Nou nonius dan heb je nog geluk want dat is bij de hornbach in de woonplaats bij ons ook al ver te zoeken.
Sterker nog daar moet je al in het engels communiceren iets met geen personeel kunnen krijgen.
Golden Member
Nou nonius dan heb je nog geluk want dat is bij de hornbach in de woonplaats bij ons ook al ver te zoeken.
Sterker nog daar moet je al in het engels communiceren iets met geen personeel kunnen krijgen.
Special Member
Vandaag een storend akkefietje met Aliexpress...
Had 42 behuizingen besteld 14 dagen terug. Werd verzonden in 2 pakketten (uit verschillende 'warehouses')
Pakje met 4 behuizingen kwam na 6 dagen aan. Pakje met de overige 38 behuizingen niet.
Bij uitvlooien bleek dat het pakje door de interne transporteur in China al was geweigerd en geretourneerd naar afzender op 22-7.
Maar gewacht op wat er ging gebeuren, niets dus. Op 29-7 email naar leverancier. Die schreef terug: 'moet U bij Ali zijn en daar een 'dispute' openen'.
Alzo gedaan op 1-8. Kreeg vandaag bericht dat ik de helft terug kreeg, zou worden overgemaakt, en het dispuut werd meteen gesloten, reactie erop niet mogelijk.
Hoe kun je die oplichters daarover nog aanspreken???
Schijnbaar hebben ze aangenomen, omdat het 2 pakjes waren, dat in allebei de helft zou zitten...
Nou nonius dan heb je nog geluk want dat is bij de hornbach in de woonplaats bij ons ook al ver te zoeken.
Ik was stomverbaasd over het capabele personeel daar. Helaas is die Hornbach behoorlijk uit mijn buurt, ik ben er maar één keertje geweest, op aanraden van een familielid. Competitieve prijzen en capabel personeel - een openbaring, vergeleken met mijn eerdere ervaringen met bouwmarkten (idioot hoge prijzen voor inferieure kwaliteit, vergeleken bij gespecialiseerde groothandelaren, en personeel dat minder warenkennis heeft dan de klant).
Sterker nog daar moet je al in het engels communiceren iets met geen personeel kunnen krijgen.
Engels is geen probleem. Nederlands spreek ik alleen wanneer ik bij de bakker een brood koop.
Golden Member
Een keer bij de jippiejippiejee geweest, besloten dat dat een eenmalige aanbieding was.
Golden Member
Arco: Hoe kun je die oplichters daarover nog aanspreken???
Je doet vrijwillig zaken met die oplichters. Je weet dat ze alles bij elkaar liegen qua specs, functies en zelfs merk. Dat zegt al genoeg over de ethiek van die lui. Daarnaast is oplichten heel gewoon in de Chinese samenleving. Dat wist je allemaal al lang, dat is gewoon het risico als je wilt gokken. DAn moet je nu gewoon sportief zijn en je verlies nemen.
Gewoon bij gerenommeerde Europese bedrijven bestellen. Nu kan het nog, als China ook die heeft weg geconcurreerd met hun zooi aan gierige Nederlanders, ga je straks de hoofdprijs voor een nog lagere kwaliteit betalen. Bedankt alvast
De volgende stap is dat de Chinese people liberation army ons komt bevrijden. Dan komt er een Ali bazaar in elke wijk.
Golden Member
Op vrijdag 2 augustus 2024 18:58:30 schreef nonius:
[...]Ik was stomverbaasd over het capabele personeel daar. Helaas is die Hornbach behoorlijk uit mijn buurt, ik ben er maar één keertje geweest, op aanraden van een familielid. Competitieve prijzen en capabel personeel - een openbaring, vergeleken met mijn eerdere ervaringen met bouwmarkten (idioot hoge prijzen voor inferieure kwaliteit, vergeleken bij gespecialiseerde groothandelaren, en personeel dat minder warenkennis heeft dan de klant).
[...]
Engels is geen probleem. Nederlands spreek ik alleen wanneer ik bij de bakker een brood koop.
Of ik nu een brood koop of een pak schroeven iod we leven hier in nederland.
Tech/Engels lullen doe ik de hele dag al op mijn werk met al die uitzenders.
Wij zijn altijd zo stom om ons aan te passen.
Wij zijn altijd zo stom om ons aan te passen.
Moa vent toch, azzekiek men eige nie zou aanpasse, dan zoude gij zelfs mij nie verstoan azzekiek hollaands klap! Deju!
Golden Member
Ik versta die Zeeuwen hier ook niet als die onderling aan het kleppen zijn. Ik spreek alleen Bosch, maar dat is geen dialect, dat is een spraakgebrek
Honourable Member
Wij zijn altijd zo stom om ons aan te passen.
