Beste mensen,

ik was al een tijdje van plan een schakelaar te maken die reageert op geluid, maar ik kon niet echt een eenvoudig schema vinden. Daarom heb ik zelf de stoute schoenen aangetrokken en heb ik (geprobeerd) zelf een schema in elkaar te flansen. Volg de link om dit te zien.

schema

Nu was mijn vraag of iemand mij kan vertellen of dit zou werken. Ook suggesties om het te verbeteren zijn hartelijk welkom.

P.S. ik hoop dat ik dit in de goede sectie heb gezet???

Zelf ben ik niet zo goed in digitale techniek, maar ik weet wel dat het er een beetje apart uit ziet. :P

Maar Hier staat vast wel iets bij.

Edit:
Er is al een nieuwe versie van crocodile clips. :P

[Bericht gewijzigd door ocmer op ]

Maak het eens op een breadboard.

De beste simulatie's doe je op een breadboard zoals confrère Henry S. al zij.

Gevoelsmatig: Zet de ingang van die Schmitt trigger op halve voedingsspanning en sluit deze op de collector van de transistor via een C aan.

MvgEat

Bedankt voor de informatie, ik ga meteen aan de slag. Ik zal eerst eens proberen of ik die schmitt trigger via een condensator kan koppelen. Daarna ga ik het dan inderdaad maar op een breadbord zetten, daar had ik zelf nooit aan gedacht. Bedankt dit spaart me misschien heel wat werk.

Wel , als je wil dat iemand naar je schema kijkt is het misschien nuttig dat je even uitlegt
hoe dit zou moeten werken.

Misschien heb je iets aan het schema van een velleman-kit. Heb deze laatst gebouwd en werkt perfect, alleen een beetje te gevoelig misschien.

Hier is de link:
http://www.velleman.be/Downloads/0/Manual_MK139.pdf

Je kunt hem ook gewoon kopen voor iets van 15 euro.

Succes ermee!

Sam

Ik had een tijdje geleden nagedacht over een lichtgevoelige robot met tevens een klapschakelaar. Hier staat mijn research. Ik hoop dat je er wat aan hebt.

PS. dat idee is verleden tijd, ben nu met een veel uitgebreidere robot bezig

he, bedankt allemaal,

ik zag het volgende schema en ik d8 dat ik hier het versterker pricipe misschien wel van over zou kunnen nemen, maar dan de logica een beetje aan te passen naar mijn wensen. Lijkt me gewoon een kwestie van de clk-puls op een aantal andere chips aan te sluiten. Ik zal eens wat gaan experimenteren ;)

best§e,Ik heb u een artikel over het bouwen van een akoustische schakelaar van Elex willen toesturen,maar ik kreeg alles terug:e-mail klopt niet. lucwaeyem@home.nl U kan het mijne vinden als u op mijn naam"defro" klikt.VR.GR. Robert