De bespreking van Foreman van de ICF-2001 stond in Radiobulletin van juni 1981.
Dank Jos Verstraten _/-\o_

Op maandag 2 juni 2025 16:56:17 schreef Tidak Ada:
[...] Hier vind je wat data van die Philips buizen (envan vele andere

Waar? Ik denk dat je de link vergeten bent!

Op maandag 2 juni 2025 20:46:15 schreef Frederick E. Terman:

Dus toch de Sony en niet de Grundig....

[Mel] dit valt onder de categorie "opa vertelt"

Opa vertelt.... en mag van mij gerust verder vertellen, terwijl kleine nonius op z'n knie zit en aandachtig luistert :)

Het verhaal over de 800 ohm lijnimpedantie was volslagen nieuw voor mij - als iemand anders dan FET het zou hebben verteld zou ik in de pen zijn geklommen om de poster te corrigeren en te zeggen dat het toch echt 600 ohm is.... Maar blijkbaar niet alles in de telefonie was dus 600 ohm....

Over telefonie en (on-)gebalanceerde lijnen gesproken, heb ooit een aantal leerzame video's bekeken over het onderwerp: https://www.youtube.com/watch?v=zOJMCEapucA&t=427s

V.w.b. L.Foreman, PA0VT, die heeft ooit ook een test-artikel over m'n Kenwood R2000 in een Radio Bulletin geschreven, rond 1984. Was ook zéér leerzaam. PA0VT was trouwens een zeer grote naam in NL op televisiegebied. Een pionier. En zijn serie artikelen over een zelfbouw satelliet-TV ontvanger heb ik destijds verslonden, inclusief zelfbouw (!) LNB. Maar zelf zoiets bouwen was in die tijd nog een paar bruggen te ver voor mijn beperkte kennis/ervaring. Heb echter *zeer* veel geleerd van alle artikelen van Foreman, en ook nog een boek van hem hier in de kast staan (Handboek Satelliet-ontvangst).

Op maandag 2 juni 2025 20:51:46 schreef Ex-fietser:
[...]

Waar? Ik denk dat je de link vergeten bent!

Shit, er is perongeluk een stuk weggevallen van mijn antwoord.
Ik ben er niet zo bij, heb een ferm kaakabces en dat dempt de hersenen.

Hier vind je wat data van die Philips buizen (en van vele andere buizen);

https://frank.pocnet.net/sheetsB.html

Het is de site van Frank Philipse.

Ik hoop dat je goed herstelt van zoiets naars. Ik kan je zeggen dat het trauma wat ik onlangs opliep met dat teringbeest in Grollo sterk aan het minderen is. Daar doe ik verder kond van in de leuterhoek. De spulletjes uit Beetsterzwaag komen later aan bod, al kan ik zeggen dat het schattige DSP radiootje echt heel leuk is in gebruik. Met de ETM toets zet ie alle ter plekke te ontvangen zenders in een rits achter elkaar dus niks meer zoeken tijdens de zwengel aan de encoder dial! Er komt een operatie verslag van de PL-330 radio, net als van de andere spulletjes. BTW. Lekker rustig zo vroeg in de morgen, I like it. Zo meteen gaan de renovista aan de slag en breekt hier de pleuris uit. Escape.... maar juli nadert snel en dan verhuis ik lekker naar een andere stek. Goodbye CO!

Radiomarkt Bladel 2025:

" De KAR Markt keert op 21 december 2025 terug in het centrum van Bladel, op een prachtige nieuwe locatie: het schitterende gemeenschapshuis Bruis. We zijn ontzettend trots dat we deze mooie plek mogen gebruiken voor onze Radio beurs en dat deze op onze vertrouwde zondag voor Kerst kan plaatsvinden."

