Het grote "Waar krijg ik dit onderdeel" topic Deel 9

Dit topic is gesloten

Op 6 mei 2023 01:59:26 schreef maartenbakker:
Ik zoek geleidende tape om over gaten en sleuven tussen afschermingen te plakken en over connectoren en dergelijke.

Ik zoek eigenlijk van dat grijzige gewoven tape, maar dat kan ik niet echt vinden...

Dit spul dus

"Of all the things I've lost I miss my mind the most"
revado

Honourable Member

Ik zoek geleidende tape om over gaten en sleuven tussen afschermingen te plakken en over connectoren en dergelijke.

Ik zoek eigenlijk van dat grijzige gewoven tape, maar dat kan ik niet echt vinden. Koper of aluminium waarvan de lijmlaag een geleidende verbinding maakt zal ook volstaan, alleen zie ik daar door de bomen het bos even niet meer.

Heeft iemand een goede suggestie?

Kan je daar zelfklevend alu-tape voor gebruiken wat in de verwarmings installatie techniek gebruikt wordt?
Dat is overal te koop. ( zoek op alu tape cv)

Dat verwarmingstape wordt geadverteerd met isolerende lijm dus dat had ik al afgeschreven.

@bjokal: dat lijkt inderdaad wat ik zoek, ik had niet op ali gezocht omdat ik eigenlijk een merkleverancier zoek die ook nog eens wat sneller kan leveren, maar als ik die niet vind ga ik deze bestellen, of de kopertape van zonnepaneeltje :)

Tot zover bedankt! Mocht nog iemand een Nederlandse of Europese leverancier van die woven tape weten dan hoor ik het graag.

EDIT: Bij Tesa nog niet kunnen vinden. Bij 3M heet het CN-3190 kwam ik na flink zoeken achter. TME heeft het tot 25mm breed op voorraad. Ik heb liever breder maar anders is dat een goede optie om het vlot in huis te hebben.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op zondag 7 mei 2023 00:10:39 (20%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Henry S.

Moderator

Conductive shielding tape ;) (Farnell, Mouser, etc)

En "Woven conductive shielding tape"
Bijv: https://hollandshielding.com/Conductive-textile

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.

Ik zoek vakkendoosjes met de juiste indeling voor weerstandsassortimenten. Voor 0.25W weerstanden, maar eventueel ook voor 0.5 watters.

Ik heb zelf dit gevonden bij Conrad:

1. Tru Component Assortimentsdoos (mini-laatjes)
  2. Tru Component 418706, assortiment 0.25W koolfilmweerstanden (met inhoud)
  3. Tru Component 10358328, assortiment 0.25w koolfilmweerstanden (met inhoud)

Ik heb nu de mini-laatjes (optie 1) maar die zijn eigenlijk net te klein voor 0.25W weerstanden, en ik vind ook dat ze niet lekker schuiven, al is dat beter geworden door ze te smeren. Optie 2 en 3 zijn een optie voor de 0.25-watters, maar ik zoek eigenlijk een leeg doosje. Ik heb ook geen plannen om iets anders te bestellen bij Conrad, dus dat is dan ook zonde van de verzendkosten.

Nouja, misschien toch maar die assorimentjes bij Conrad bestellen en iets anders zoeken voor de 0.5 watters. [url="https://www.conrad.nl/nl/p/tru-components-assortimentsdoos-l-x-b-x-h-264-8-x-33-5-x-138-mm-aantal-vakken-24-vaste-onderverdeling-1-stuk-s-1564785.html"]Of zelf iets van karton vouwen.

//edit
@Lucky Luke:
Dankjwel, maar die zijn helaas zijn die net te klein. En met die losse schotten heb je kans dat er weerstandjes onderdoor glippen.

Lucky Luke

Golden Member

nescesarryevil, zit hier iets bruikbaars tussen? (deze heb ik ooit voor de makerspace overwogen maar het zijn gelukkig muurgemonteerde Raaco's geworden. Een medemaker heeft destijds ook een overzichtje gemaakt van wat op ebay te koop was, maar die shop bestaat niet meer. Dat ging om "NOR" Sortimentskasten, die misschien elders nog wel te krijgen zijn. Hij adviseerde de NOR12 en NOR16)

Hoe vind ik een dergelijk connectortje als de foto bij iets als Mouser? Ik zie vooral heel veel bos en bomen enzo.

Maar dan gewoon voor op een printje, dus zonder draad er aan. Al kan ik ze desnoods van het draadje af slopen, het gaat om 1 tot 3 stuks.

En dan liefst 'beide helften' (Dus de met-pinnen op het printje en de passende sockets aan een draadje of zelf aan een draadje te zetten).

Iets anders gepolariseerds van vergelijkbare mini-afmetingen is ook goed.

Wat gebruiken jullie daar zoal voor?

EDIT:
Het is makkelijk tussen de connectortjes het bos kwijt te raken, maar ik denk dat JST SR (1mm pitch) mini genoeg is.

Met ‘artikelnummer fabrikant’ beter te vinden: SM02B-SRSS-TB (LF)(SN) voor op de print en 02SR-3S aan de draad. (Da’s de 2 pins, voor mijn toepassing, maar uiteraard bestaan ze ook met meer pinnen)

En zo lang de link werkt via de tme catalogus: https://www.tme.eu/html/NL/contact-kabel-plaat-1mm-sh-sr-jst/ramka_158…

(Alternatief zou ik binnen de molex picoblade serie kunnen kijken)

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op woensdag 19 juli 2023 16:13:39 (21%)

Eluke.nl | handgetypt | De mens onderscheid zich van (andere) dieren door o.a. complexe gereedschappen en bouwwerken te maken. Mens zijn is nerd zijn. Blijf Maken. (Of wordt, bijvoorbeeld, cultuurhistoricus)

Wat nom jij miniafmetingn? Maak ens een foto met een lineaaltje er naast.

