Display

Beste kent er iemand een LCD display type ROHS 83 CLDF0100 ik had daar graag
de aansluit gegevens van gezien , met google niets van te vinden?
Gr

Misschien handig als je wat meer info geeft. Wat is het, waar zit ie op, eventueel foto?

Nu moeten wij in onze glazen bol gaan kijken waar het over gaat

Arco

Special Member

Foto is inderdaad wel nodig... ;)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

ROHS is alvast geen (deel van een) typeaanduiding...
Misschien vooral relevant: in welk apparaat (merk en type) zit/zat het?
En uiteraard zijn foto's ook altijd welkom. Help ons u te helpen!

bij nader toezien heb ik andere nummers gevonden ROHS 831C83L080
waar het uitkomt dat weet ik niet maar ik denk dat het iets mede te maken heeft met een meter? Ok ik ga proberen een paar foto's van te maken en dan zie ik wel
Gr

Hier zijn een paar foto's

Arco

Special Member

Typenummer is geen van beiden, dat staat op de middelste regel... :) Helaas niet (goed) te lezen...
Zo te zien zijn er met geweld wat pootjes afgerukt?

Zo te zien een Displaytech display...

64128K-Series-Displaytech-Spec.pdf

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Misschien een hele gekke vraag, maar denk je niet dat het handig is als je bruikbare foto's plaatst?

Deze foto's zijn net zo duidelijk als geen foto.... Hoe verwacht je dat we dan kunnen helpen?

Tip: Doe een lampje aan tijdens het maken van een foto. Tenzij je telefoon 20jaar oud is (Dan mag ie wel de kliko in) dan moet het anno 2023 toch niet zo moeilijk zijn om een fatsoenlijke foto te maken

Toe, geen gezeur alsjeblieft, daarmee komt niemand vooruit. Er is moeite gedaan, dat is toch al dat.

En dat we niet beter kunnen helpen dan de info die we krijgen, dat zal de topicstarter wel ondervinden, dat hoefde niet meer te worden onderstreept.

Voor mezelf vrees ik dat zelfs de scherpst mogelijke foto niet veel zoden aan de dijk zal zetten, maar men weet natuurlijk nooit.

Arco

Special Member

Op de eerste foto is niet eens te herkennen dat het een display is, dat heeft toch geen nut om die te plaatsen?

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Het zijn echt weer rapperder foto's. Lijkt gewoon nergens op.

Misschien is uit dit nummer iets te halen:

C83L080

Dat 80 zou 8 regels of 8 karakters kunnen zijn. Maar uit de wazige foto's te zien lijkt het eerder een grafisch display of een speciaaltje.

Arco

Special Member

Type staat op regel 2, staat iets van ' FCBM-3 ' met iets ervoor (maar da's niet goed te lezen)
Gezien de verhoudingen waarschijnlijk een 128x64 display.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Beter teveel licht op het object waarvan een foto wordt genomen dan te weinig.
Dit om lange sluitertijden te vermijden en daarmee blur in de foto's te voorkomen.

hier zijn nog een paar Rapperder foto's en die heb ik met een verlichting gemaakt beter kan ik het niet of ik moet de camera van mijn zoon vragen maar die is nu wel in verlof en heeft die mede genomen.
Wat ik wel heb kunnen lezen tussen de pennetjes T390-REV0.0 en ook nog een ander nummer 64L28K FLEN-3 en juist daaronder ROHS 831C83L080 , en omdat die een spanning moet hebben van 3Volt denk ik hen ik die aangesloten op pennetje rood en zwart maar dat brand niet ? Beter kan ik het niet en wat de pennetjes betreffen die afgebroken zijn zoals men kan zien kan ik daar nog kabeltjes aan solderen maar dat doe ik maar eerst wanneer ik weet dat dit zal werken ?
U zult u afvragen waarvoor wil Rapperder dat gebruiken ik wil dat gebruiken bij mijn Arduino printje .
Gr

vergeten

Golden Member

Op 31 maart 2023 15:58:04 schreef Paulinha_B:
Toe, geen gezeur alsjeblieft, daarmee komt niemand vooruit. Er is moeite gedaan, dat is toch al dat.

Moderator aspiraties? Dit zijn gewoon waardeloze foto's

Doorgaans schrijf ik duidelijk wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Arco

Special Member

Datasheet boven zal wel bruikbaar zijn (alleen de suffix is iets anders, volgens mij staat er 'FCBN' op het display):

Aantal pinnen klopt.

