Je hebt al een email met het schema
Bij verzopen toestand helpt het niet om de LPi injectoren af te koppelen. De auto op benzine zetten en weer proberen te starten werkt net zo goed (evt met wat gasgeven zodat de gasklep opent en het te rijke mengsel sneller weggewerkt wordt). Probleem is niet dat de LPi injectoren LPG gaan inspuiten maar dat benzine injectoren niet stoppen met benzine inspuiten.
Ik zou denk ik simpelweg een nieuw relais halen bij een LPG specialist en dat er zelf in zetten. Het is geen garantie dat het daar mee opgelost is, maar je kunt wel iets uitsluiten. Gebruikt relais zou ik niet doen, voor het werk dat je er van hebt, heb je liever eentje met de volledige levensduur. Daarbij weet je niet hoe goed een gebruikt relais is en krijg je daar vermoedelijk geen schema bij.
Vialle LPi is een mooie installatie als het goed werkt maar wel gecompliceerd en lastig te diagnosticeren. Plus dat het een paar zwakke punten heeft: Dat onderbreekrelais, die zekeringhouder is ook niet echt fraai (storingen door corrosie), de zittingen voor de injectoren kunnen los gaan zitten met valse lucht als gevolg en natuurlijk de pomp in de tank. Voor dat laatste is de oplossing tijdig tanken, zodat er altijd voldoende LPG in de tank blijft voor smering en koeling van de pomp.
Storing verhelpen is vooral gericht verdachte onderdelen uitsluiten door die te vervangen.