Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Ik heb dit ook eens gehad met mijn J-3730 Dacht met geel. Ik bestel altijd 123ink huismerk.
Na een telefoontje werd er direct de volgende dag een nieuwe bezorgd met excuus brief erbij. Probleem opgelost.
Edit, jouw drum/toner lijkt op de foto bijna hetzelfde wat er bij mij inzit.
De drum cartridge van de DCP-L2520DW heeft wel degelijk een corona wire en die kan vuil zijn.
Maak deze eens schoon door de slider een aantal keren heen en weer te schuiven.
Zie de handleiding van de printer hoe dat moet...
Op zaterdag 8 juni 2024 23:57:42 schreef benleentje:
Eigenlijk is 110,- euro voor weer 3000,- pagina's heel normaal.
De kosten zijn nog lager, een drum cartridge gaat langer mee dan een toner cartridge.
IJzerhersteller
Een supertweeter heeft altijd 0% vervorming. In de meterkast heb ik audiofiele gouden zekeringen op de wasmachine groep. Eerst hoorde ik nauwelijks verschil. maar na 100 uur inspelen, FANTASTISCH!
Op zondag 9 juni 2024 14:57:45 schreef Paul Welther:
Ik heb dit ook eens gehad met mijn J-3730 Dacht met geel. Ik bestel altijd 123ink huismerk.
Na een telefoontje werd er direct de volgende dag een nieuwe bezorgd met excuus brief erbij. Probleem opgelost.Edit, jouw drum/toner lijkt op de foto bijna hetzelfde wat er bij mij inzit.
Geen wijn ? 
Op zondag 9 juni 2024 16:30:32 schreef Bobosje:
De drum cartridge van de DCP-L2520DW heeft wel degelijk een corona wire en die kan vuil zijn.
Maak deze eens schoon door de slider een aantal keren heen en weer te schuiven.
Zie de handleiding van de printer hoe dat moet...
Heb ik gedaan. Wel 2 keer..15 keer heen-en weer en de schuif weer op de goede startpositie terug.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
als de cartridge een "nep" of alternatief voor een originele brother is, dan geloof ik zo dat je ellende hebt. op t werk staan bejaarde HP laser printers waar ik vaker de cartridges van wissel. dat waren vele jaren originele HP cartridges, amper problemen mee. maar dat moest goedkoper dus werd het 123 inkt huismerk. de halve tijd halen die dingen leeggeprint worden niet, voor de drum of iets anders strepen, vlekken spikkels oid gaan geven. dat komt omdat die cartridges gerefurbishte HP cartridges zijn waar een andere drum en toner inkomen. heb wel vaker de oorzaak opgezocht, en er blijken dan gewoon aan 1 zijde van de rol die de toner op de drum zet een lager te missen, halve pagina dus vaag. of de verkeerde soort tussenrol gebruikt die niet in dit model cartridge hoort. of een verbinding die mede zorgt voor de statische opbouw is krom. bij assemblage van die huismerk dingen gaat dus vaker het eea fout, en het blijft een 2e hands ding.. uiteraard proberen al die cartridge webshops klanten zoveel mogelijk huismerk spul te verkopen, want daar zitten veel hogere winstmarges op. steeds vaker hebben ze het origineel gewoon niet, of zit er een levertijd op die nergens op slaat.
maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
Kennelijk heb ik dan geluk gehad. Ik print al jaren met een Samsung zwartwit laser MFP en gebruik uitsluitend 123 huismerk. Zit meer toner in voor een lagere prijs. De enige subtiele plekjes die ik in m'n prints heb zitten komen van een nietje dat langs de fuser gegaan is en daar dus een moetje heeft achtergelaten in het rubber.
benleentje
Golden Member
ik doe zelf een aantal jaar met een toner en met zo weinig printen vind ik het de moeite niet om niet origineel te gaan
Ik heb Improdructs twee keer een mail gestuurd over dit probleem, geen enkele reactie...
Die hebben geen zin in problemen.
[Bericht gewijzigd door Bavelt op (17%)]
Op donderdag 13 juni 2024 22:14:02 schreef Bavelt:
Ik heb Improdructs twee keer een mail gestuurd over dit probleem, geen enkele reactie...