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Op 31 maart 2023 18:27:11 schreef vergeten:
[...]
Moderator aspiraties? Dit zijn gewoon waardeloze foto's

Integendeel. Ik laat het juist aan de moderators over om uit te maken wat waardeloos is en wat niet.

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 31 maart 2023 18:01:48 schreef Rapperder:

U zult u afvragen waarvoor wil Rapperder dat gebruiken ik wil dat gebruiken bij mijn Arduino printje .
Gr

In dat geval zou ik niet met een 'wildvreemd' display gaan experimenteren,met het risico dat je Arduino board kapot gaat.....

Hier heb je een voorbeeld waar je denk ik beter mee af bent. https://randomnerdtutorials.com/esp32-esp8266-i2c-lcd-arduino-ide/

Mee eens. Mijn voorstel zou zijn om Zo'n display te nemen en daarmee bekend te worden. Er wordt gegokt dat jou display mogelijk hetzelfde is. Als je eerst de "nieuwe" aan de praat hebt, is het VEEL makkelijker om daarna de gerecupereerde ook in gebruik te nemen.

Ze hebben daar ook een "arduino shield" met zo'n display. Dan hoef je maar heel weinig draadjes zelf te doen. Maar een deel van de "oefening" om dat nieuwe display aan de praat te krijgen is de verbindingen goed krijgen.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Dat heb ik al en dat werkt goed
https://randomnerdtutorials.com/esp32-esp8266-i2c-lcd-arduino-ide/

@rew dat heb ik allemaal al gedaan en voor mij is dat goed maar ik wilde met de andere display zien of ik daar iets mede kan doen daarom heb ik 3volt aan gesloten aan de plus en de min maar dat gaat niet .

@
Arco wat betreft uw antwoord dat er opstaat volgens u 'FCBN' daar moet ik u gelijk in geven bij mij hier op de display staat geschreven 64L68KFCBN-3 ik heb die B gezien als een E omdat dit niet duidelijk zichtbaar was Sorry .
Arco kunt u die foto niet duidelijker maken of waar kan ik dat terug vinden?
Gr

Op 31 maart 2023 18:28:41 schreef Arco:
Datasheet boven zal wel bruikbaar zijn (alleen de suffix is iets anders, volgens mij staat er 'FCBN' op het display):

[bijlage]

Aantal pinnen klopt.

Dit is best wel weer een gok natuurlijk. Ik kom display's die hier heel veel op lijken ook vaak tegen in gasmeters, oude pagers, en andere speciale meetapparaatjes. Vaak zijn deze display's voorzien van voor de toepassing speciale symbolen en karakters. Als dit zo is wordt een lastig verhaal om het opnieuw te gebruiken.

Omdat de herkomst van het display al onbekend is en er al pennen afgebroken zijn zou ik hier niet aan beginnen. Kans op slagen is heel klein en mocht dat lukken dan is het nog maar de vraag of je er eigenlijk wel iets mee kan.

Als leer en oefen project is het misschien wel leuk.

Arco

Special Member

Op 1 april 2023 11:14:21 schreef Rapperder:
bij mij hier op de display staat geschreven 64L68KFCBN-3

Nee,

Er staat 64128KFCBN-3...

Ik zou er ook niet teveel tijd in steken, die COG lcd's met high density 20 of 28 pins connector blijven zelden heel bij uitsolderen. (worden veel te heet)
(het is mij nog nooit gelukt, ik knip tegenwoordig de hele boel door en soldeer de pennetjes er een voor een uit)

Datasheet heb ik wel vertrouwen in, alleen de laatste letter is anders ('W' ipv 'N')

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Goed en wel ik wil daar gewoon een beetje op experimenteren
Bedankt en tot ziens
Gr
Rapperder

Op 1 april 2023 11:14:21 schreef Rapperder:
Dat heb ik al en dat werkt goed
https://randomnerdtutorials.com/esp32-esp8266-i2c-lcd-arduino-ide/

@rew dat heb ik allemaal al gedaan en voor mij is dat goed maar ik wilde met de andere display zien of ik daar iets mede kan doen daarom heb ik 3volt aan gesloten aan de plus en de min maar dat gaat niet .

Gr

Als ik me niet vergis heb je voor het aansturen van zo'n display ook een library nodig. (via #Include bovenaan in je sketch)

Wellicht vind je die op deze website www.displaytech.com.hk of misschien op Github.

Zo maar 'even' zo'n display op een Arduino aansluiten werkt niet,verder zul je de sketch ook aan moeten passen.

Arco

Special Member

De ST7565 is gelukkig een vrij veel gebruikte grafische controller...

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com