Op dinsdag 3 juni 2025 07:25:00 schreef RAAF12:
Ik hoop dat je goed herstelt van zoiets naars. Ik kan je zeggen dat het trauma wat ik onlangs opliep met dat teringbeest in Grollo sterk aan het minderen is. Daar doe ik verder kond van in de leuterhoek. De spulletjes uit Beetsterzwaag komen later aan bod, al kan ik zeggen dat het schattige DSP radiootje echt heel leuk is in gebruik. Met de ETM toets zet ie alle ter plekke te ontvangen zenders in een rits achter elkaar dus niks meer zoeken tijdens de zwengel aan de coder dial! Er komt een operatie verslag van de PL-330 radio, net als van de andere spulletjes. BTW. Lekker rustig zo vroeg in de morgen, I like it. Zo meteen gaan de renovista aan de slag en breekt hier de pleuris uit. Escape.... maar juli nadert snel en dan verhuis ik lekker naar een andere stek. Goodbye CO!
[bijlage]

Dank voor je bemoedigende woorden en fijn te horen dat het bij jou beter gaat :) .
Voor mij zit er nog een kaakchirug in het verschiet, maar de wachtlijsen zijn lang....

Veel plezier met je aanwinst en een velige verhuizign.

@Luistervink:
Goed te horen, gelukkig op voldoende afstand van Rosmalen,

Op dinsdag 3 juni 2025 07:25:00 schreef RAAF12:
maar juli nadert snel en dan verhuis ik lekker naar een andere stek. Goodbye CO!
[bijlage]

Serieus?
We gaan je missen Raaf!
Zou je daar niet eens over nadenken?

Op dinsdag 3 juni 2025 10:00:00 schreef Luistervink:
Radiomarkt Bladel 2025:

" De KAR Markt keert op 21 december 2025 terug in het centrum van Bladel, op een prachtige nieuwe locatie: het schitterende gemeenschapshuis Bruis. We zijn ontzettend trots dat we deze mooie plek mogen gebruiken voor onze Radio beurs en dat deze op onze vertrouwde zondag voor Kerst kan plaatsvinden."

Dan is "bladel" dus toch dit jaar?
Maar dan is het wel binnen begrijp ik anders hebben we allemaal last van "kouwe klauwe"

Oeh, da's mooi, Bladel is altijd wel een leuke markt :)

Mochten ze het veldje niet meer gebruiken?

Geen idee....
Wat ik wel weet is dat "Bruis" het nieuw gebouwde gemeenschapshuis is, de opvolger van "Den Herd" waar een aantal jaren geleden de radiomarkt altijd georganiseerd werd.

Vroeeger wel eens in Bladel geweest. Ze hadden een markt in een groot schoollocaal. De weg er naar toe was een ramp: Grote sneeuwstorm
De buit was nihil ;(

Toch ga ik er kijken en misschien ook staan. Ik zal wel het buitenleven van de laatste markt missen. Tijd is mooi tussen Lichtmis en Rosmalen in.

@Luistervink:
"Bruis" kan ik niet vinden op GoogleEarth. Ik kom automatisch bij Den Herd uit....

Het is midden in het centrum:

Dan valt die markt voor een heel aantal handelaren af, en ik denk eigenlijk dat ik daar ook niet zoveel zin in heb. Dat kan een bewuste keus of een domme fout van de organisatie zijn geweest?

Op dinsdag 3 juni 2025 10:32:43 schreef revado:
[...]

Serieus?
We gaan je missen Raaf!
Zou je daar niet eens over nadenken?

De read-only flag, maar het kan verkeren. Ik doe onder alias ook ander fora, UK, USA ect. En af en toe Maarten zijn kindjes. Ik vind het nog steeds jammer dat Usenet fora min of meer zijn weggevaagd.

Op dinsdag 3 juni 2025 12:30:24 schreef maartenbakker:
Dan valt die markt voor een heel aantal handelaren af, en ik denk eigenlijk dat ik daar ook niet zoveel zin in heb. Dat kan een bewuste keus of een domme fout van de organisatie zijn geweest?

Omdat het in het centrum is? Het is geen Amsterdam ;)
Er ligt een parkeerplaats/markt direct tegenover het gebouw.

