Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9

Dit topic is gesloten

Arco

Special Member

Ik neem aan dat de '26M' betekent: 26mm? (ofwel een T8 buis)

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Dat verwacht ik ook. Maar ik heb een keer gezien dat er ook ringen zijn met een dunnere diameter.

Ik moet inderdaad de T8 variant hebben 36W/120cm. Ik zal heb er maar eens een paar op de gok bestellend en kijken of ze passen.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik heb de goede denk ik wel gevonden en heb er 6 besteld, over een weekje weet ik het.

Maar nu wat anders:
Ik dacht net laat ik eens de voorraad status van het volgende component bij Farnell checken (want de laatste keer dat ik dat controleerde was het 11-2023!!): 3123046, hum bestaat niet meer?

Dat zou een TPS60400BVR moeten zijn dat weet ik zeker want heb die in het verleden ook besteld. Deze DC/DC converter is nog gewoon active bij TI.

Zijn ze nu bij farnell componenten aan het deleten uit hun database, als pesterij of zo, die niet leverbaar zijn of zo?
rs-online heeft ze wel gewoon maar per 250 stuks, das net wat teveel van het goede.

1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Arco

Special Member

Ik heb dat vaak de laatste tijd bij Farnell: artikelen die ik al jaren bestel zijn er plots niet meer (hele artikelnummer is weg)
Lastig. Zelfs als een artikel niet meer leverbaar is, laat dan in ieder geval wel het artikelnummer bestaan...
(nummer opnieuw uitgeven voor een nieuw artikel is onverstandig)

Op 27 maart 2023 00:52:24 schreef Arco:
Ik heb dat vaak de laatste tijd bij Farnell: artikelen die ik al jaren bestel zijn er plots niet meer (hele artikelnummer is weg)

Klopt inderdaad.
Een tijd geleden waren de nummers er nog wel en stond erbij dat ze niet meer leverbaar waren of uit het programma, maar je kon nog wel het datasheet raadplegen.

bprosman

Golden Member

In Amerikaanse klusprogramma's zie je in gipswanden dit soort dozen. In Nederland zie ik alleen maar "ronde" holle-wand dozen.
Weet iemand of die dingen in Nederland (TU?) te krijgen zijn ergens ? Een zoekterm ?

Alvast bedankt.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
bprosman

Golden Member

Oh Farnell kan ik wel mee uit de voeten.

Dank !!!

//Edit, ik zie dat ze daar bij Farnell ook die Amerikaanse/Engelse metalen deuzekes hebben , mag dat in NL ?

[Bericht gewijzigd door bprosman op woensdag 5 april 2023 17:08:41 (52%)

Op 27 maart 2023 00:52:24 schreef Arco:
Zelfs als een artikel niet meer leverbaar is, laat dan in ieder geval wel het artikelnummer bestaan...

Helemaal mee eens! Maar de ITers bij Farnell zijn echt de grootste sukkels die er bestaan. Kennelijk komen die er mee weg met: "maar als we zo alleen maar dingen toevoegen wordt het NOG langzamer".

Voor mijnpart maak je "archive.farnell.com" waar je een andere server achter zet en in de hoofd-database alleen een bitje: "has been archived". Je kan dan een vrijwel gratis redirect doen naar archive.farnell.com/artikelnummer . Maar dat is dus wat een niet-ITer in 1 minuut verzint, maar dat lukt ze daar dus gewoon helemaal niet.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

Bij RS is het tegenwoordig ook niet veel beter helaas...

Heb al 3 keer gehad dat in het bestellingenoverzicht bij een artikel stond: "geleverd op xx-xx-2023", terwijl ik helemaal niks heb ontvangen... :(
Op de website stond dat het ruim op voorraad was, levertijd 3/5 dagen (ook al vreemd lang, maar goed)

Aangezien die termijn al lang verstreken was (en er was volgens RS al een maand geleden geleverd) maar eens wat email eraan gewaagd.
Laatste zending zou 10-03-2023 zijn geleverd. Bij navraag bleek dat helemaal niet zo te zijn en is de leverdatum pas op 13-04-2023. (we wachten af wat er gebeurt)

Vooral als je dingen dringend nodig hebt is dat onacceptabel (dan kan ik net zo goed op Ali bestellen)

Tevens was maandag na mijn email plotseling mijn winkelwagentje weer gevuld met alle artikelen uit de betreffende bestelling, ook wat ik al gehad heb.
Op de vraag hoe dat kon: "Geen idee, we zullen het doorgeven aan de website beheerders..."

Kwa levertijden maken ze er bij Itsme ook een potje van. Je voegt dingen aan de order toe, krijgt een levertijd te zien. Bevestigen -> een aantal uren of een dag later krijg je een herbevestiging en schuiven de leveringen naar achter.

Soms ook wel eens naar voor, afgelopen week nog gehad, is het er in een keer wel eerder.

Bij ons bij logistiek hangt een leuke "tegeltjes" wijsheid:
"Achteraf bevestigde levertijden halen wij altijd."

McAwesome

Golden Member

Op 5 april 2023 17:18:03 schreef Arco:
Bij RS is het tegenwoordig ook niet veel beter helaas...

Inderdaad, ik heb ook meer dan een week moeten wachten op iets wat volgens hun website gewoon op voorraad was en ze hebben de onderdelen dan nog in twee pakketten verstuurd met enkele dagen ertussen. Het ging om 375 stuks optocouplers met digitale uitgang (verzonden in twee leveringen van 250 en 125 stuks).

Ik zit in België en de website is gewoon in het Nederlands, maar alle verdere communicatie rond de bestelling per e-mail en facturatie gaat in het Frans...

