Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

Bij FedEx gaat alles in locale tijd in de database

Bij Ome Ali ook al wel eens. Vaak genoeg zie ik in de "tracking" bewegingen van pakweg 16 augustus, terwijl het in UTC nog maar 15 augustus is.

Jinny

Golden Member

Op 14 maart 2023 19:13:18 schreef Jinny:
Godgloeiende godverdommese klootzakken, je geeft op dat je het op een afwijkend adres wilt afleveren, wat doen ze, afleveren op het bedrijfsadres.
Daar zit ik bijna 2 uur sturen vandaan, en daar is de komende week niemand.
Kunnen die lullos nu helemaal niks?

Morgen bellen naar de toko die het heeft verstuurd en daar eens flink uitvallen.

Heb het onderdeel nodig om mijn generator weer op gang te brengen, dus het is niet voor niets dat ik het hier op de werf wil hebben.

Stelletje idioten.

Inmiddels een excuusmail gehad, het gaat opnieuw opgestuurd worden, maar nu naar Zwartsluis.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Nou nou wat een taalgebruik. Zou dat helpen? Denk het niet. Valt mee dat ze desondanks de fout herstellen.

rob040

Golden Member

En het ging geeneens over een Chinees... ;)

Ze hebben daar in china best wel kleine stoeltjes en wijnglazen....

de klok is namelijk 40cm in diameter.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

hahaha.
Altijd gezegd dat hun grootheden wel dezelfde afkortingen hebben als de onze maar iets totaal anders betekenen. Een conversietabel werd nog niet gevonden.

Sine

Moderator

Tja, Ali en photoshop. Ze hebben daar ook lichtschakelaars van een halve meter breed.

Arco

Special Member

Het lijkt wel of het steeds erger wordt met DHL... ;)

Ik heb in 4 dagen diverse mails en statusmeldingen gehad die met elkaar tegenstrijdig waren of zelfs totaal niet waar/gelogen... (er is geen touw aan vast te knopen)

11-4 : Pakje vertrok in Duitsland.
12-4 : Pakje is in het Duitse distributiecentrum.
12-4 : Email ontvangen dat pakje op 13-4 tussen 9.00 en 13.00 bezorgd werd
13-4 : Melding om 10:32 : 'Delivery interrupted'.
13-3 : Melding om 10:34 (2 min later) pakje is in het Nederlandse distributiecentrum was aangekomen(?)
13-4 : Email ontvangen 'langs geweest, niemand thuis, brief in bus' (niemand geweest en ook geen brief)
13-4 : Melding 'Delivery not possible, new attempt will be made'
13-4 : 23:59 weer melding 'Delivery interrupted' (tot 23:59 stond er nog steeds dat ze zeker voor 13.00 uur kwamen)
13-4 : Nieuwe email dat bezorging op 14-4 tussen 9.00 en 13.00 zou plaatsvinden (niet dus)
14-4 : Melding (alweer) dat pakje in het Nederlandse distributiecentrum was aangekomen(?)
14-4 : Melding 'Delivery not possible, new attempt will be made'
14-4 : Er staat nu nog steeds vermeld dat ze vandaag zeker voor 13.00 uur langskomen...

En dat terwijl op hun website het pakje continu op 'in transit' stond, en niet op 'out for delivery'
Ik ben benieuwd wat er nog meer gaat gebeuren in deze soapreeks... :)

Volgende keer maar een andere vervoerder kiezen... (DHL verzenden was gratis, ik begrijp nu waarom... :) )
Het moet toch niet al te lastig zijn om enigszins betrouwbare informatie te verstrekken? (PostNL doet 't een stuk beter)

edit:

14-4 : 23:59 Wederom een melding 'delivery interrupted' :(
14-4 : Melding (alweer!) dat pakje in het Nederlandse distributiecentrum is aangekomen.
15-4 : Nieuwe email dat bezorging op 15-4 tussen 14.00 en 18.00 zal plaatsvinden...

