Slaat deze dan niet op hol omdat deze geen tegen emk kan opwekken ?

Een motor slaat pas op hol is die vrijuit kan draaien en er niets is om hem tegen te houden. De motor moet dan ook continu aangestuurd worden wat TS dus niet doet.

@A3Deur

JE motor heeft inderdaad 4 aansluitingen.
De 2 bovenste voor het veld en de 2 onderste voor het Anker. Op de onderste kabel zag ik A1 staan en op de kabel erboven op D1.

Maar wat staat er het zwarte blokje welke letter staan daar?

Als je nu weer de heftruck omhoog zet en aan de aandrijfmotor gaat meten meet dan het volgende.

De spanning op de bovenste aansluitingen
De spanning op de onderste aansluitingen.
De stroom op de bovenste aansluitingen.
De stroom op de onderste aansluitingen.

JE motor heeft inderdaad 4 aansluitingen. De 2 bovenste voor het veld en de 2 onderste voor het Anker

Zijn in dat geval de aansluitkabels voor het veld niet wel heel erg dik en overbemeten? Mijn vermoeden was dat elke koolborstel zijn eigen aansluitpunt had.

(voor de rest trek ik me terug uit de thread, kwestie van OP niet te overladen.)

Zijn in dat geval de aansluitkabels voor het veld niet wel heel erg dik en overbemeten?

Als ik op de foto's kijk dan zijn de veldwikkelingen wel met serieus dik koperdraad uitgevoerd. Ik zie daar plat koper van ca 10mm breed en 3mm dik. Dat ziet daar niet voor niets daar moet dan ook wel veel stroom door.

vaak is de motor een 3000W model, dat is 125A bij 24V. al was deze maar 2000W zou het nog 83A bij 24V zijn. dergelijke motoren met 4 borstels en gewikkeld veld is normaal in deze toepassing, zit nooit een permanent magneet motor in.

Op zaterdag 13 juli 2024 18:07:08 schreef benleentje:
[...]Een motor slaat pas op hol is die vrijuit kan draaien en er niets is om hem tegen te houden.

Dat is zo voor een seriemotor .

Op zaterdag 13 juli 2024 16:55:27 schreef testman:

ik vind het apart dat 1 van de veld schilden nieuw lijkt en de rest wel oud eruit ziet. alsof het anker aanloopt..

Tussentijdse foto van het schoonmaken, hoe het schoon is en hoe het vuil is. 2vd 4 schilden waren op de foto gepoetst

@A3Deur

JE motor heeft inderdaad 4 aansluitingen.
De 2 bovenste voor het veld en de 2 onderste voor het Anker. Op de onderste kabel zag ik A1 staan en op de kabel erboven op D1.

Maar wat staat er het zwarte blokje welke letter staan daar?

Als je nu weer de heftruck omhoog zet en aan de aandrijfmotor gaat meten meet dan het volgende.

De spanning op de bovenste aansluitingen
De spanning op de onderste aansluitingen.
De stroom op de bovenste aansluitingen.
De stroom op de onderste aansluitingen.

Ga ik mee aan de gang

Nou ik heb er even tijd voor vrij gemaakt hopelijk krijgen we duidelijkheid.

Rust is zoals de heftruck er nu bijstaat, bedrijf is wanneer ik het gaspedaal indruk amps gemeten over 4a5sec

Polen hebben een aanduiding deze staat er ook bij.

Koolborstels ook gecontroleerd deze zijn allemaal vrij en gangbaar.

Brand maar los 8)7

Ohja de heftruck staat met het wiel los van de grond

Die kabelogen op de motor, zijn die geperst of gesoldeerd? Als die gesoldeerd zijn kan het best zijn dat die een beetje aan het rotten zijn.

Op de W aansluiting zit toch wel wat verschil tenopzichte van de rest.

En van 24V in rust naar 16V in bedrijf op de onderste aansluiting vind ik toch aardig wat verschil.

een spanningsval van 8V bij 55A gaat wel roken als dat 1 punt als een kabelschoen zou zijn. ik denk dat de regeling deze spanningsval maakt, je kunt niet DOL met deze motor en alleen de accu als begrenzer gebruiken.

Op woensdag 24 juli 2024 09:16:29 schreef Lambiek:
Die kabelogen op de motor, zijn die geperst of gesoldeerd? Als die gesoldeerd zijn kan het best zijn dat die een beetje aan het rotten zijn.

Op de W aansluiting zit toch wel wat verschil tenopzichte van de rest.

En van 24V in rust naar 16V in bedrijf op de onderste aansluiting vind ik toch aardig wat verschil.

Zover ik kan ontdekken zijn het geknepen/geperste ogen.

Wat zou die terugval kunnen veroorzaken denkt u?

Hoe kan er in rust 24 volt op al die punten staan, dan zou de motor constant draaien...
Ik denk dat tegen massa meten niet correct is.
Er zal spanningsverschil tussen de punten onderling zijn bij bedrijf.
En dan bv 24 volt voor de veldwikkeling en een varierende spanning voor het anker.

We zouden een schema moeten vinden.
Staat eer ergens een merk en type op de regelaar en/of op de motor?

[Bericht gewijzigd door revado op (16%)]

Ik kom geen wijs uit je tekening.
Ik zou daar nog graag een foto bij hebben van hoe je aan het meten bent.

De spanningen komen mijn ook vreemd over hoe heb je die gemeten?
Ik zou graag de spanningen zie van W2 naar V2
En van V1 naar W1.

Wat in ieder geval wel opvalt is dat de stroom overal gelijk is en dan is het een serie motor.

Op 1 van de foto's zie je de aandrijfmotor zitten.
Met linksboven een kabel genaamd G daarnast een kabel Met D1, daaronder een kabel met A2.
Maar hoe en welke kabels zitten daar nu nog bij. Daar is geen foto van. HEb je niet toevallige wat omgedraaid?