al 18 jaar mee, probeer dat is met hedendaags goedkoper consumentenspul :)
Dat er dan iets kapot gaat is niet zo vreemd.
De fusers die ik heb liggen zijn varianten die je zo als consument kan veranderen zonder schroevendraaier. Het zijn varianten waar ook de toner in gaat en die unit met fuser gaat dan weer in de printer.

Arco

Special Member

Plasticproblemen zie je bij alle apparaten, niet alleen nieuwe. (bij spul uit de '70-'90 jaren net zo goed.)
Sommige plasticsoorten worden nu eenmaal 'bros' en breken dan heel makkelijk. Andere soorten vergelen weer als een malle...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

hoi,

weet iemand misschien waar ik de smd (sot23) zp1 (DSS20200L-7) betaalbaar kan bestellen. en ook redelijk snel in huis kan hebben.
ik had er al gevonden bij rs o*nl*ne , maar daar gaan ze per 100, + verzendkosten.
een verglijkbaar type mag ook natuurlijk.

mvg

rob

Lucky Luke

Golden Member

Mouser heeft had ' m 621-DSS20200L-7 (maar, daar zit je onder de 50 euro aan orderkosten, dus dit is een beetje een dooie mus, tenzij je met iemand kunt meeliften)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Dankje,
toch maar weer'op Ali besteld, geschatte leveringsdatum,22 december
klopt meestal wel

Gr rob

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fatbeard

Honourable Member

Zojuist kwam er een pakket:

en daar zat, jawel, het tandwiel in voor de fuser. Gelukkig vastgetaped aan de bodem van de doos, anders had ik hem niet eens gevonden tussen alle vulmiddelen...
Hoebedoelu, standarisatie?

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
revado

Honourable Member

Op 29 november 2022 19:04:29 schreef fatbeard:
Zojuist kwam er een pakket:
[bijlage]
en daar zat, jawel, het tandwiel in voor de fuser. Gelukkig vastgetaped aan de bodem van de doos, anders had ik hem niet eens gevonden tussen alle vulmiddelen...
Hoebedoelu, standarisatie?

Mooi dat je nu het toch kan repareren.
Waar heb je het uiteindelijk gekocht?

revado

Honourable Member

Die in verhouding absurd groot formaat dozen in en naar het buitenland is wel te verklaren.
Pakketten worden een aantal malen overgeladen op weg naar de bestemming.
Wij hebben vanuit een vereniging meerdere keren cd's verstuurd naar Duitsland.
Dit in een moooi klein passsend doosje.
Twee keer is het niet aangekomen en track en trace bleef ook ergens hangen op "overgenomen door XXX duitsland. ( verstuurd met postNL die het aan DHL duitsland doorstuurde...
Sinds het gebruiken van grotere dozen komt alles wel gewoon goed aan.

fatbeard

Honourable Member

Waar heb je het uiteindelijk gekocht?

Bij MAXICT. Was verrassend goedkoop en lage verzendkosten: ik was totaal €11.72 kwijt...

Je andere post zou je in het "ervaringen met verzenddiensten" moeten plaatsen, daar hebben mensen wat aan.

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.

Op 29 november 2022 19:04:29 schreef fatbeard:
Hoebedoelu, standarisatie?

Ik had vrijdag haast in dit topic gevraagd naar betaalbare sot23 mosfets die minimaal 30V aankunnen. Maar zelf gevonden: Bij reichelt. Krijg ik dus 50 SOT23 mosfets (strip van 20cm lang (nee geen 199mm of 201mm, 200mm) ) en 20 diodes (eehhh reken... strip van 80mm lang) in precies zo'n doos. Anyway EUS is blij met z'n 24V prototype.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Tussenstekkerbehuizing gezocht: mannelijk en vrouwelijk 230V~-, liefst in lijn, met daartussen een behuizing, groot genoeg voor een esp32 met een voedinkje en een SSR en wat kleine zooi.

Liefst niet te duur want er zijn er nogal een aantal nodig, mag best van bij de chinees (maar geen zoetzure saus aub :) )ik zal er wel eerst een of twee op proef bestellen en de veiligheid eens kritisch bekijken.

Bij ali heb ik al wel eens rondgekeken maar ik zal wel weer de verkeerde zoektermen gebruiken, daar ben ik nogal goed in.