15-4 : Niewe email dat bezorgtijd is verplaatst: tussen 17.00 en 21.00 nu...
15-4 : 23:59 weer een melding 'delivery interrupted'
15-4 : 23:59 melding 'we zijn langs geweest, niemand thuis' (klopt geen hout van... :( )

16-4 : Nieuwe email met bezorgtijd a.s. maandag 17-4 tussen 17.30 en 21.30

Dat is dan de 4e dag dat ik thuis moet blijven om op een pakje te wachten wat nooit komt :(
(dat is toch te gek voor woorden!)
Ik verstuur nooit meer wat met die droeftoeters!

We wachten maar weer af...

edit:

17-4 : Pakje eindelijk ontvangen om 20.40 uur.

Er werd aangebeld, melding 'heb een pakje, is zwaar, moet het neerzetten' (ik vind 12kg wel meevallen)

Ik doe de deur open in de veronderstelling dat het pakje boven gebracht gaat worden. Paar minuten gewacht maar er kwam niemand.
Maar eens beneden gaan kijken. Stond de doos in de (openbare) hal op de grond en de DHL man was gewoon weggegaan... :(
Het pakje (3d printer van 500+ euro) had zo door iedereen meegenomen kunnen worden. (terwijl er voor getekend moest worden.)

Op de tracking website stond een ontvangstbewijs met mijn naam en een handtekening erop (niet van mij...)
Al met al een droevige vertoning...

[Bericht gewijzigd door Arco op dinsdag 18 april 2023 11:46:24 (13%)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

UPS is hier nu ook weer bezig. Een paar jaren terug postte ik al over een incident met ze. En nu is er weer een.

Ik heb componenten verkocht aan een bedrijf in de USA. Omdat ik in het buitenland was, heb ik mijn vrouw gevraagd in te pakken. Ik heb een factuur met alle gegevens gemaakt die ze heeft uitgeprint om mee te geven.

Als je in de geschiedenis op CO terugkijkt kun je zien dat ik blijkbaar een of ander oud UPS contract heb dat ik niet op kan zeggen vanwege computerproblemen bij UPS (jaja). En dat ik dan erg veel moet betalen voor verzenden. Dat ze nooit 100% hun fouten toegeven. En dat ik dus weiger met dergelijke bedrijven te versturen. Nu kan de klant in de USA alleen met UPS versturen.

Terug naar de verzending naar de USA: de klant gaat alles betalen dat staat in vette letters op de factuur. Omdat ik mijn account dus niet kan gebruiken zou de chauffeur van UPS een vrachtbrief meenemen die ze dan daar konden invullen. Maar die was hij vergeten. Hij had haast, moest snel weg en griste het pakket mee. Gelukkig kregen we nog wel een handtekening op de pakbon.

Het begon ermee dat we geen trackingnummer kregen. Ik heb daar dagen achteraan gezeten. Uiteindelijk kregen we het op dezelfde dag dat het pakket werd afgeleverd.

Ik kreeg vorige week hierover een factuur van over 400 Euro. Terwijl de klant zou betalen. Na weer veel bellen en mailen zou UPS een onderzoek starten. En gisteren kreeg ik een factuur van over 100 Euro waarbij op die 400 een flinke korting van ca 300 Euro is gegeven. Ik heb natuurlijk gemaild dat ze alweer een fout maken.

Even afwachten dus. De vorige keer had ik ook gelijk maar kwamen ze na heel veel smoesjes met een bod van 60 Euro wat ik maar heb aangenomen. Dat kost me anders dagen en dat is heel dat gedoe niet waard. Maar deze keer krijgen ze niks.

Bapaktus

Special Member

Post NL :(
Ik had al weer enige tijd geleden een klosje enamelled (Posijn) koperdraad bij Aliexpress China besteld.
Wat op 23 maart j.l. volgens Post NL in mijn woonplaats (Haarlem) was aangekomen.
Hebben daar ook een mededeling en een afbeelding (via onze PostNL app) van het pakje gekregen.
Tot vandaag niets ontvangen.
Wij hebben een week geleden bij Aliexpress een Dispuut geopend om geld terug te krijgen of nogmaals zo'n klosje te sturen.
Krijgen geen geld terug etc. omdat volgens de verzender het pakje in Haarlem is aangekomen. Dat klopt dus.
Moeten volgens hem dus contact opnemen met PostNL.
Wanneer we dat doen geeft men de reactie dat we contact moeten opnemen met de verzender in China.
Ondanks onze verwijzing naar de door hun ons toegezonden afbeelding hier in Nederland.
Verdere argumenten van onze kant worden weg gewuifd.
Conclusie, geld weg. Jammer.
Ruud

Kan er niet beter een topic komen, over post bedrijven etc ?
DHL, UPS, Post.nl

heeft allemaal weinig meer met rariteiten te maken,mijn inziens.

