Uit de oude doos...

.

[Bericht gewijzigd door ohm pi op vrijdag 9 december 2022 18:58:49 (99%)

In de oude doos, mag dat ook
Deze plafonniere werd in de seventies weggegooid bij de renovatie van een oud herenhuis, meegenomen en omgebouwd naar pl (toen nieuw) en in de keuken gehangen, na 20 jr meeverhuist en weer in de keuken, maar na een paar weken het buisje kapot, en een nieuwe ingezet en die doet het na ruim 25jr nog.
Het glas was kapot en heb er vorige week eenzelfde plafonniere aangezet met een ledlamp erin en nu kan deze in de oude doos.

plafonniere 80jr dienst gedaan, spoeltje en voetje 45jr, eerste buisje 20jr, tweede buisje 25jr en doet het nog.

edit: uploaden wil niet nu wel

plafonniere 80jr dienst gedaan, spoeltje en voetje 45jr, eerste buisje 20jr, tweede buisje 25jr en doet het nog.

Zonde om in die oude doos te mieteren. Had je van die 80 jaar geen eeuw kunnen maken?

maartenbakker

Golden Member

Zonder glas gaat dat wat lastiger...

Grappig dat die bodem er relatief nieuw uitziet, alleen aan de schroefjes voor het glas zie je dat het toch een wat ouder ding moet zijn.

Nou ben ik wel benieuwd naar het glas. Ik begreep dat je er nog eentje van had waar dat nog wel heel is?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Het glas van die andere past niet, die hangt er nu aan, maar die is pas dikke 20jr oud en lang zo mooi niet of eigenlijk een lelijk ding maar geeft licht.
Zo kwam er in de oude doos ruimte om de oude niet weg te gooien, voor als ik nog eens een passend glas vindt.

Bouwjaar rond 1980 schat ik.

[Bericht gewijzigd door NordRack2 op woensdag 14 december 2022 03:13:45 (52%)

Hubie

Special Member

2 x Philips nos olie-papier,nog steeds ± 1%

Ik denk jaren 50..60

[Bericht gewijzigd door Hubie op woensdag 14 december 2022 12:17:45 (14%)

maartenbakker

Golden Member

Ik denk 1966, 1970 of waarschijnlijk niet 1976. Weliswaar kan ik de tweecijferige datumcodes niet helemaal thuisbrengen maar omdat er 12NC's opstaan kan het nooit vóór 1963 zijn en 1966 zal erom hangen (het model bestond al wel eerder onder andere nummers). Die dingen waren inderdaad een stuk beter dan teerknollen!

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
joopv

Golden Member

Op 9 december 2022 13:40:50 schreef CrossFireX:
En deze zitten ook in die doos...

[bijlage]

in de reeks van meer exotische cpu's, een pentium Pro

Ik heb het ding op een stukje koolstof schuim zitten, maar waarom eigenlijk...

maartenbakker

Golden Member

Op 14 december 2022 21:56:35 schreef maartenbakker:
Ik denk 1966, 1970 of waarschijnlijk niet 1976. Weliswaar kan ik de tweecijferige datumcodes niet helemaal thuisbrengen maar omdat er 12NC's opstaan kan het nooit vóór 1963 zijn en 1966 zal erom hangen (het model bestond al wel eerder onder andere nummers). Die dingen waren inderdaad een stuk beter dan teerknollen!

Bij nader inzien ben ik er aan de hand van de reeks (2222 381) niet van overtuigd dat het papier is; het zou bijvorbeeld polyester of polycarbonaat kunnen zijn. Kan ze alleen zo snel niet terugvinden in de databoeken.

P.S. Of mixed dielectric.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Hubie

Special Member

Deze condensators werden veel gebruikt kwam ik ook tegen in die grijze hamerslag GM serie meetapparatuur.(vandaar die 1 % tol.vermoed ik) Maar dan wss zonder 12NC nummer.

[Bericht gewijzigd door Hubie op donderdag 15 december 2022 01:35:49 (10%)

Alex P

Golden Member

Oud, uit een bakje van schoonpa:

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/6/69/Philips_BLV36_VHF_Linear_Push-Pull_Power_Transistor.jpg/800px-Philips_BLV36_VHF_Linear_Push-Pull_Power_Transistor.jpg
Philips BLV36 VHF Linear Push-Pull Power Transistor, 16 x 25 mm (klik voor grotere versie op Wikimedia Commons - CC-BY-SA-4.0)

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/f/f8/Philips_BGY36_VHF_power_amplifier_module.jpg/800px-Philips_BGY36_VHF_power_amplifier_module.jpg
Philips BGY36 VHF power amplifier module. Afm. (excl. pennen) ca. 20 x 67 mm (klik voor grotere versie op Wikimedia Commons - CC-BY-SA-4.0)

Zo'n ding heet SCHAKELENDE, niet "geschakelde" voeding.

Doet het nog uitstekend, net getest.

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op woensdag 28 december 2022 20:06:59 (12%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
maartenbakker

Golden Member

Die is van vrij kort voordat IBM eventjes helemaal de draad (of de kopjes of welk ander onderdeel dan ook) kwijt was. De kwaliteit was legendarisch, en dat was het na het dipje ook weer maar dan onder de naam HGST.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Deze was ook bekend en snel als ik het nog goed weet.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

En ook nog deze twee, een ietsjes jongere IBM schijf.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.

En dan ook dit beestje nog, een GTX970 als ik het goed heb.

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
Henry S.

Moderator

Op 17 december 2022 17:56:24 schreef Alex P:
Oud, uit een bakje van schoonpa:

[afbeelding]
Philips BLV36 VHF Linear Push-Pull Power Transistor, 16 x 25 mm (klik voor grotere versie op Wikimedia Commons - CC-BY-SA-4.0)

[afbeelding]
Philips BGY36 VHF power amplifier module. Afm. (excl. pennen) ca. 20 x 67 mm (klik voor grotere versie op Wikimedia Commons - CC-BY-SA-4.0)

Aan goud geen gebrek, er zit meer op dan wat Chinees gesputter.

BGY43, nog bruikbaar als sleutelhanger.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Of omsmelten... :P

[Bericht gewijzigd door CrossFireX op woensdag 28 december 2022 21:15:58 (12%)

A good housewife opens the fridge-door at zero cross point of AC cycle.
vergeten

Golden Member

Op 9 december 2022 14:41:52 schreef CrossFireX:
AMD K6-450 Mhz.

Koelplaat met ventilator kan er niet af zonder schade te doen.

Ventilator eraf halen en dan het hele ding flink koelen in de vriezer.
Dan op zijn kop, alleen het koellichaam, in een pannetje heet water houden niet dompelen dus.
Het aluminium zet dan uit en barst los van het processor-keramiek.

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
PE9SMS

Special Member

Op 17 december 2022 18:23:16 schreef RAAF12:
Ik heb ergens ook nog een ouwe doos :-)

Ergens? Niet gewoon naast je op de bank? ;)

This signature is intentionally left blank.
blackdog

Golden Member

Hi,

Uit mijn oude doos...
Marconi 50KC/s Quartz Crystal, volgens mij heb ik zoiets al eens op CO gezien, maar ze blijven mooi om te zien.

https://www.bramcam.nl/Diversen/Marconi-50KHz.png

Groet,
Bram

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

uit de gevonden ouwe doos. porcelein uit 1956 en nog gebruikt tot 2022, dat is nog eens kwaliteit.

waar rook was, werkt nu iets niet meer