Als dat stom is, dan zijn Belgen, en Vlamingen in het bijzonder, nog veel stommer. Maar voor mezelf zie ik er eerder een sterkte in dan stommigheid, zeker ekonomisch - bv. de Europese instellingen besteden handenvol geld aan tolken en vertalers, en een ruim deel daarvan zijn Vlaams! - maar ook als culturele graadmeter: iet of wat Vlaming spreekt min of meer vlot Frans en Engels en Duits. Het Frans van de modale Ollander daarentegen is bedroevend, of zelfs onbestaand; met als notoire uitzondering de betreurde Paul van Vliet. De taal van Goethe vergaat het al niet veel beter. Keer op keer is het lachen, gieren, brullen, als er aan de volgende restauranttafel Nederlanders verschijnen, in Duitsland of in Frankrijk. Over Italie en Spanje zal ik al maar helemaal zwijgen.
Lastig krijg ik het dan weer als sommigen menen de eigen cultuur te moeten wegcijferen ten voordele van het Angelsaksisch. Zelfs op dit eigenste forum wordt het koffiehoekje "Koffiecorner" genoemd - dat hoeft toch nergens voor?
Maar ik moet toegeven: dit soort opmerkingen hoort eerder thuis in datzelfde koffiehoekje.
Ik spreek alleen Bosch, maar dat is geen dialect, dat is een spraakgebrek
Dat is een ouwe, hoor, Fred. Wordt in Vlaanderen al decennialang gezegd over het Antwerps. Niet helemaal onterecht, trouwens: van alle dialecten en regiolecten van het Nederlands is het Antwerps misschien een der meer kleurrijke, maar zeker niet het fraaiste om te aanhoren !
@nonius: het meeste van uw bericht klinkt Brabants, het weze dan noord- of zuid- , maar de opener "Mo vent toch" hoort thuis in de diepte van de Westvlaamse polders. Zelfs de grote artiest Will Tura liet er zich door meeslepen voor een magnifieke persiflage, zie bv. https://www.youtube.com/watch?v=YtTQou4sULI
en het dispuut werd meteen gesloten, reactie erop niet mogelijk.
Dat had ik deze week ook met een dispuut, ging maar om 1 artikel en kreeg het volledig bedrag terug. Waar voorheen een dispuut soms dagen duurde vanwege geen reactie verkoper was het nu 1 uur na opening gesloten.
Special Member
Je doet vrijwillig zaken met die oplichters.
De spullen die ik er bestel heb ik meestal geen enkel probleem mee (je moet selecteren wat wel/niet te bestellen)
Ik heb wel problemen met hun klachtafhandelings methoden... (je kunt weinig inbrengen en moet slikken wat ze je aanbieden...)
Golden Member
Internet splitter.... En jawel, met verpakking!
En let op de snelheid
Golden Member
1000 mega, dat is toch 1 Giga, 1 kilo-mega is wat vreemd. (die K moet dan ook nog k zijn) Nu is de vraag, hoe snel is hij echt.
[Bericht gewijzigd door fred101 op vrijdag 2 augustus 2024 21:38:40 (14%)
Golden Member
Op vrijdag 2 augustus 2024 20:50:04 schreef nonius:
[...]Moa vent toch, azzekiek men eige nie zou aanpasse, dan zoude gij zelfs mij nie verstoan azzekiek hollaands klap! Deju!
Scheelt brabants versta ik dus wel want het grootste deel van mijn jeugd heb ik daar doorgebracht.
Maar ik hoor van mensen om mij heen dat alles zo verengelst maar daar doen we allemaal aan mee..
Tja als we het dan ook allemaal gaan lullen dan kan zometeen niemand nog nederlands.
[Bericht gewijzigd door daandc op vrijdag 2 augustus 2024 22:41:34 (22%)
Op vrijdag 2 augustus 2024 21:28:35 schreef Sjoerd Kreyns:
Internet splitter.... En jawel, met verpakking!En let op de snelheid
Bedoel je de snelheid omdat het geen 1Gbps is? Volgens mij vrij gebruikelijk dat switches in de (1Gb) begintijd als 10Mb/100Mb/1000Mb werden geadverteerd, vrij zeker dat dit ook op mijn 24 poorts switch staat. Dus ik vermoed dat het daar een overblijfsel van is.
Overigens heb ik een paar van deze 5 poort switches in huis rond slingeren van 10€ bij de Action. Soms voor 8€ in de aanbieding.
Golden Member
Op vrijdag 2 augustus 2024 21:12:36 schreef Paulinha_B:
[...]
Zelfs op dit eigenste forum wordt het koffiehoekje "Koffiecorner" genoemd - dat hoeft toch nergens voor?Maar ik moet toegeven: dit soort opmerkingen hoort eerder thuis in datzelfde koffiehoekje.
Hmm, wij in WestFriesland noemen dat gewoon 'Konkelhoek'....