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

Weer een verzendverhaal, maar dit keer van een chinees...

Ik heb een paar printjes besteld bij JLCPCB.

Er wordt hier vaak gezegd dat het versturen zo goedkoop is via dat europakket. En nog best snel. Nu heeft deze order geen haast. dus dat wilde ik wel eens proberen.

Kost dat $25, terwijl FedEx $24 kost. Sorry, maar dan kies ik toch maar weer voor FedEx.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Intro
Momenteel ben ik op zoek naar een tiental 24VDC/1A adaptertjes. Ik had al een paar berichten geleden gemeld, dat me was opgevallen dat AliExpress -voor mij- de prijzen lijkt te hebben verhoogd, richting Europese prijzen.

Gevonden
Voor mij een reden om eens rond te struinen op internet. Nu kwam ik bij Pollin een adapter tegen die precies voldoet, tegen een interessante prijs en zelfs goedkoper dan AliExpress en/of eBay. Voor mij een reden om vorige week het digitale winkelkarretje ermee te vullen, inclusief extra "speelgoed"-componenten. Bij het afrekenen, werd er op gewezen dat de bestelling niet door kon gaan, omdat de betreffende adapters niet geleverd kunnen/mogen worden aan een Nederlands adres. Het enige dat werd geadviseerd : zorg voor een Duits afleveradres. Vervolgens heb ik alles weer verwijderd uit de winkelkar en een mailtje gestuurd met het verzoek over het waarom. Ik vind het maar vreemd dat een adapter niet geleverd mag worden naar Nederland. Enfin, tot op heden : geen reactie.

Opnieuw zoeken
Het is de reden dat ik tussentijds verder ben gaan zoeken. Op eBay merkte ik dat dit soort adapters aanzienlijk goedkoper worden aangeboden dan via AliExpress. Via AliExpress heb ik de ervaring dat het vaak probleemloos door komt, waarbij de BTW al is verrekend. Maar hoe gaat dat tegenwoordig met artikelen via eBay ? Zijn er nog mensen die recent nog wat via eBay hebben besteld en ervaringen kunnen delen over de BTW-perikelen ?

P.S. Ja, ik ken de Huifkar en heb er ook ervaring mee. Dat was voor mij een eenmalig en kostbaar experiment : een 3D printer die ik ik importeerde en doneerde aan een onderwijsinstelling.

Van elk bezoek aan CO leer ik weer meer...

Op 15 april 2023 10:59:38 schreef Hoeben:
Dat kost me anders dagen en dat is heel dat gedoe niet waard. Maar deze keer krijgen ze niks.

Niks betalen, never niet meer. Laat ze eerst maar 3 aanmaningen sturen, dan een deurwaarder. En dan als ze dreigen met een rechtzaak klaag je HUN aan wegens wanprestatie.

Zo had ik ook eens een akkefietje met de abn-amro (zonder hoofdletters, zijn ze niet waard). Na ellerlei dreigbrieven over een negatief saldo (waar ze zelf schuldig aan waren) en dreigementen met deurwaarders/bkr noteringen heb ik zelf precies 1 keer telefonisch ze de waarschuwing gegeven dat ze zelf nog aan mij geld verschuldigd waren met een dreigement dat IK naar de rechtbank ga en ALLE kosten op hun ging verhalen met een schade claim er achteraan. Uiteindelijk hebben ze bakzeil gehaald.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.

Op 18 april 2023 22:48:12 schreef oxurane:
.. waarbij de BTW al is verrekend. Maar hoe gaat dat tegenwoordig met artikelen via eBay ? Zijn er nog mensen die recent nog wat via eBay hebben besteld en ervaringen kunnen delen over de BTW-perikelen ?

