Chinese shops .. en hun rariteiten Deel 3

Dit topic is gesloten

Ik snap het niet. Al een paar dagen lang heb ik minstens een keer per dag uitgelogd en terug ingelogd bij ali, keer op keer werkt dat net zoals tevoren.
Zou het kunnen dat een van hun "foefkes" incompatibel is met een of ander "foefke" dat specifiek is voor NL? Iets met DNS, wie weet?

hier totaal niks. pc thuis kan niet inloggen, pc op werk kan niet inloggen, met vpn, zonder vpn, via msg.aliexpress, via die wishlist (dat trouwens totaal niks doet) en na enige tijd krijg je 'page under maintenance'.

paswoord ook al veranderd, edge en chrome, beide zelfde probleem.
mijn winkelmandje is ook volledig leeg, terwijl er normaal altijd dingen in zitten (ook al ben ik niet ingelogged)

als ik wil in loggen zit die flikkerend in te loggen en krijg dan 'server busy'

[Bericht gewijzigd door fcapri op maandag 22 mei 2023 11:30:58 (26%)

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 22 mei 2023 10:54:58 schreef Paulinha_B:
Ik snap het niet.

Jij zit toch in Portugal? Met Arco's VPN truuk is al aangetoond dat het kennelijk land-afhankelijk is. Dus dat jij uit portugal in kan loggen verbaast me niets en bevestigd de lopende theorie dat het iets met het land te maken heeft.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Thevel

Golden Member

Op een andere computer nog wat geprobeerd:

Aangemeld via de whis list, en jawel aangemeld!
Weer afgemeld en opnieuw via de whis list aangemeld en kwam nu op het aanmeldscherm maar niet aangemeld.
Nogmaals via de whis list aangemeld en melding page under maintenance.
Nogmaals en weer page under maintenance MAAR ik was wel aangemeld.
Daarna nog een een paar keer geprobeerd, aanmelden via de whis list lukt soms wel en soms niet.

Aanmelden via het "normale" aanmeldscherm is geen enkele keer gelukt.

Arco

Special Member

Ik heb het idee dat als je met een vpn van land wisselt, er 'iets' wordt opgeslagen/overschreven wat normaal niet gebeurt als je in hetzelfde land blijft.
(schijnbaar staat 'iets' verkeerd wat even rechtgezet moet worden...)

Het is wel storend dat je helemaal geen foutmelding krijgt, maar eindeloos terug naar het inlog scherm :(

Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com

Ik kan nu weer inloggen!! _/-\o_

Misschien hebben ze het probleem opgelost!

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 22 mei 2023 12:17:43 schreef Arco:
Ik heb het idee dat als je met een vpn van land wisselt, er 'iets' wordt opgeslagen/overschreven wat normaal niet gebeurt als je in hetzelfde land blijft.

Ik zou denken dat alle aliexpress cookies wissen toch min of meer hetzelfde effect zou moeten hebben.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Ik had ook alle cookies gewist, maar het hielp niets....

het heeft met de verbinding te maken en niet met pc of browser.
mijn android gsm met chrome kan wel inloggen.
dus mijn gsm met USB kabel verbonden en usb tethering aangezet. op de pc de lan kabel eruit getrokken.
kan perfect inloggen op aliexpress nu met pc via de gsm verbinding (4G).
daarna gsm afgekoppelt en lan kabel erin, ben nog altijd ingelogged.

sign out gedaan en opnieuw ingelogged met de lan kabel, werkt perfect.

vermoed dat het één of andere forwarding is na het inloggen die in de mist gaat. want met m.aliexpress.com kon ik ook alles doen op pc, tot ik inlog en werd doorgestuurd naar www.aliexpress.com en dan valt die weer in de login-loop.
dns cache of zoiets bij provider die foutloopt?

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

ALI heeft problemen, gelijk heel CO plat :P

Je hebt tijd of je hebt geen tijd ! als je geen tijd hebt, waar is die dan gebleven ? https://ledverlichtingsoest.com/

net thuis gekomen, kan thuis NIET inloggen. dus het is ook niet profielgebonden dan.
moet iets van cookies zijn dat je pas binnen krijgt als je eens correct ingelogged raakt

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken

Op 22 mei 2023 10:13:11 schreef fred101:
[...]

