SMEG combioven, display mist segmenten

Nope, LEDjes kunnen niet zo veel hebben hoor..3,5 V zonder stroom begrenzing gaat LED levensduur rap achteruit

benbamm

Special Member

Op 21 januari 2023 19:30:31 schreef Kees Roeiboot:
[...]

Zodra de displays bezorgd zijn en ik de volgende stap heb gezet dan laat ik het nog even weten. Wel zo handig voor anderen die in de toekomst dit lezen omdat ze een gelijksoortig probleem hebben.

Dank tot zover, niet alleen @smd maar ook alle anderen die hebben gereageerd. _/-\o_

Zeker laten weten wat het resultaat is. Wij hebben hier het zelfde toestel en voorlopig is er 1 segmentje stuk. Nog zeker bruikbaar dus, maar ik bookmark dit voor in de toekomst...

Wellicht kan je dan een displaytje overnemen??

benbamm

Special Member

Op 30 januari 2023 19:11:02 schreef smd:
Wellicht kan je dan een displaytje overnemen??

Goed idee :) Merci.

De oven functioneert weer naar behoren.

Het probleem was dat er segmenten van één van de displays defect waren.

Ik heb eerst het defecte display vervangen en dat werkte meteen prima. Wel wat feller licht dan het oude display maar dat is prima op te lossen door ook dat display te vervangen.

Wel kreeg ik vervolgens een errorcode op het scherm te staan. Zoeken op internet leverde geen oplossing en mailen met Smeg had ook weinig zin, ze reageerden wel maar niet inhoudelijk. Maar toen ik nog even verder aan het rommelen was met het display kreeg ik opeens knipperende ledjes overal. Wat bleek, de grijze lintkabel (op de foto links boven te zien) tussen de bovenste en de onderste printplaat was deels gebroken waardoor niet alle data meer doorgegeven werd. Nou moet ik zeggen dat ik wel een paar keer de beide prints heen en weer heb bewogen in het zoek- en herstelproces en omdat de lintkabel behoorlijk stijf is, ben ik niet heel verbaasd dat hij stuk was gegaan. Dus ik heb de lintkabel vervangen door 12 korte soepele draadjes. Maar als je dit moet repareren en met beleid de lintkabel buigt en dat ook niet te vaak doet, dan lijkt me dat de lintkabel dat prima kan overleven.

Daarmee was het probleem van de errorcode opgelost en doet de oven weer precies wat het moet doen.

Blij mee. En ook blij met de hulp hier. _/-\o_

Op 30 januari 2023 15:26:38 schreef benbamm:
[...]

Zeker laten weten wat het resultaat is. Wij hebben hier het zelfde toestel en voorlopig is er 1 segmentje stuk. Nog zeker bruikbaar dus, maar ik bookmark dit voor in de toekomst...

Benbamm, stuur me maar een berichtje als je één of twee displays nodig hebt. Ik heb er nu geen bestemming voor dus ze liggen in een bak te wachten totdat ze een keertje nodig zijn.

Top resultaat! Nee echt netjes gedaan hoor..