Francisco
Special Member
Hallo
Ik heb de demo versie van de Siemens Logo software!
[...knip...]
Ook heb ik het kabeltje niet voor de upload (is dat zelf te maken?)
Groeten uit Boskoop
[Bericht gewijzigd door Sine op (27%)]
Om een download te doen heb je de volledige software nodig. Dat is betaalde software van Siemens, dus die gaan we hier niet vragen / aanbieden.
Bij de nieuwere logo's (7,8) heb je niet meer dan een netwerkkabel nodig, bij de oudere een specifieke programmeerkabel.
Als het een simpel programma is kun je die ook prima via het frontpaneel invoeren (als je een logo hebt met display)
Ali heeft er ook eentje: https://aliexpress.com/item/1005005381987981.html
Voor een 24V variant is die prima, voor 230 zou ik niet op de isolatie van dat ding vertrouwen. De 230V logo's zijn intern (dus ook de prog poort) niet netgescheiden.
Francisco
Special Member
Op maandag 25 augustus 2025 11:21:48 schreef Sine:
Om een download te doen heb je de volledige software nodig. Dat is betaalde software van Siemens, dus die gaan we hier niet vragen / aanbieden.Bij de nieuwere logo's (7,8) heb je niet meer dan een netwerkkabel nodig, bij de oudere een specifieke programmeerkabel.
Als het een simpel programma is kun je die ook prima via het frontpaneel invoeren (als je een logo hebt met display)Ali heeft er ook eentje: https://aliexpress.com/item/1005005381987981.html
Voor een 24V variant is die prima, voor 230 zou ik niet op de isolatie van dat ding vertrouwen. De 230V logo's zijn intern (dus ook de prog poort) niet netgescheiden.
Dank je voor de info.
Ik zal de programmatie via het demo programma doen en dan proberen via het schermpje in te voeren!
Francisco
Special Member
Op maandag 25 augustus 2025 11:21:48 schreef Sine:
Om een download te doen heb je de volledige software nodig. Dat is betaalde software van Siemens, dus die gaan we hier niet vragen / aanbieden.Bij de nieuwere logo's (7,8) heb je niet meer dan een netwerkkabel nodig, bij de oudere een specifieke programmeerkabel.
Als het een simpel programma is kun je die ook prima via het frontpaneel invoeren (als je een logo hebt met display)Ali heeft er ook eentje: https://aliexpress.com/item/1005005381987981.html
Ik heb een Logo met display!
Is dit een simpel programma? valt dat te doen via de display?
Met die oude Logo's was het via het scherm prima te doen. Wel even wennen omdat je achterstevoren programmeerd. Dus vanuit de uitgangen naar voren, oftewel van rechts naar links.
Met de nieuwere Logo's vind ik het nogal een uitdaging om het op het scherm te doen.
Francisco
Special Member
Op zaterdag 25 oktober 2025 16:01:19 schreef GJ_:
Met die oude Logo's was het via het scherm prima te doen. Wel even wennen omdat je achterstevoren programmeerd. Dus vanuit de uitgangen naar voren, oftewel van rechts naar links.
Met de nieuwere Logo's vind ik het nogal een uitdaging om het op het scherm te doen.
vind je mijn schema complex om te doen op de logo 12/24 RC?
Nee, totaal niet. Die klopte ik er vroeger in een minuut of tien in.
En als je ergens een fout hebt zitten gewoon alles wissen en opnieuw beginnen.
Ik mag geen links plaatsen, maar logosoft is wel compleet her en der op het internet te downloaden....
Even zoeken en u heeft een volledige versie.
Die kabel kost op marktplaats ook iets van 35 euro.. (heb ik ooit voor betaald)
Is ook een Chinees en werkt prima