Die hebben geen zin in problemen.
Dat zegt dan al meer dan genoeg over dat bedrijf...
China meuk dozenschuivers waarschijnlijk.
Verlies pakken en een origineel setje kopen, bv bij 123, die geven wel service.
Ik gebruik een Brother DCP9020CDW
De toners komen al jaren van Tito Express in Duitsland
Ben er zeer tevreden over.
(4 toners voor 69 EUR)
Vaak kan je in de software ook kiezen voor een starter-toner en een standaard toner.
Blijkbaar is het enkel een tellertje in de printer die vertrekt van een lage waarde (bij starter-toner) of een hoge waarde (bij standaard toner)
Ik druk ook telkens een testblad af, dateer dat en vermeld het aantal prints en wat er veranderd werd in de printer, vb nieuwe magenta toner.
(ik heb geen aandelen van de firma
)
[Bericht gewijzigd door pamwikkeling op (15%)]
Thevel
Golden Member
Op donderdag 13 juni 2024 23:09:39 schreef revado:
Verlies pakken en een origineel setje kopen, bv bij 123, die geven wel service.
Ik bestelde bij 123 een originele zwart/wit toner voor mijn Brother DCP-9015CDW printer, hij zal de volgende dag geleverd worden door PosNL.
Maar de volgende dag niets en en een paar dagen nog steeds niets.
Dus maar even bellen naar 123, dan is hij vast zoekgeraakt bij PostNL, we sturen onmiddellijk een andere werd er gezegd.
De volgende dag werd de toner alsnog bezorgd.
Geen gezeur of gezeik, gewoon prima service!
De eerste toner is nooit aangekomen....
Neem van mij aan ,ik zeg dat als printertechneut, reeds 23 jaar werkzaam in deze business, gebruik uitsluitend originele gebruiksartikelen. Wat een ellende ik dagelijks voorbij zie komen aan imitatiemeuk……..dit geldt zowel voor inkt als drums en toners. Dye inkt ipv pigment inkt en vice versa. Printkoppen die naar de klote gaan door het laatste. Fuserunits die vastlopen door slechte toner. Drumunits die voortijdig de geest geven door het schuurpapier effect door slechte toner etc etc. Het lijkt alsof de fabrikant het expres duurder maakt maar dat is niet zo. Er gaat wel degelijk veel aan ontwikkeling aan vooraf. De TS gebruikt nu zowel een imitatiedrum en imitatie toner. Ik durf er een weddenschap op af te sluiten dat als deze vervangen door originele, het hele afdrukprobleem weg is.
Op vrijdag 14 juni 2024 17:51:04 schreef Ehes:
Neem van mij aan ,ik zeg dat als printertechneut, reeds 23 jaar werkzaam in deze business, gebruik uitsluitend originele gebruiksartikelen.
Het moet wel betaalbaar blijven. Voor de toners van een HP CP2025 Color LaserJet betaal je origineel makkelijk 430 euro voor een set (CMYK). Imitatietoners kosten ongeveer 85 euro voor een set. Ik heb daar inderdaad soms problemen mee, maar dikwijls ook niet. En in het slechtste geval, als de printer zou defect gaan door die toners, dan koop je toch gewoon een nieuwe printer. Tegenwoordig heb je voor minder dan die 430 euro een nieuwe laserprinter.
Ik zie printers als disposables. Ik weet het, het is niet goed voor het milieu maar met die prijzenpolitiek kan ik niet anders.
Terugkoppeling: dit probleem was meteen verholpen na bestelling en vervanging van nieuwe toner en een drum.
(Zoals al voorspeld door forumleden hier).
De producten van Improducts.nl zijn gewoon niet goed. Uiteraard een klacht ingediend, maar die komen met een onzinverhaal dat de drum goed moet worden schoongemaakt.
En dan zou het probleem zijn opgelost.. 
Hoezo goed schoonmaken? Het was een nieuwe drum.
Vervolgens was het verhaal dat de toner 'te vol' zit als hij nieuw is en dat pas na x printjes met veel zwart er in het goed gaat werken.