Ik denk dat hij veel minder continu is en 3000W piek. In mijn boot zit een sinus inverter van 3000W met die afmetingen, maar doorzoekend blijkt dat maar 400W continu te zijn. Toch gaat de 1500W kachel er op aan. (Heb maar niet geprobeerd hoe lang ;-) ) Ik zou dat voor de veiligheid even in het manual nazoeken.

Dat 3kW Ali ding van minder dan 10 euro is grofweg 17x11x6 cm en wordt gevoed dmv "luidsprekersnoer" met een sigaretten-aansteker plug. Dat is dus pure oplichterij, zelf de opgegeven 300W nominaal vind ik al twijfelachtig. Zou me niet verbazen als dat kastje van plastic is want hij weegt 500 gram. Er staan ook geen foto's op, dat zijn plaatjes uit een 3D cad programma.

3kw continu en 6kw piek volgens handleiding. Ik ga het niet proberen, hou hem graag heel. Ik dacht dat er 12x 30A zekeringen bij zaten. Alleen zijn ze vergeten om daar een houder voor in het ding te bouwen. Ik ga hem afzekeren met 200A op een aparte accu met hoofdschakelaar ertussen. Meer dan de senseo of vergelijkbaar koffiemachientje zal er niet op komen. Hooguit een keer een apparaat zoals schuurmachine voor wat klusjes.

Op 19 mei 2023 00:06:45 schreef fatbeard:
Je kan die spanning 'gerust' met een normale 1:100 probe (die dan WEL 600V minimaal moet kunnen hebben) meten: de gegenereerde netspanning is zwevend en heeft geen relatie met de aarde van het 'vaste' lichtnet...

Het gaat me dan vooral om de 2 aparte netten. Ik kan de scope via de walstroom (en dus wal aarde) voeden en dan heb ik 1 meetpen met daaraan een aarddraadje, deze moet naar mijn weten los blijven en alleen de gewone meetpen in de omvormer.
Of ga ik de scope ook voeden uit de omvormer?

Bapaktus

Special Member

Gisteren wat gezocht op Aliexpress, alles werkte.
Situatie PC met W10, direct op Ziggo Router aangesloten.
Vanochtend heeft mijn vrouw op haar Ipad mijn bestelling uitgevoerd.
Een aantal dubbelzijdige gaatjes printen in diverse afmetingen. Winkelwagentje vullen en betalen.
Zal morgen wel te lezen zijn dat mijn bestelling op reis is gegaan.
Ook meteen gekeken hoe het met mijn andere Aliexpress bestellingen gaat. Zijn onderweg :)
Hebben tot nu toe de laatste jaren géén rondkijk- of bestel-problemen met Aliexpress.
Ook op mijn notebook gewoon in te loggen bij Ali.
Alleen PostNL kan nu nog de boel verzieken. :(
ruud

fred101

Golden Member

Wordt tijd dat een aantal mensen zich hier bij de AA gaan inschrijven, AliExpress anonymous >:-)

Mous, dat is een stevige. Qua scoop, de reden dat netspanning meten een probleem kan zijn is omdat ideaal gezien de bnc gnd aan het chassis zit. Als je nu een patient hebt waar de stekker er zo inzit dat de fase aan het chassis zit en jij klipt je aardklem daaraan dan verbind je de veiligheidsaarde en dus de nul met de fase, dat geeft vuurwerk van het verkeerde type.

Als jouw scoop via het walstroom net wordt gevoed dan is er niks aan de hand, de uitgang van de inverter is een compleet gescheiden net. Als je daar de fase met de nul van de wal verbind gebeurd er niks (zolang je maar niet ook de overgebleven nul aan de overgebleven fase knoopt want dan gaat het wel fout.

Kijk wel heel goed naar de specs van jou probe, gebruik een 100x die geschikt is voor 1000V ofzo. Je kunt ook een trafotje aansluiten en dan secundair de veel lagere en gelijk gescheiden spanning meten.

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Ik zou het iets anders uitleggen: Het hoeft niet het chassis te zijn van de patient.

Stel je hebt een voeding van een apparaat waar je aan wil meten. Daar zit een gelijkrichtbrug en een condensator in en dan een geisoleerde DCDC converter. Als je nu aan de primaire kant wil meten en je hebt dat schema voor je neus dan staat er een "referentie-GND" of "min" op het schema en onder normale omstandigheden hang je daar je GND clip van je scope aan. Echter in dit geval hangt dit ding 50% van de tijd via een diode aan de fase! /dan/ heb je vuurwerk.