Golden Member
Boks, Roches (en proost )
Een hele tijd geleden bestelde ik een lasergraveerprinter voor hout. Ik ben dus in een Ali-val getrapt waardoor ik een aquariumpomp geleverd kreeg (goedkoopste optie waar ze mee adverteren). Ik opende een geschil, retourneerde de pomp naar het opgegeven adres door het opgegeven retouradres simpelweg te kopiëren en op de originele doos te plakken, en verstrekte het track en trace nummer aan AliExpress. Uiteindelijk ontving ik mijn geld terug, waarmee de zaak voor mij was afgedaan.
Na ongeveer twee maanden ontving ik via de PostNL-app een melding dat er een pakketje voor mij klaar lag. Tot mijn verrassing bleek het om de eerder teruggestuurde pomp te gaan, met de mededeling dat het adres onbestelbaar was. Nu zit ik dus met deze pomp en overweeg ik om een etsbak te maken
Ja, de bedoeling van die "kleine dingen" naast het echte ding is dat je op z'n minst op die advertentie clickt en dan hopelijk gewoon het dure ding koopt.
Maar wat aliexpress absoluut niet wil is dat je dingen kan bestellen, klagen en dan geld terug en toch houden. Dat zou veel te makkelijk zijn om daar misbruik van te maken. Je moet het dus op z'n minst terugsturen. Wat er daarna mee gebeurt interesseert ze geen biet. Als ik iets terug moet sturen is het een een of ander adres in NL en het lijkt me stug dat daarvandaan de boel teugsturen naar china en weer terug krijgen bij de verkoper ( 1 van de duizenden!).
Op zondag 4 augustus 2024 11:13:30 schreef rew:
Als ik iets terug moet sturen is het een een of ander adres in NL en het lijkt me stug dat daarvandaan de boel teugsturen naar china en weer terug krijgen bij de verkoper ( 1 van de duizenden!).
Is dat dan zo een van gratis retourneren? Zelf zelden aan de hand gehad, maar nooit adres in NL gezien.
Recent een erg onvriendelijke verkoper gehad die me voor vanalles en nog wat uitmaakte omdat ik geen zin had om 6€ verzendkosten naar China te betalen om *misschien* de 5€ van het product terug te krijgen. (Ik had 2 identieke producten, één deed niets bij aankomst, geld terug gehad en één hield er een week later mee op, moest ik terug sturen van ome Ali en dus niet gedaan).
Ik heb als verkoper ook "verkopersbescherming" van paypal. Ze sturen me dan een mailtje: Deze transactie komt voor verkopersbeschyerming in aanmerking".
Toen een klant een keer begon te klagen dat ie het niet gehad heeft was het de bedoeling dat ik als verkoper een "tracked verzending" kan aantonen (en m'n geld mag houden) en de verkoper schadeloos gesteld wordt (geld terug).
Paypal was daar toen niet van gediend: "We hebben geen adres van deze klant, dus we kunnen niet zien of jij het naar het juiste adres gestuurd hebt!".
Ik heb toen gezegd: Dan moeten jullie op deze transactie niet sturen dat ik voor verkopersbescherming in aanmerking kom, want dat is 1 van de dingen die jullie kunnen en moeten controleren voordat jullie het "verkopersbescherming is van toepassing".
Anyway... Voor de kleine chinese verkopers kan zo'n 80 euro "niet aangekomen" transactie hard aankomen. Aliexpress biedt volgens mij dus iets dergelijks aan aan hun verkopers: Het risico van "niet aangekomen" of zelfs "lastig klant" wordt door aliexpress gedragen als verzekering die via de verkoopprovisie en/of de aliexpress standard shipping verzendkosten betaald wordt.
Dus heb je een artikel wat te goedkoop is om met aliexpress standard shipping te gaan, (onder $5) dan is het de verkoper die meestal het risico draagt. Zodra het met "AE standard shipping" of "CHOICE" gaat, is het ali die dat soort risicos op zich neemt en dus ook terugsturen/ontvangen regelt.
De terugbetaling wordt in gang gezet nog voordat het product in NL op de bestemming is aangekomen. Dat is voor mij ook een hint dat het nederlandse retour-ontvangst-punt niet kijkt of je wel het juiste ding hebt teruggestuurd en/of het teruggestuurd wordt naar de verkopende chinees.
Special Member
Opgelet: Banggood VIP card korting.
Bij toepassing van de kortingscoupon kan een product DUURDER worden! Vreemd, maar het is echt zo. Het staat nergens vermeld, maar soms is een prijs een speciale aanbieding zonder dat je het weet. Toepassing van een korting betekent blijkbaar korting op de "normale" prijs. En wanneer je niet op let betaal je met korting MEER! Vreemde zaak, maar wees gewaarschuwd.
12V 120Ah in 150*93*65mm met een gewicht van 1kg...