Paul Welther
Automotive engineer - www.easy-tech.nl
Je moet niet het vin/chassisnummer veranderen, maar het serie/identificatienummer toevoegen aan het vin/chassisnummer.
Vin/chassisnummer veranderen is strafbaar.
bij opel moet je de koppeling verwijderen VOOR die uit de auto wordt gehaald. als je dus een niet vrijgegeven radio hebt, en die wilt inbouwen in de uwe, lukt dat niet.
iemand die zijn eigen radio verkoopt, moet dan eerst in menu de radio vrijgeven (chassisnr van de auto wordt uit de radio gehaald) en dan kan je een nieuw chassisnr ingeven in de radio. dit om diefstal te voorkomen
dus voor TS: als de vorige eigenaar die niet heeft vrijgegeven, zou het wel eens heel moeilijk kunnen worden
Als deze uit een Peugeot komt, zou deze met Diagbox zonder problemen in te lezen moeten zijn.
Ongeacht of de oude uitgeschreven is.
Op vrijdag 29 november 2024 17:28:52 schreef Kwabonkel:
Als deze uit een Peugeot komt, zou deze met Diagbox zonder problemen in te lezen moeten zijn.
Ongeacht of de oude uitgeschreven is.
Mijn NAC unit is defect gegaan tijdens update en de Peugeot garage heeft ‘m opgestuurd en helaas niet kunnen repareren.
Via EBay tweedehands gekocht en Bedrijf KMS kan dan de vin code er weer inzetten en hopelijk ook alle functies weer terug.
Op vrijdag 29 november 2024 13:42:25 schreef fcapri:
bij opel moet je de koppeling verwijderen VOOR die uit de auto wordt gehaald. als je dus een niet vrijgegeven radio hebt, en die wilt inbouwen in de uwe, lukt dat niet.iemand die zijn eigen radio verkoopt, moet dan eerst in menu de radio vrijgeven (chassisnr van de auto wordt uit de radio gehaald) en dan kan je een nieuw chassisnr ingeven in de radio. dit om diefstal te voorkomen
dus voor TS: als de vorige eigenaar die niet heeft vrijgegeven, zou het wel eens heel moeilijk kunnen worden
Niet alleen bij Opel, ook andere merken hebben dat. Een virgin unit koppelen met code gaat makkelijk. Maar een gebruikte code eruit halen en een nieuwe erin zetten wordt lastiger. Alles natuurlijk om diefstallen te verminderen.
Paul Welther
Zeker bij een peugeot kan je dat met diagbox zo rechtzetten. De eventuele pincode lees je uit de bsi.
Op zaterdag 30 november 2024 21:39:26 schreef hulsb096:
[...]
Mijn NAC unit is defect gegaan tijdens update en de Peugeot garage heeft ‘m opgestuurd en helaas niet kunnen repareren.
Via EBay tweedehands gekocht en Bedrijf KMS kan dan de vin code er weer inzetten en hopelijk ook alle functies weer terug.
[bijlage]
Wat ik dan nu even mis is dat jij dit nu moet oplossen de garage heeft toch de update gedaan?
Dan is het ook gewoon hunnie pakkie an.
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Op zondag 1 december 2024 09:28:21 schreef Paul Welther:
De eventuele pincode lees je uit de bsi.
Effe benieuwd: Wat is een BSI ?
Centrale regeleenheid bij PSA voertuigen.
Boite Service Interieur
https://www.woutbouman.nl/blog/peugeot-406-met-defecte-bsi
Heeft bij elk merk zijn eigen naampje.
Paul Welther
Tegenwoordig is het vaak zo dat de dealer niet verantwoordelijk is als er iets misgaat met een update....
Staat dan in de kleine lettertjes.
Ik zie die problemen nogal eens voorbijkomen.
Maar ze kunnen op z'n minst ff meewerken om die radio aan te melden.
[Bericht gewijzigd door Paul Welther op (16%)]
Bizar paul dat het zo geregeld is. 
Ik hou het gewoon bij mijn ouwe autootje en die hoeft niet geupdated te worden.
Op zondag 1 december 2024 11:30:17 schreef daandc:
[...]Wat ik dan nu even mis is dat jij dit nu moet oplossen de garage heeft toch de update gedaan?
Dan is het ook gewoon hunnie pakkie an.
Het enige wat de Peugeot dealer kan doen is een nieuwe bestellen.
Kosten €2155
Lijkt me fors betaald voor een simpele unit ,vandaar dat ik via ebay een tweedehands heb gekocht en die laat prepareren voor mijn auto.
De vin chassis code moet omgezet worden en daar heb ik een bedrijf voor gevonden.
Op zondag 1 december 2024 23:09:25 schreef Paul Welther:
Tegenwoordig is het vaak zo dat de dealer niet verantwoordelijk is als er iets misgaat met een update....
Staat dan in de kleine lettertjes.
Ik zie die problemen nogal eens voorbijkomen.
Maar ze kunnen op z'n minst ff meewerken om die radio aan te melden.
wordt je dan ook verplicht om die updates uit te voeren.
het eerste dat ik bij al mijn devices doe, is updates uitschakelen. zou ook niet anders zijn bij mijn auto.
maar als de dealer dan afkomt dat die update verplicht is (wil ik al niet) en dan maken ze wat kapot, dan zal ik toch niet opdraaien voor de kosten. en al zeker niet als dat 2000€ kost.
wel een handig verdienmodel: ff een update laten foutlopen en hopla, weer 2000€.
blijf toch maar bij mijn idee om NIET die rijdende computers te kopen
Zover ik weet zijn update's alleen verplicht als je de auto in onderhoud hebt en een service assistance pakket erbij hebt.
Als eigenaar zoals ik van een 2e hands auto blijf ik daar lekker van weg, ik bepaal wel wat er aan de auto gebeurd.
testman
waar rook was, werkt nu iets niet meer
Op vrijdag 29 november 2024 13:42:25 schreef fcapri:
bij opel moet je de koppeling verwijderen VOOR die uit de auto wordt gehaald. als je dus een niet vrijgegeven radio hebt, en die wilt inbouwen in de uwe, lukt dat niet.iemand die zijn eigen radio verkoopt, moet dan eerst in menu de radio vrijgeven (chassisnr van de auto wordt uit de radio gehaald) en dan kan je een nieuw chassisnr ingeven in de radio. dit om diefstal te voorkomen
handig om te weten, heb zo'n radio nog 1 liggen die uit een schadewagen komt. de boordcomputer lag in meerdere stukken tussen het motorblok, dus afmelden gaat niet meer. nadien inleren bij een andere wagen word het sowiso anders is het nutteloze plankvulling.
is hier iemand geweest met zo een '2de radio' die hem niet aan de praat kreeg, vroeg altijd een code.
online dus gezocht en op forums gevonden dat die eerst bij de vorige auto moest afgemeld worden.
chassisnr EN code van de auto worden in de radio op geslagen.
je hebt nu dus geen radio code meer, maar moet de auto code hebben om de radio te unlocken.
hebben de boel niet aan de praat gekregen en dan maar zo een chinese android radio ingebouwd
dan hadden we problemen met de airco, omdat die ook via de can van de radio liep
https://www.circuitsonline.net/forum/view/166190#highlight=can+radio