Zowel Ebay als Aliexpress vallen onder de regeling dat ze BTW moeten heffen bij de verkoop. Ik heb geen persoonlijke ervaring met ebay (meer). Ik ben in april 2021 met ebay gestopt met 2 uitzonderingen in aug 2021 en april 2022.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
bprosman

Golden Member

Op 15 april 2023 14:44:12 schreef Bapaktus:
Post NL :(
Ik had al weer enige tijd geleden een klosje enamelled (Posijn) koperdraad bij Aliexpress China besteld.
Wat op 23 maart j.l. volgens Post NL in mijn woonplaats (Haarlem) was aangekomen.
Hebben daar ook een mededeling en een afbeelding (via onze PostNL app) van het pakje gekregen.
Tot vandaag niets ontvangen.
Wij hebben een week geleden bij Aliexpress een Dispuut geopend om geld terug te krijgen of nogmaals zo'n klosje te sturen.
Krijgen geen geld terug etc. omdat volgens de verzender het pakje in Haarlem is aangekomen. Dat klopt dus.
Moeten volgens hem dus contact opnemen met PostNL.
Wanneer we dat doen geeft men de reactie dat we contact moeten opnemen met de verzender in China.
Ondanks onze verwijzing naar de door hun ons toegezonden afbeelding hier in Nederland.
Verdere argumenten van onze kant worden weg gewuifd.
Conclusie, geld weg. Jammer.
Ruud

Bij mij komt het vaak voor dat een pakje verschijnt in de PostNL app (foto) , met de melding : Word vandaag afgeleverd.
Dat gebeurt dan vervolgens niet, soms verdwijnt de foto dan zelfs weer uit de app om na een paar dagen weer op te duiken, in de app, of alleen maar in de brievenbus.
De Track&Trace op AliExpress zelf is toch wel vrij accuraat.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.

Ik dacht ook dat Ali alle invoering en btw regelden, tot ik van de week een functiegenerator binnenkreeg via ali via bpost. Ik moest wel eerst nog 31 euro taks betalen :-(
(Nuja, het pakket was met die 31 euro taks nogsteeds meer dan 80 euro goedkoper dan bij amazon)
Nu zit de schrik er wel in dat dit nog gaat gebeuren, heb nog 12 pakjes onderweg, zou ik niet zo leuk vinden :-(

https://www.digitalplayground.be - Where fun meets technology ...
flash2b

Special Member

Was de functiegenerator + verzendkosten hoger als €150 ? Dat is nl. het maximum van deze regeling.

wow, weer wat van geleerd dus ...
Die info staat er in elk geval bij Ali niet bij, kan ik dit ergens terugvinden ?

Functiegenerator was 154 euro, incl. verzending.

allée, dan mag ik mij nog aan ééntje verwachten dus,
een 10Mhz Input 6CH Output Pll Frequentie Verstelbare Conversie Boord.
(is alleen een printplaatje, geen behuizing ofzo)
heb er nog eentje onderweg van € 148,46, met nog € 7.74 verzending bij.

Maar wat dan met gecombineerde zendingen ?
Ik heb er eentje van 80 euro, en eentje van 90 euro, maar heb bericht gekregen dat ze die 2 pakjes nu als gecombineerde zending gaan leveren ... (zat nogthans 2 dagen tussen de bestelling, en van 2 verschillende leveranciers)

(de rest allemaal onder de 100 euro, gelukkig !)

Was nog val plan om een millivolt meter te kopen, die heb je niet onder de 200 euro volgens mij, dan toch maar eens kijken of ik die niet binnen de EU kan vinden. (mag ook een bouwpakket zijn eventueel)

[Bericht gewijzigd door ActiveHouse op woensdag 19 april 2023 12:59:44 (17%)

https://www.digitalplayground.be - Where fun meets technology ...

i.v.m. de 24v/1a adapters.
Ik ben er toevallig ook nog naar enkele opzoek dus mocht je willen delen waar jij er tegenkwam dan graag.
Ik koop ook wel eens wat onderdelen of eenvoudige modules op aliexpress.
Maar adapters zou ik daar niet snel durven kopen i.v.m. veiligheid. Eigenlijk alles niet wat een stekker of hoogspanning nodig heeft
Liever bij een europese leverancier met tenminste meer kans op betere kwaliteit dan een levensgevaarlijke adapter rechtstreeks van aliexpress of ebay.
En ja, die komen praktisch ook wel allemaal uit china dat weet ik. Ik bij betrouwbare leveranciers in europa heb ik er meer vertrouwen in.

