Van origine is dit een klockner pentapack LA300.
Later is dit Mediseal geworden.
Deze geeft aan deze oude machines niet meer te servicen,de machine heeft hier al meer dan 10 jaar goed gefunctioneert.
Wat betreft de bedieningsterminal,ik heb geen idee of daar ook een bepaalde toetscombinatie bij hoort om in te loggen.
Ik post hier wat fotos van het scherm
Wel brand het rode lampje op de eberle bij battery,ik ben bang dat de backup battery leeg is en dat er daardoor een stuk programma weg is.
Dit zal ook niet meer terugkomen als de battery vervangen is vrees ik
Met welke programmer kun je deze plc uitlezen,een PG2,PG3?
een laptop aansluiten zal niet lukken denk ik.
Het lijkt op een aangepaste console van de machinefabrikant.
Op je eerste foto is hij niet schoon, of het "batterij"-lampje op de RS41 brandt of niet. Als het oplicht, is de veel voorkomende situatie dat het programma op RS41 al is gewist. Maar u kunt proberen een nieuwe batterij parallel te solderen om uw kans te benutten om de PLC te redden. Als de fabrikant voldoende verantwoordelijk is, bestaat de kans dat het programma in EEPROM wordt opgeslagen. Om met R41 te communiceren heeft u Eberle Datakabel DL 11.12 nodig, zoals vermeld in de handleiding. Maar er is geen kans om het in onze dagen te vinden. Gelukkig gebruikt R41, zoals ik weet, de Motorlla MC68HC11A0 MCU en de RS232-interface is erin ingebed. We moeten dus alleen wat pinonderzoek doen om een eigen kabel te maken.