Op maandag 28 oktober 2024 16:53:48 schreef roelb79:
Camino, dit zal max rond de 250 km/h zijnGroet
Roel
Dat is geen std golf 1 motortje:
Met die snelheden zul je ook niet de originele versnellingsbak hebben.
Wat voor motor en bak heb je erin zitten en heb je evt de snelheidssensor hiervan er ook bij??
950 omwentelingen per kilometer.
250 km/h dat is in een uur 950x250 omwentelingen
Dus per minuut 250x950/60 = 3958,33 0mwentlingen.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Is inderdaad niet meer de standaard motor en bak.
Ligt op dit moment een 1.8t motor in met een corrado bak.
Maar de bedoeling is om een 2.0 tfsi erin te hangen met 6bak of dsg.
Il heb laatst de teller aan mijn boormachibe gehad, kangzame stand en toen gaf deze rond de 80 km per uur asn boormachibe draaide toen 400omw.
Groet
Roel
Die sensor is misschien te gebruiken masr dat veranderd het probleem niet dat ik die moet overzetten naar een rond draaiende motor achter op de teller.
Groet Roel
Ik denk dat de getallen waar je mee rekend niet kloppen. De TS geeft aan dat de teller 80 kilometer aangeeft bij 400RPM.
De fabrikant (VDO) geeft aan dat dit instrument na 950 omwentelingen 1 km aangeeft. Deze waarde staat vaak op de wijzerplaat. Het is niet zomaar een getal waar ik vanuit ga.
Groet,
Henk
Ik zou denken aan de tweede fase comparator uit een CD4046, met daarachter een integrator waarvan de uitgang de DC motor stuurt, via een emittervolger ofzo.
De snelheid van de motor met een of andere sensor (optisch, magnetisch) terugkoppelen naar de comparator.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op maandag 28 oktober 2024 17:31:30 schreef Camino1:
Dan moet het motortje bijna 4000 rpm draaien.
Stappenmotoren kunnen verrekte snel als je ze op de juiste manier aanstuurt. Dat betekent bijvoorbeeld dat je de 3.3V stepper niet op 12V maar op 48V gebruikt. Of 4000 RPM haalbaar is, weet ik niet.
Mijn eigen testopstelling met steppers kan lastig boven de 12V denk ik.
Op dinsdag 29 oktober 2024 22:13:25 schreef rew:
Mijn eigen testopstelling met steppers kan lastig boven de 12V denk ik.
Een DRV8825 kan al tot max 45VDC. Maar 4000RPM is wel aan de hoge kant.