Arco

Special Member

Als alle spullen uit China uit je huis zouden verdwijnen, zou het waarschijnlijk behoorlijk leeg worden... :)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
mel

Golden Member

Op 19 april 2023 13:07:31 schreef Arco:
Als alle spullen uit China uit je huis zouden verdwijnen, zou het waarschijnlijk behoorlijk leeg worden... :)

Jammer dat ik geen Chinese vrouw heb :9

u=ir betekent niet :U bent ingenieur..

Hola, ik heb zeker niet gezegd dat alle spullen uit china slecht zijn!
Er komen ook veel redelijk degelijk tot zeer degelijke producten vandaan.
Het ging mij over adapters rechtstreeks zonder enige controle vanuit china bestellen.
We zouden inderdaad een zeer groot probleem hebben in de hele wereld als we china zouden bannen :+

Op 19 april 2023 12:57:52 schreef ActiveHouse:
wow, weer wat van geleerd dus ...
Die info staat er in elk geval bij Ali niet bij, kan ik dit ergens terugvinden ?

Er staat bijvoorbeeld: EUR 242 + eur 12.1 verzendkosten. Daar staat dan bij: "dit is incl btw".

En als je dan gaat afrekenen laten ze je EUR 210 afrekenen. Op dat moment denk je: "foutje van de bank, haha! mooi meegenomen!". Maar dat is dus omdat je de BTW later nog moet betalen (plus inklaringskosten: EUR 4 bij postnl, wat rekent bepost?)

@Brains: Gasten als BigClive houden er erg van om chinese adapters af te kraken. En er zijn er zeker die de "overslag marges" nogal krap nemen. Maar als ik de chinese adapters openmaak dan zie ik meestal wel aardige isolatie-barrieres. En die komen dan vaak niet op de video....

Wel zie ik dat bijvoorbeeld een 15V 1A adapter gemaakt is met een chip waarvan de handleiding zegt: Max 12W.

Een groter probleem is dat ze dus heel vaak de specs nogal overdrijven. Een 0.5A adapter als 2A verkopen en zo. Sommigen doen dat anderen niet. Lastig om vantevoren in te schatten. Ik heb iets van 3x of 4x adapters moeten kopen voordat ik redelijke 12V 2A dingen had.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Lucky Luke

Golden Member

Op 19 april 2023 14:46:34 schreef rew:
@Brains: Gasten als BigClive houden er erg van om chinese adapters af te kraken. En er zijn er zeker die de "overslag marges" nogal krap nemen. Maar als ik de chinese adapters openmaak dan zie ik meestal wel aardige isolatie-barrieres. En die komen dan vaak niet op de video....

Wel zie ik dat bijvoorbeeld een 15V 1A adapter gemaakt is met een chip waarvan de handleiding zegt: Max 12W.

Een groter probleem is dat ze dus heel vaak de specs nogal overdrijven. Een 0.5A adapter als 2A verkopen en zo. Sommigen doen dat anderen niet. Lastig om vantevoren in te schatten. Ik heb iets van 3x of 4x adapters moeten kopen voordat ik redelijke 12V 2A dingen had.

@brains: mensen als rew houden er erg van om Chinese adapters te kopen. Dus die gaan niet zeggen dat daar iets mis mee is. Soms kopen ze dan een keer of 3, 4 tot ze iets ‘redelijks’ hebben, en soms ontploft er eentje.

Lygte-info.dk doet isolatiemetingen en maakt thermische foto’s, maar alsnog: volgende week kan er een heel ander printje in dezelfde behuizing zitten en van ‘weten wat je doet’ groeit niet spontaan een extra laag isolatietape in een transformatortje.

(Goed, de goobay voedinkjes die ik bij reichelt koop zijn ook gewoon Chinees en vast ook wel bij Ali te koop, al dan niet de ‘echte’)

Eluke.nl | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Dit topic is gesloten