Dus niet alleen het chassis, maar ook diverse "onschuldig" uitziende signalen binnen de patient zijn "verboden".

Voor een boot en metingen aan 230V zou ik toch ALSNOG voorzichtig zijn met het advies: "Dat is gescheiden, dat moet kunnen". Ik zou me zomaar kunnen voorstellen dat de aarde toch doorverbonden is, ook al zit de boel niet ingeplugd. Vele vierkante meters water in contact met een metalen boot zou zomaar verbinding kunnen maken...

Ik geloof dat de 230V op een boot zwevend moet zijn, toch? Dus je kan zonder problemen 1 kant van de 230V vastpakken, zolang de andere kant maar geen kortsluiting naar de boot heeft. Maar wie zegt dat degene die het aangelegd heeft niet "elektricien" was en is uitgegaan van wat ie wist van elektra-op-het-droge? Het blijft uitkijken, m.i.

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Jinny

Golden Member

Nee, op kleine schepen adviseer ik om het net zwevend te houden, maar firma's als Victron en Mastervolt en dergelijke willen perse een niet zwevend net
Met de bijbehorende ellende.

Je kan er nooit vanuit gaan dat het net zwevend is voordat je dat daadwerkelijk hebt geconstateerd.

En inderdaad, op het water zitten nog meer prutsers dan op de wal.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen

Met de meter op de piepstand gaat hij piepen tussen de randaarde stopcontact en de metalen boot. Dit ingeplugd aan de walstroom.

Trek ik de walstroom eruit, is er geen verbinding meer. Dat lijkt dus via het water te zijn, wellicht op de wal in de kast die tevens op een steiger staat.

Ik heb er inmiddels een topicje voor lopen waar ik wat meer meetresultaten ga delen om het veilig te laten verlopen.

fred101

Golden Member

verplaatst naar nieuwe topic van mous

www.pa4tim.nl, www.schneiderelectronicsrepair.nl, Reparatie van meet- en calibratie apparatuur, ook maritieme en industriele PCBs

Update Aliexpress: De "wish list" link blijkt een link naar

login.aliexpress.com/auto_login....

te zijn. (ik werd geredirect voordat ik hem precies kon lezen.) Die "autologin" lijkt dus te werken, de rest niet.

update, update:

I was able to successfully submit an escalation for you concern and rest assured that you will be getting an update via email within 3-5 working days and we will help you on this

[Bericht gewijzigd door rew op woensdag 24 mei 2023 15:38:04 (33%)

four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/

Hallo allemaal
Hoe is het bij jullie met inloggen bij ali.
Kon een paar dagen geleden met veel moeite een keer inloggen.
Nu nog steeds niet meer.
Is er soms een truk om in te loggen.
Als ik expres een verkeert ww in vul krijg ik de melding verkeerd ww.
Als ik registreren aan klik en mijn mail adres invul komt de melding dat het mail adres al gebruikt is.
Alles word dus herkent behalve het aanmelden.
Alvast bedankt voor het mee denken.

dit ff lezen
https://www.circuitsonline.net/forum/view/message/2430759#2430759

is verbindingsprobleem met je lokale internet provider.
probeer met een vpn, of probeer met je gsm eens op aliexpress te geraken. als dit werkt, zet je internet sharing aan met de gsm en verbind je pc met je gsm (usb kabel of via wifi hotspot). als je dan éénmaal kan inloggen met je pc, zijn de problemen van de baan. daarna kan je in en uitloggen zonder problemen

ik hou van werken ..., ik kan er uren naar kijken
maartenbakker

Golden Member

Gisteren ging het bij mij ook opeens mis, ik denk alleen achter een VDSL van T-Mobile geprobeerd. Straks even achter een VDSL van Online proberen en anders bovenstaand testen.

www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."

Bij mij was heet gisterochtend ook weer niet mogelijk om in te loggen, maar na
een uurtje ging het weer goed en daarna blijft het tot nu toe steeds goed gaan.

Ik heb het vermoeden dat de problemen wel opgelost zijn zij het met soms wat
haperingen.

Bedankt voor de info.
Helaas heb ik geen smart telefoon maar een simpel prepay telefoon.
Ik doe alles op mijn pc.
Over vpn weet ik niks vanaf.
Dat gaat het dus niet worden.
Ik wacht maar even af.
Of kan het aan de provider liggen?
Dan moet ik daar maar eens een belletje naar wagen.
gr. Winands

Dit topic is gesloten