Normaal bestel ik daar kwasi nooit maar nu had ik geen keuze omdat zij de enige waren die het betreffende onderdeel op stock hadden.

bprosman

Golden Member

Ik ben op zoek naar een haakse "Mickey Mouse stekker" (C5) die ik zelf aan een snoer kan zetten maar kan die niet vinden. Bestaand die niet ?

Plan B is een compleet snoer bestellen en de stekker er af knippen.

Arco

Special Member

Thevel

Golden Member

Een verloop naar C14 bestaat wel.
Misschien heb je daar iets aan.

bprosman

Golden Member

Op 26 maart 2023 10:46:34 schreef henri62:
Ik ben op zoek naar ringen + juiste rubbers van een Norton DFP 140 armatuur.
Die dingen zijn denk ik van ergens rond 2001/2002 want binnen in staat een productie datum.

Het ding ziet er ongeveer zo uit: https://www.elektrobode.nl/products/norton-dfa-1-58w-hf-32111585

Het gaat met name om de schroefringen + rubbers. Van die rubbers zijn er twee maten maar ik kan nergens vinden welke ringen dat precies zijn laat staan de bestelcodes.
Ik heb er een handvol nodig om wat armaturen te fixen ivm een scope 10 keuring. Die afdichtingen moeten erin zitten.

Deze heb ik gevonden maar ik weet de buismaat niet:
RING DFA/DFP/DFR 26M 9251100

Uiteindelijk een tijd geleden die dingen binnen gekregen. De ringen hadden de goede diameter kwa buismaat (wisten we al). Maar de ringen paste dus niet op de bestaande armatuur voetjes (het draaibare binnenstuk was te groot van de voet, de schroefdraad wel). Gelukkig had ik op de gok ook twee voetjes meebesteld "RUG DFA/DFP 9254300" en dat paste natuurlijk wel. Die kon ik vrij makkelijk wisselen in het armatuur zelf het rechthoekige gat is precies hetzelfde.

Dus ik heb nog een aantal voetjes besteld om een paar bakken om te bouwen dat de boel weer compleet is komen volgende week binnen.

Aan het einde van dit jaar of volgend jaar gaat alles eruit en komt er led in. Maar nu wegens tijdgebrek even niet (zijn er ruim 60 en behoorlijk veel werk om alles te vervangen met een hoogwerker).

Nu even wat anders: Ik ben op zoek naar een fase volgorde/bewakings-relais met 2 uitgangen: 1 voor juiste fase linksom en een voor rechtsom.

Het is voor een mobiel ding dat overal neergezet kan worden, de bedoeling dus dat de boel automatisch omschakelt en ook bewaakt.

Nu kun je zeggen dat doet elk fase relais, nee dus. Ik wil als er bijvoorbeeld een fase weg is GEEN uitgangs-signaal actief is. Dus domweg het maak/break contact gebruiken is minder handig want in een richting is er dan ook geen fase-loss detectie.

Ik heb iets op alie gevonden: https://nl.aliexpress.com/item/33015710982.html zoiets bedoel ik dus.

Maar ik wil het sneller hier hebben. Heeft iemand een type/merk die iets soortgelijks levert? (Op de TU krijg ik ca 250 hits, onbegonnen werk en kan niet filteren op deze functie)

In het ergste geval moet ik 2 losse bewakings-relais kopen en interlocken oid.

Op 19 april 2023 01:26:17 schreef henri62:

Ik heb iets op alie gevonden: https://nl.aliexpress.com/item/33015710982.html zoiets bedoel ik dus.

Maar ik wil het sneller hier hebben. Heeft iemand een type/merk die iets soortgelijks levert? (Op de TU krijg ik ca 250 hits, onbegonnen werk en kan niet filteren op deze functie)

In het ergste geval moet ik 2 losse bewakings-relais kopen en interlocken oid.

Ik zou zeggen bestel maar gewoon. Alle leveranciers doen er om een of andere reden duizend jaar over of leveren het gewoon niet. Maar Ali gaat hier tegenwoordig als de bliksem. In een week is het hier in plaats van vroeger drie of meer maanden.

Deze gaat via "aliexpres standard shipping" (Ik denk dat het semi verplicht is boven ongeveer $10: de verkoper kan ook met DHL of FedEx versturen). De "standard shipping" is soms ook aangeprezen als "12 day shipping". Het enige is dat als het niet aankomt (*) je een maand of wat moet wachten voordat je je geld kan terugvragen. Gewoon in de agenda zetten en zelf voor een nieuwe dokken.

(*) Dat gebeurt gek genoeg ZONDER tracking nr veel vaker dan MET. Hierbij beschouw ik de "saver shipping" die volgens postnl niet getrackt wordt als "zonder".

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Het (bijna) goedkoopste relais wat ik kan vinden is de Schneider RM22TA33. Als ik die er 2 in zet kom ik net onder de 80 euro uit. Even de spec opzoeken en kijken wat ik nog meer nodig heb.

bprosman

Golden Member

In "de vorige eeuw" wat metalen kastjes gekocht. Weet iemand wie die leverde en/of er iets van doc van bestaat ?
Googlen op "Ventec" levert helaas niet zoveel op.

Ik zoek geleidende tape om over gaten en sleuven tussen afschermingen te plakken en over connectoren en dergelijke.

Ik zoek eigenlijk van dat grijzige gewoven tape, maar dat kan ik niet echt vinden. Koper of aluminium waarvan de lijmlaag een geleidende verbinding maakt zal ook volstaan, alleen zie ik daar door de bomen het bos even niet meer.

Heeft iemand een goede suggestie?

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Dit topic is gesloten