MNM(tm)
Fan van Samsung (en repareer ook TV's). :)
Ik heb CO een tijdje niet bezocht. Voor mij bleek dat een effectieve manier om het oude forum genoeg te 'vergeten' en het nieuwe aan te wennen. Vóór die pauze heb ik wel een paar keer geprobeerd te wennen aan de nieuwe layout, maar de weergave en indeling van toen beviel niet, maar daar is in die tussentijd duidelijk hard aan gewerkt (waarbij zichtbaar is geluisterd naar de opmerkingen en suggesties die zijn aangedragen). Vorige week weer terug gekeerd op CO en meteen in het diepe gesprongen met de nieuwe layout. Ik ben er zeer tevreden mee! Leesbaarheid op mobiel (ja, dat 4" ding) is 1000x beter! Indeling op desktop voelt anders (waarbij die lege balk rechts me best wel stoort, maar die zou m.i. heel mooi ingevuld kunnen worden met de forum tracker als die meer items zou weergeven), maar de leesbaarheid is verder prima!
Wat ik echter nog wel graag zou willen hebben is een floating 'back to top' knopje rechts onderin (bij zowel de mobiele als de desktop weergave). Scheelt een enorme hoeveelheid scrollen om weer bovenaan de pagina te komen als je aan het einde van een lang topic bent gekomen.
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Mooi Jeroen.
Dank.
Op maandag 9 juni 2025 12:37:49 schreef nonius:
Werkelijk? Dat is ongelooflijk goed nieuws als het waar is!
https://www.circuitsonline.net/nieuws/268/update-nieuw-website-ontwerp…
"In een eerder nieuwsbericht kon je lezen dat in juli de optie om het oude ontwerp zou verdwijnen. Op basis van feedback hebben we in plaats daarvan gekozen het oude ontwerp beschikbaar te laten als optie."
Yep.
Morgen gebak! Yey!
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Zo op de valreep nog een klein stukje feedback.
Bij het verwijderen van een advertentie wordt nu de advertentie in een vooraf ingevuld en niet wijzigbaar invulveld gegeven:
<input class="form-control" id="remove-ad--U4ZsL7yRbRk" disabled="disabled" value="[gereserveerd] diverse netadapters">
Ziet er (op de lettergrootte verhoudingen na dan ) leuk uit, maar heeft wel tot gevolg dat mijn browser dat veld interpreteert als username en prompt vraagt of ik die wil toevoegen aan de opgeslagen passwords: NIET handig, het kost een extra klik en vult mijn password database met onnodige entries bij verkeerd klikken.
In het oude design was dat een gewoon stukje tekst...
<td class="formtblfield">[gereserveerd] diverse netadapters</td>
Er zal vast wel een reden/noodzaak voor deze wijziging zijn, maar ik kan hem zo ff niet verzinnen...
Er verscheen een foutmelding toen ik een jpg wilde uploaden met een lange bestandsnaam.
benleentje
Golden Member
Op dinsdag 10 juni 2025 21:00:45 schreef RAAF12:
Er verscheen een foutmelding toen ik een jpg wilde uploaden met een lange bestandsnaam.
Heb ik af en toe ook last van. Gewoon de naam inkorten en opslaan met de korte naam en dan werkt het wel.
Ja dat heb ik ook gedaan. Het artikel kwam uit een webshop en had een hele lange naam. Ik heb geen idee uit hoeveel karakters een naam mag bestaan. En om het te gaan testen vind ik een beetje zonde van de tijd. Dat is iets voor Jeroen.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op dinsdag 10 juni 2025 22:16:58 (23%)]
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op maandag 9 juni 2025 20:33:11 schreef Bianca:
[...]https://www.circuitsonline.net/nieuws/268/update-nieuw-website-ontwerp…
"In een eerder nieuwsbericht kon je lezen dat in juli de optie om het oude ontwerp zou verdwijnen. Op basis van feedback hebben we in plaats daarvan gekozen het oude ontwerp beschikbaar te laten als optie."
Jipie!
Op een groot scherm is dat toch prettiger dan de nieuwe. Op een telefoon* is de nieuwe layout idd fijner, maar een uitgebreide post typen is prettiger met een echt toetsenbord.
Bijgevolg wissel ik nu af en toe van layout. Zou er een feature kunnen dat de gekozen layout per sessie (of per device) te kiezen is? Dus ingelogd op telefoon -> nieuwe layout, ultracompact. Ingelogd op computer -> legacy layout. (Of de 'wil je de zijbalk weglaten?'-vraag uit de oude layout een "wil je de mobiele layout?" optie meegegeven?)
En een 2e feature: in 1 klik naar 'mijn laatste post' kunnen, ipv door eerst op je naam te klikken en daarna op "mijn gegevens". In de oude layout kon dat in 1 klik (door op 'Je gegegeven' te klikken). Goed, anderhalve klik want je moet dan eerst het juiste stuk van de bovenbalk kiezen, maar dat bleef vervolgens gewoon staan.