Ik heb nogal wat van die snoertjes en printdeeltjes verzameld, dus wie weet....

Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.

De connector serie zal "JST XH" of zoiets heten. XH is 2.54 mm pitch. D'r is ook 2.50mm pitch, 1.25 en 1.00mm. 1 daarvan heet PH en de rest weet ik niet uit m'n hoofd.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Arco

Special Member

XH krijg je zoiets: https://nl.rs-online.com/web/p/pcb-headers/8201554
Of het 2.5 of 2.54mm is boeit weinig bij een 2 pins connector (0.04mm verschil... ;) )

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
fred101

Golden Member

Kan ik een 7415 vervangen voor een 74LS15 ?
Hij moet een bistable 5V relais met spoel weerstand van 390 ohm aansturen. Ik kan geen datasheet van de defecte 7415 vinden (1 output kapot) maar als ik als test de 7414 vergelijk met de 74LS14 dan kan de 74LS14 maar 8mA aan tegen 14 voor de 7414. Als dat ook voor de 15 opgaat zal het niet gaan.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs
Henry S.

Moderator

Mijn TI boek uit 1989 kent geen SN7415, van welk merk is jouw 7415?

De SN74LS15 mag maar 8mA doen.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op maandag 8 mei 2023 19:02:09 (20%)

Deze post is niet door ChatGPT gegenereerd. De 2019 CO labvoeding.
Hubie

Golden Member

Ik zoek eigenlijk van dat grijzige gewoven tape, maar dat kan ik niet echt vinden. Koper of aluminium waarvan de lijmlaag een geleidende verbinding maakt zal ook volstaan, alleen zie ik daar door de bomen het bos even niet meer.

Heeft iemand een goede suggestie?

Dit spul bedoel je? Faradytape

De LS serie was bedoeld om lower-power te zijn. En daarmee zijn ook de "standaard" drivestrengths wat afgenomen. Vooral de pulldown tor is veel slapper geworden dacht ik. De "high level" output current is minimaal gebleven.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Op 8 mei 2023 19:16:15 schreef Hubie:
[...]

Dit spul bedoel je? Faradytape

Dankje, weer een zoekterm erbij :) Ik zal nooit Aliexpres spullen op Amazon bestellen want dan sponsor je 2 foute regimes (Bezos en Xi) inplaats van slechts 1, heb inmiddels besloten dat ik toch voor Aliexpress rechtstreeks ga. Ik vind het belangrijker dat ik het in een wat bredere maat kan bestellen dan dat ik het deze week nog in huis heb. Dat 3M duurder is, speelt ook mee.. maar duur en niet optimaal vond ik net even te ver gaan.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op maandag 8 mei 2023 20:15:23 (10%)

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
fred101

Golden Member

Senioren momentje, gezien jullie ook niets konden vinden nog eens gekleken, het is een 7416, er was een kleine beschadiging waardoor de 6 een 5 leek. Als test nu 7416 ingesteld en dan is hij volgens mijn BK logic IC tester wel OK.
Dat wordt dus verder fout-zoeken.

Maarten, als de afscherming van die tape dan maar niet net zo dicht
open gewoven is als de mantel van Chinese coax ... ;)

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur en maritieme en industriele PCBs

Of zoals de kleren die je op Shine bestelt...

Wat dat IC betreft dacht ik toen ik het las al: leesfoutje... Maar ik had gegokt op een cijfer erachter, niet een ander cijfer. Bij twijfel je eigen werk dubbelchecken is vaak de oplossing, heb ik zelf ook ondervonden.

Hubie

Golden Member

Op 8 mei 2023 20:12:01 schreef maartenbakker:
[...]
Dankje, weer een zoekterm erbij :) Ik zal nooit Aliexpres spullen op Amazon bestellen want dan sponsor je 2 foute regimes (Bezos en Xi) inplaats van slechts 1, heb inmiddels besloten dat ik toch voor Aliexpress rechtstreeks ga. Ik vind het belangrijker dat ik het in een wat bredere maat kan bestellen dan dat ik het deze week nog in huis heb. Dat 3M duurder is, speelt ook mee.. maar duur en niet optimaal vond ik net even te ver gaan.

Natuurlijk is meneer Bezos een uitzuiger en een slavendrijver maar voor €3 per maand ben ik van dat verzendkostengezeik af en kijk nog films ook.Ik heb wel principes maar ook een dunne beurs. ;-)

bprosman

Golden Member

Weet iemand waar ik een "Achtje" (C7?) chassisdeel voor PCB montage kan vinden met een fatsoenlijke datasheet (maten) ?

Bij EOO hebben ze m wel maar ik weet niet of daar enige continuiteit in zit.

De jongere generatie loopt veel te vaak zijn PIC achterna.
Arco

Special Member

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Beste forummers,

Wie weet waar ik dit onderdeel (of een vergelijkbaar alternatief) kan krijgen?

Het zit direct op de 230 volt ingang van een oude regelbare voeding.

Arco

Special Member

RAAF12

Golden Member

Yep, had ik gezien...(maar jij was sneller) :-) en zwarte draden.

Ah wat een snelservice ;)

Ga meteen bestellen en hopelijk dit ding weer nieuw leven inblazen.

Dit topic is gesloten