-edit-

Hmm ... ok, max 2u parkeren ... da's niet ideaal.

Omdat je niet tot achter de kraam kunt rijden. Dit is in Driebergen waar ik normaal sta ook het geval, en het is opzich te doen als je hooguit 2 kramen hebt of voldoende helpers (hangt ook af van de beschikbare ingangen, in Driebergen zitten die wel heel handig gepositioneerd). Maar veel oudere handelaren en grotere commerciële handelaren zitten niet op het gedoe te wachten.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (27%)]

Steekwagentje mee? Heb ik ook in de flat.

Ik gebruik opzich ook karretjes, en in Driebergen is dat te doen... Twee borden van 1,22m met hangzakjes sjouw ik makkelijk op de hand naar binnen. In je eentje twee kramen (4 tafels heet het daar) vullen is daar dankzij de goede ingangen nog precies in redelijke tijd te doen. Maar ik ken oudere en grotere handelaren voor wie een kraam op die manier vullen een brug te ver is. Ik heb zelf ook plannen om uit te breiden/assortiment aan te vullen waardoor ik er niet persé op zit te wachten om meer te moeten sjouwen.

Bladel was voor mij een thuiswedstrijd. De Bruis is waar aan de markt vroeger de Rabobank zat. Het is de vervanger voor Den Herd.

Hoe groot de nieuwe ruimte is weet ik niet. Maar als je parkeert op de markt kun je met een karretje zo naar binnen, mooi glad en geen trappen.

Maar wel een probleem is dat het een blauwe zone is. Je mag er maar 2 uren staan. Als de marktorganisatie dat nou eens aan kan pakken, een ontheffing voor verkopers (met bus en aanhanger)? Anders kunnen we als verkoper helemaal niks. 's Morgens is er vast plaats, maar staan vaak op die dubbele plaatsen al lokale bewoners. En zaterdagmiddag (op 21 december al helemaal) staan heel de markt en alle straten eromheen vol met parkeerders. En overal rijden auto's rond op zoek naar een parkeerplaats. Er is geen enkele manier waarop je je spullen nog wegkrijgt! Je bus en aanhanger kun je wel vergeten.

De enige manier waarop ik daar kan verkopen is met een eendaagse parkeerontheffing. Dat hoort door de organisatie geregeld te worden.

Op dinsdag 3 juni 2025 13:34:40 schreef maartenbakker:
Ik gebruik opzich ook karretjes, en in Driebergen is dat te doen... Twee borden van 1,22m met hangzakjes sjouw ik makkelijk op de hand naar binnen. n.

Borden? Rijdend bord met zwenkwieltjes? Erg handig idd voor zware dingen.

Ik moet nodig opruimen want ik doe zo weinig meer met apparaten. Handelaren willen amper inkopen degene in Beetsterzwaag had geen belangstelling voor 20 en 60MHz scopes en de Philips EE dozen en Quad versterkers ook niet.

Op maandag 2 juni 2025 20:46:15 schreef Frederick E. Terman:

+1 die staat op het to do lijstje

Op dinsdag 3 juni 2025 14:30:43 schreef RAAF12:
[...]

Borden? Rijdend bord met zwenkwieltjes? Erg handig idd voor zware dingen.

Ik moet nodig opruimen want ik doe zo weinig meer met apparaten. Handelaren willen amper inkopen degene in Beetsterzwaag had geen belangstelling voor 20 en 60MHz scopes en de Philips EE dozen en Quad versterkers ook niet.

[bijlage]

Daar kan ik ook wel in komen. Audio spul doet het heel slecht op markten, daarvoor heb je echt een liefhebber nodig. Dat geldt ook voor die EE dozen overigens.

Oude scopes is ook al zoiets, het aanbod daarvan is zo groot dat alleen de 'mooie / speciale' varianten nog wat opleveren.

Ebay, MP, of een veilingsite blijft dan over. Moet je wel geduld hebben....