Enkele plafondcamera's met Digitale Video Recorder 'gevonden', gebruiksaanwijzing gezocht

^ :Z

Nog even terug naar mijn vondst, de recorder en camera's.
Ik wilde er wel vanaf en plaatste een adv.
Bij nader inzien wil ik toch verder kijken, wat ben ik toch wispelturig.
Nou en?
Ik heb wat pogingen gedaan om iets meer te weten te komen over de recorder.
Mocht ik deze niet aan de praat krijgen, wat is dan minimaal nodig om een of twee van de camera's op aan te sluiten?
Ter herinnering om niet terug te hoeven bladeren, analoge camera met 12 V aansluiting, adapter is erbij en met steker v voor bnc kabel m/m, kabel is besteld.
Zodat ik via de pc monitor de beelden kan bekijken en/of evt opslaan?

Op woensdag 1 oktober 2025 14:01:22 schreef HuubvG:
^ :Z

Nog even terug naar mijn vondst, de recorder en camera's.
Ik wilde er wel vanaf en plaatste een adv.
Bij nader inzien wil ik toch verder kijken, wat ben ik toch wispelturig.
Nou en?
Ik heb wat pogingen gedaan om iets meer te weten te komen over de recorder.
Mocht ik deze niet aan de praat krijgen, wat is dan minimaal nodig om een of twee van de camera's op aan te sluiten?
Ter herinnering om niet terug te hoeven bladeren, analoge camera met 12 V aansluiting, adapter is erbij en met steker v voor bnc kabel m/m, kabel is besteld.
Zodat ik via de pc monitor de beelden kan bekijken en/of evt opslaan?

hdmi kabel erin steken, monitor eraan en muis en dan aanslingeren. je zou na opstarten de ingangen zien. en met de muis kun je dan klikken op t scherm en inloggen. als dat met veegpatroon is, dan kun je het proberen te raden. ook is het standaard wachtwoord vaak admin 12345, miss is dat niet veranderd..

Het minimum is een 12V voeding voor de camera en een monitor met een CVBS (analoge) ingang.

Er staat niet op je monitor dat de BNC ingang CVBS is, maar dat kun je in elk geval proberen.

[Bericht gewijzigd door maartenbakker op (31%)]

Contact met Hikvision Nl gehad, ze kunnen / willen me niet helpen.
Driemaal een inlogcode geprobeerd, 12345, 00000 en 88888, nog 5 pogingen te gaan.
Ik geef het op, neem dat niemand belang bij deze VDR heeft, dus die gaat naar de stort.

Nu las ik ook nog dit zinnetje:

Op zondag 28 september 2025 14:20:20 schreef revado:
Die abus camera's kunnen zo op een monitor met een composiet video ingang.

Echt? Beide gevonden monitoren hebben 1 zo'n in/uitgang:

https://www.circuitsonline.net/forum/file/130154/forum-post

Ik heb een Micky Mous kabel besteld voor 1 van de monitoren, die komt vandaag binnen. Ik zal dat dan eens proberen zo aan te sluiten, ben benieuwd.

De dome camera,s werken goed, hier op een cvbs monitor en een 12 v voedingsadapter, met een stuk coax ertussen.

Op zaterdag 27 september 2025 12:29:45 schreef benleentje:
Dat zijn bnc coax 75 ohm connectoren. En die kan je kant en klaar kopen in verschillende kwaliteit.

Als het enkel een monitor is met 1 bnc aansluiting dan kan daar ook maar 1 camera op.

Meer is ook niet nodig. De meeste van dergelijke videorecorders maken er een beeld van, waarin elke camera een deel gebruikt. Meestal worden er twee , vier, tot wel 16 camera's gedisplayed op een scherm.

Ik heb wel interesse in die recorder als je 'm nog niet gedumpt hebt. Zie dat je geen mailadres in profiel (zichtbaar) hebt, maar stuur gerust een mail met je info

[Bericht gewijzigd door DJSmiley op (41%)]

Op dinsdag 30 september 2025 09:24:13 schreef Sine:
[...]

edit..

[Bericht gewijzigd door testman op (54%)]

Wat geinig, het werkt. Toch nog wat nuttigs overgehouden aan dit avontuur. De dvr is dus geen versterker of zo, meer een verdeelstation, deze is dus overbodig als het om 1 cam gaat.

Op de monitor zitten wel knoppen om van alles mee te doen, maar ik kan de "return" niet vinden, dus wazig beeld, Italiaanse taal, enz. Even uitzoeken hoe het precies werkt.

De versterker, 1 monitor, 1 Abus camera + adapter + korte bnc kabel zijn nu over en wil ik graag in één keer kwijt.
Van de opbrengst wil ik dan een langere bnc kabel kopen.

Dan zou ik quitte spelen en een bedragje bespaard hebben voor het aanschaffen van een wifi setje (hetgeen een stuk makkelijker zou zijn geweest...).

Op woensdag 19 november 2025 12:38:02 schreef DJSmiley:
Ik heb wel interesse in die recorder als je 'm nog niet gedumpt hebt. Zie dat je geen mailadres in profiel (zichtbaar) hebt, maar stuur gerust een mail met je info

Ik heb even opgeschreven wat ik kwijt wil, dus kijk maar.
Je mag mij ook wel een PB sturen.

Op woensdag 19 november 2025 12:38:02 schreef DJSmiley:

Ik heb de gegevens bijgewerkt, je kunt me desgewenst mailen nu.

Ik zie je mailadres nog niet, je moet even het vinkje

Toon e-mailadres aan ingelogde gebruikers

aanzetten onder je accountinstellingen

Op woensdag 19 november 2025 21:52:37 schreef DJSmiley:
Ik zie je mailadres nog niet, je moet even het vinkje
[...]
aanzetten onder je accountinstellingen

Gedaan!

[Bericht gewijzigd door HuubvG op (94%)]