Die 100C betekent dat het ding na 60/100 = 0.6 minuten = 36 sec ontladen op 100x de capaciteit, nog niet in de fik vliegt.

Bij dat soort getallen zal die accu best 60 graden worden van zo'n actie.

Maar juist deze belasting geeft het ding veel meer tijd om af te koelen en dus tijdelijk grotere stromen te doen.

Ik had eerder vanavond 880A / 100C = 0.88 Ah = 880 mAh zitten uitrekenen. Echter had ik me daar dus een nulletje vergist. Met 100C zou er een 8.8Ah accu in moeten zitten. Dat zal wel niet passen. Nu is misschien 4.4Ah wel haalbaar en dat ze dan op 200C rekenen.

Of ze moeten goed rekening houden met dit effect dat je best voor 5 ms een veelvoud van de C-rating aan stroom kan trekken.

@Arco: Hoe triggert het ding? Als je elektrisch contact maakt dan doet ie <instelbaar> sec later kaching?

Triggering is xx sec na contact (staat default op 0.5s), of na manuele knopdruk.
Hij geeft 2 pulsen: de eerste op het metaal voor te verwarmen en de tweede is de eigenlijke laspuls.

Accu:

Dat is fors!

Die 100C accus zijn vrijwel altijd "5C laden", dus kan je in 12 minuten opladen. Maar goed. De USB-lader is kennelijk tot 1A beperkt, dat is "gebruiksgemak" om het zo te doen en niet een dure 5*7.5*4 = 150W lader mee te hoeven leveren.

Zou er een 120C 7.4Ah accu in zitten? Dan kom ik op 888A. Zoals deze dingen werken, blijft die stroompuls niet beperkt tot 900A, maar goed. Scheelt klantenservice gedoe als je niet gaat meten en gewoon 880 claimed terwijl als je gaat meten het 1.5kA blijkt te zijn. En dat het toch een stuk minder wordt dan wat ik "idealiter" uitreken kan ook heel goed. Die pennen zijn ook niet de dikste....

Hoe het ook werkt, hij heeft ruim voldoende 'prik' om de klus te klaren... ;)

Hoi Arco,

Nog een vraagje: Hoe lang duurde het na bestelling voor je het thuis had?
De kans bestaat namelijk dat, wanneer het lang duurt, ik net een korte periode weg ben.
Ik moet dan ergens iets regelen voor de ontvangst.
Accepteren ze trouwens iDeal bij Temu?

Bij aliexpress is het tegenwoordig zo dat je voor "choice" kan kiezen. Enerzijds altijd 2 euro verzendosten anderzijds, gratis als je in 1x meer dan 10 euro bestelt. En verder nog: Meestal in 7 of 8 dagen in huis.

MAARRRRR. daar mogen geen accus verstuurd worden... Alles waar een accu in zit duurt bij mij veel langer. Laatste zending: 15 jul -> 6 augustus.

TEMU claimed ook iets van 8 dagen doorlooptijd, maar mogelijk lukt dat dus niet voor de accu-houdende-zendingen.

Levertijd Temu is 4-9 dagen...

Op donderdag 7 augustus 2025 14:03:01 schreef Arco:
Levertijd Temu is 4-9 dagen...

Hmm... Da's krap, zeker met twee weekends er tussen. :?

Accepteren ze bij Temu nu alleen CC of ook iDeal?

Je kan met iDeal betalen bij Temu.

Mij lijkt het interessant.

Portable MiniBeam™ - Mobiele HD Zak Projector.
https://koopje.com/product/minibeam-draagbare-beamer-zonder-stopcontac…

Wie heeft er zo'n ding aangeschaf is het wat in het filmpje lijkt het allemaal perfect maarrrrrr is dat zo?

Let even op, Koopje.com is een dropshipper. Dus rechtstreeks in China kopen scheelt heul veul.

ALS het deze beamer is dan is het brandhout.Let op,ik schrijf ALS...
https://youtu.be/AFXS7ARbb6w

Op donderdag 7 augustus 2025 13:50:33 schreef rew:
... "choice" ... 2 euro verzendkosten ...

Is inmiddels €2.99...

Portable MiniBeam™ - Mobiele HD Zak Projector.
https://koopje.com/product/minibeam-draagbare-beamer-zonder-stopcontac

Native resolution = 480 x 360

Goed op postzegelformaat, maar om daar een film op te zien op pakweg 60cm diagonaal?

Ooit een soortgelijke projector gekocht. Hij ondersteunt idd full-HD, maar de native resolutie verklapt het al. Geprojecteerd vanaf 1 meter gaf hij pixels zo groot als bakstenen. Dit zijn bagger projectors. Het is dat er nog genoeg mensen niet genoeg weten over de resolutie en native resolutie, en hier nog altijd intrappen.

Ik heb eens bij BOL geklaagd over deze praktijken. Volgens mij was de situatie daar toen veranderd in dat ze het niet meer "FULL HD" mochten noemen als de native resolutie dat niet was.

Tot mijn verbazing lijkt dit nog steeds het geval te zijn. dit is de eerste die onder de 100 is en bovenkwam toen ik "full hd beamer" zocht. En daar staat "output 1920x1080 bij". Die 10000 lumen... dat zal een beetje gejokt zijn. Als dat waar is kan je zo'n beetje in de volle zon film gaan kijken.

Het probleem is dat Bol meestal tussenpersoon is voor koper/verkoper en ze zelf de ballen verstand hebben van dat soort zaken...

Die 10000 lumen... dat zal een beetje gejokt zijn. Als dat waar is kan je zo'n beetje in de volle zon film gaan kijken.

In de spec's, even naar beneden scrollen:
"250 ANSI Lumen"

Da's maar een beetje minder :+

De in- en output zijn dan weer wel 1920 x 1080

Na upscaling is het HD beeld niet veel beter als in de kleine native resolution...
De ontbrekende pixels worden erbij 'verzonnen' door berekeningen los te laten op de originele pixels, scherpe contouren raak je daarbij kwijt...

Jep, dat is te belachelijk ... en heb er dan ook eentje besteld ;)

Voor wie al iets heeft van het parkside 20V systeem ..

Dit is ook geen geld:
https://www.lidl.nl/p/parkside-accu-boorhamer-20-v-zonder-accu-en-lade…

Ideaal voor wat kleiner werk in beton waarbij zo'n "jankend boorijzer" (je weet wel, zo'n ding wat de buurman heeft ... ) na minuten duwen enkel een smeulend boortje en een deukje van 5mm zou achterlaten.

SDS, geen hilti, maar voor thuisgebruik erg fijn.

Voor licht werk lijkt het me een handig machientje (voor zwaarder werk lijkt 1 joule me erg weinig...)
Ik neem wel indien mogelijk de performance serie, die zit aanzienlijk beter in elkaar...

Op zondag 24 augustus 2025 20:35:28 schreef Arco:
Voor licht werk lijkt het me een handig machientje (voor zwaarder werk lijkt 1 joule me erg weinig...)
Ik neem wel indien mogelijk de performance serie, die zit aanzienlijk beter in elkaar...

van parkside wel het eea onder handen gehad, meer als dat geld is de bouwkwaliteit ook niet waard. echter dan haal je gewoon een nieuwe machine, met huisgebruik duurt dat jaaren. een sds+ boorkop van makita doet al 2x dat bedrag. en ik heb er machines bij waar ik de kop jaarlijks van kan vervangen. benieuwd hoeveel prakside machines dat omgerekend zijn :P