[Bericht gewijzigd door Paulinha_B op dinsdag 29 november 2022 23:49:44 (13%)

fatbeard

Honourable Member

Wie weet wat voor tape er gebruikt wordt om ringkerntransformatoren af te werken? Ik bedoel die transparante, NIET klevende tape die aan de buitenkant zit.

En niet geheel onbelangrijk: waar koop je dat?

[Bericht gewijzigd door fatbeard op woensdag 30 november 2022 01:33:27 (14%)

Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
maartenbakker

Golden Member

Over tape gesproken... Ik zoek zwart niet lichtdoorlatend stug tape met een goede kleeflaag. Is bedoeld om een randje van een LCD scherm af te plakken waar een miniem streepje licht langskomt omdat het paneel niet helemaal perfect verlijmd is. Als ik er een stukje isolatieband tussen frot, zakt dat gegarandeerd een keer in beeld als het ding goed warm is.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Op 29 november 2022 23:46:56 schreef Paulinha_B:
Tussenstekkerbehuizing gezocht: mannelijk en vrouwelijk 230V~-, liefst in lijn, met daartussen een behuizing, groot genoeg voor een esp32 met een voedinkje en een SSR en wat kleine zooi..

De enige die ik kon vinden is deze Dan moet je de ESP die er in zit alleen even er uit slopen....

^^^ Niet serieus bedoeld, maar hopelijk geeft het iemand aanknopingspunten om verder te zoeken en wel iets te vinden.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
leime

Golden Member

Op 29 november 2022 23:46:56 schreef Paulinha_B:
Tussenstekkerbehuizing gezocht: mannelijk en vrouwelijk 230V~-, liefst in lijn, met daartussen een behuizing, groot genoeg voor een esp32 met een voedinkje en een SSR en wat kleine zooi.

Zit hier iets tussen?

Sine

Moderator

Nouja, soms is iets in die richting verbazend goed bruikbaar, je zult ze alleen helaas niet snel vinden met een ESP32

Nouja, deze is natuurlijk precies wat de TS (Paulinha_B) bedoelt. Hij wil er zelf z'n ESP32 in klussen.

Ik betwijfel of je goedkoper dan effectief 5 euro bij Aliexpress gaat vinden. Ik schat dat je zo'n 4 euro moet betalen voor de twee stekkers (1x male, 1x female) en dan ook zoiets aan verzendkosten.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
fred101

Golden Member

Op 30 november 2022 01:20:05 schreef fatbeard:
Wie weet wat voor tape er gebruikt wordt om ringkerntransformatoren af te werken? Ik bedoel die transparante, NIET klevende tape die aan de buitenkant zit.

En niet geheel onbelangrijk: waar koop je dat?

Ik gebruikte daarvoor wel eens van die witte teflon "tape" die je gebruikt als afdichting.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs
fred101

Golden Member

Op 30 november 2022 02:01:01 schreef maartenbakker:
Over tape gesproken... Ik zoek zwart niet lichtdoorlatend stug tape met een goede kleeflaag. Is bedoeld om een randje van een LCD scherm af te plakken waar een miniem streepje licht langskomt omdat het paneel niet helemaal perfect verlijmd is. Als ik er een stukje isolatieband tussen frot, zakt dat gegarandeerd een keer in beeld als het ding goed warm is.

Zwarte Ducktape ?

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Op 29 november 2022 23:46:56 schreef Paulinha_B:
Tussenstekkerbehuizing gezocht: mannelijk en vrouwelijk 230V~-, liefst in lijn, met daartussen een behuizing, groot genoeg voor een esp32 met een voedinkje en een SSR en wat kleine zooi.

Liefst niet te duur want er zijn er nogal een aantal nodig, mag best van bij de chinees (maar geen zoetzure saus aub :) )ik zal er wel eerst een of twee op proef bestellen en de veiligheid eens kritisch bekijken.

Bij ali heb ik al wel eens rondgekeken maar ik zal wel weer de verkeerde zoektermen gebruiken, daar ben ik nogal goed in.

Ik vind dit wel heel erg interessant. Ik ben ook wel eens op zoek geweest naar (tussen)stekkers mét voeding. Mooiste zou zijn als je dan in een aansluitend compartiment je (proto)printje kan zetten. Daarbij moet deze een CE markering hebben en dus voldoen aan de vereiste normen.

Usecase in deze: gemakkelijk een proto uitrollen van een systeempje die je anders in een los kastje met een losse voeding zou doen. In ons geval een sensor systeempje die op WCD hoogte geïnstalleerd wordt.

Dit topic is gesloten