*)iPad is stukgegaan Achja, first world problems, en nog reparabel ook.
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op maandag 16 juni 2025 19:30:12 (22%)]
De tips en suggesties voor de gebruikers van het vernieuwde design zijn wat ondergesneeuwd geraakt, daarom nog even een klein euvel aanhalen. Ikzelf ben vrij vroeg omgeschakeld naar de nieuwe lay-out en ben er vlug aan gewoon geworden.
Zou het mogelijk zijn om ook de naam van de laatste persoon die een bericht heeft geplaatst mee te geven op deze pagina (mobiele versie)? Het lijkt misschien muggeziften maar ik vond het in de oude lay-out een interessant iets.
revado
Honourable Member
In de browser op de pc staat dat wel rechts ( nieuwe layout).
Ik gebruik die nieuwe layout nu al weer een flink aantal weken en ben tevreden.
inderdaad, in de browser op de pc staat het erbij. Op de desktopversie (op smartphone) ook, maar het is niet de bedoeling om de desktopversie op smartphone te gebruiken.
Ik kan mij voorstellen dat er wat plaatsgebrek is bij lange gebruikersnamen maar het uur weergeven tot op de seconde is nu ook niet echt nodig zodus kan je daar al een paar karakters 'stelen' en in de datum kan je van 2025 gerust 25 van maken... dat is nog een paar karakters gewonnen.
Enfin, voor mij alleen hoeft het niet, misschien ben ik wel de enige die waarde hecht aan de info van wie de laatste reactie heeft gepost.
Ik vind dit trouwens ook belangrijk als je iemand quote in een bericht dat dit altijd meegegeven wordt (pas op, ik doe dit ook niet altijd), het maakt het in een ellenlang topic gemakkelijker om de originele post terug te vinden. En al zeker als er verkeerd gequote wordt. Met verkeerd quoten bedoel ik een soort framen: door maar een bepaald stukje te quoten kan je daar je eigen draai aan geven. In gevallen van framing lees ik graag het originele verhaal en dat is soms moeilijk terug te vinden in een ellenlang topic.
fatbeard
Honourable Member
Een goed begin is geen excuus voor half werk; goed gereedschap trouwens ook niet. Niets is ooit onmogelijk voor hen die het niet hoeven te doen.
Naam van de laatste poster als tooltip?
Kan dan ook voor de datum/tijd...
[Bericht gewijzigd door fatbeard op zondag 6 juli 2025 11:09:40 (10%)]
Jeroen
Moderator
Zoals eerder aangekondigd hebben we nu alle gebruikers eenmalig overgezet naar het nieuwe ontwerp. Wil je toch de oude layout blijven gebruiken, dan kun je dat eenvoudig in je instellingen aanpassen.
Om te voorkomen dat de adverteerders meerdere banner formaten moeten aanleveren, zijn daarnaast de banners in de oude layout verplaatst naar dezelfde locatie die ze in het nieuwe ontwerp hebben.
BBrrr,heb het na 1 nanoseconde weer terug gezet....
Op de smartphone laat ik het zo staan.
[Bericht gewijzigd door Hubie op zondag 6 juli 2025 13:20:57 (26%)]
Ik ben me rotgeschrokken...ingelogd, en een nieuwe layout.. A.U.B. hoe krijg ik die oude layout terug?edit :gevonden, gelukkig..
Jinny
Golden Member
Hoe doen vrouwen op TV dat toch? Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen..... Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl.. Gaat ook door voor 'Wilt wief' naar horen zeggen
Op zondag 6 juli 2025 13:37:51 schreef mel:
Ik ben me rotgeschrokken...ingelogd, en een nieuwe layout.. A.U.B. hoe krijg ik die oude layout terug?edit :gevonden, gelukkig..
Anders ik wel.....
Maar weer terug op het oude vertrouwde.
hoe krijg je eigenlijk die foto bij je naam?
Jinny
Golden Member
https://www.circuitsonline.net/my/profile
En dan ergens onderaan uploaden.
Icon upload dus
[Bericht gewijzigd door Jinny op zondag 6 juli 2025 13:51:08 (11%)]
Jinny
Golden Member
Geen idee meer, dit plaatje staat er al tien jaar plus denk ik.
Denk dat ik dat toen met the Gimp gedaan heb.
rob040
Special Member
Op zondag 6 juli 2025 13:37:51 schreef mel:
Tsja, hier ook even. Was na een refresh. Maar snel weer kunnen fixen. Grapje van Jeroen, denk ik.
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Hier idem, gelukkig ook weer snel gefixed...
Advertenties zijn van rechts naar onder verhuisd, maar da's geen slechte verandering...
Right-aligned, iets lager, en iets kleiner zou wel prettiger zijn (is nu wel erg lomp groot).
De wisselende beelden in de oude rechterzijde advertenties vond ik een stuk informatiever...