Toe maar...
Inmiddels heeft Improducts het geld van de slechte toner en drum teruggestort na bemiddeling van Bol.com
Printen is weer helemaal ok!
Op vrijdag 12 juli 2024 00:17:26 schreef Bobosje:
Mooi dat het goed opgelost is.Waar had je de originele Brother toner en drum gekocht?
123 Inkt. Ze boden me de gelegenheid om eerst de toner te vervangen. Zou dat de oplossing zijn, dan mocht de drum retour. Maar ze moesten beide worden vervangen.
de drum heeft niks te maken, met de strepen die je had op de toner cassette. was gewoon een slechte casette die de toner niet goed verdeeld over de rol.
vaak tegengekomen bij samsung ook.
ik heb nu zo een ecotank inkjet printer die je met vloeibare inkt opvult. originele inkt iets van 30€ en dat zou goed zijn voor 4500 paginas.
zwart wit heb ik een oude brother. jaren met de originele casette geprint, 1keer een replica bij 123ink gekocht, valt nu altijd zwart poeder op het eerste blad. echt zwarte vlekken. vanaf de 2de print is alles proper. weet quasi zeker dat het uit de cassette komt maar door het goedkope printen nu met die ecotank, gebruik ik de laser niet meer
Ja, en de ecotank printer zou beter moeten passen bij wat Bavelt niet goed vond aan het verdienmodel: goedkope printer en dure inkt. (vraag is waarom koopt men het dan..
)
Bij de Epson ecotank betaal je meer voor de printer maar de inkt is goedkoop.
dat is altijd zo geweest.
bij een printertje van 30€ (bv die olivetti inkjets), betaal je dan 50€ aan inkt voor 100paginas.
koop je een betere printer (epson/canon), dan kost die 150€, maar betaal je 18€ voor een cartridge die dan 250paginas meegaat.
die ecotank koste 230€ ofzo, en daar heb ik al HOPEN fotos en kleurentekeningen mee afgeprint, en die meegeleverde inkt is nog altijd maar halfweg.
originele inkt van epson: 9,5€/flesje van 65ml (4kleuren dus voor 38€).
de 123 huismerkt is 27€ voor de 4 flesjes van elk 70ml.
voor dat verschil ga ik echt geen risico nemen dat de koppen zouden verstoppen. en 4500pagina kleurenprints voor 40€, spotgoedkoop.
mijn laatste kleurenlaser was 300€ ofzo voor 1000paginas te kunnen printen. zelf met 123 huismerk was ik 120€ aan toner kwijt.
na 5000 paginas is de drum eraan (150€) en de transfertbelt was ook peperduur om te vervangen. de fuser gelukkig nooit moeten doen
hobby luke
Honourable Member
Op vrijdag 12 juli 2024 11:01:58 schreef fcapri:
de drum heeft niks te maken, met de strepen die je had op de toner cassette. was gewoon een slechte casette die de toner niet goed verdeeld over de rol.
vaak tegengekomen bij samsung ook.
Toen ik de toner had vervangen, waren de verticale strepen weg, maar kwam er een aantal horizontale voor terug...Op steeds een andere plek op de pagina.
("nu dat weer...")
Na vervanging van ook de drum was het weg.
Het printen gaat nu goed en ik denk dat ik nu nog heel veel pagina's kan printen.
Op vrijdag 12 juli 2024 11:12:42 schreef kris van damme:
Ja, en de ecotank printer zou beter moeten passen bij wat Bavelt niet goed vond aan het verdienmodel: goedkope printer en dure inkt. (vraag is waarom koopt men het dan..)
Bij de Epson ecotank betaal je meer voor de printer maar de inkt is goedkoop.
Ik heb ik in het verleden wel eens gewerkt met het vullen van cartridges. Een setje gekocht met inkt voor iedere kleur, injectienaalden etc.
Maar ik vond het gewoon een heel geklieder. Ik had altijd wel ergens inkt op zitten het lukt me nooit om alles schoon te krijgen. probeer die inkt maar eens van je handen of het bureau af te wassen.
Ik vond het niks. Inkt (milieuvriendelijk) naar het groot vuil gebracht...