left = 535A, right = 585A No15 from Heerenveen

the christmas scope is another one :-)

[Bericht gewijzigd door wellenkino op (39%)]

Op zaterdag 29 november 2025 10:05:49 schreef fred101:
Volgens mij heeft hij elke 5XX scoop, waaronder de 556 (de meest mooie scoop ooit gemaakt) Ik heb een 547 en een stuk of 10 plugins. Helaas kan ik die hier niet kwijt.

connect signal out from 1A1 to input HP5245L to get the frequency readout of the system.
:)

[Bericht gewijzigd door wellenkino op (13%)]

Op vrijdag 28 november 2025 20:48:58 schreef blackdog:
[...].

Het grootste deel van het volk hangt blaters aan in de trand van Andre Hazes en allerlij andere zogenaamde cultuur rommel.
Ze hebben geen idee wat echte kunst is, ik neem het ze verder niet kwalijk, ze weten niet beter. :+

[....]

Groet,
Bram

Heuhhhh?, een Mokummer die iets tegen @Hazes heeft! Da's uniek _/-\o_ !!! Maar ook dapper en clever :)

the christmas scope is another one

Beautiful! And at 600W power usage (at least, that's what my 535 or 545 used) it keeps the shack nice and warm in winter....

Back when I had one of those Teks (535 or 545, forgot which), my dad would nearly have a cardiac arrest when he saw the electricity-meter spinning like crazy everytime I turned it on.

Also had 4 or 5 1A1 plugins for it, with SO-239 input-connectors though. That scope originally came from ESTEC in Noordwijk.

Ok, OK!

Al dat oude TEK spul is natuurlijk mooi, zou zelf ook wel zoiets willen hebben voor een enkele meting die een Analoog Scoop wat beter doet.

Maar... een kleine preview.
Als officiële ouwe lul, nijg ik nog steeds naar moderne techniek en is het onderstaande modelletje naar mij onderweg.
Hij heeft ook de functie generator zodat Bode Plots ondersteund worden.
Verder heeft dit model een prachtig hoog resolutie scherm(1920x1080),
dit in tegenstelling van mijn 12Bit Siglent 500MHz scoop, waar ik verder behalve het scherm tevreden over ben.

Onderstaande plaatje komt uit de Batronix documentatie
https://www.bramcam.nl/Diversen/Magnova-02.png
.

Aan het einde van de week nog wat meer info, als ik een tijdje met de Scoop gespeeld heb.

Groet,
Bram

Hi Nanne e.v.a,

De tiny GTC is inderdaad een kunstwerk. De gevoeligheid van de GPS is geweldig.
De specificaties steken de beste instrumenten naar de kroon. En Erik is nog niet uitontwikkeld.
Een instrument met deze kwaliteiten verdient naar mijn mening een bench-top uitvoering. Voor serieuze metingen moet het instrument stabiel staan. Dan meteen een top tcxo en een gps met een stationairy mode. En een FTDI chip die probleemloos met windhoos samenwerkt. Zelfs als hij dan het dubbele kost is hij zijn geld ten volle waard.

Tijd om uit de Statler en Waldorf mode te komen.

Groet, Henk

Op zaterdag 29 november 2025 14:45:54 schreef blackdog:
Als officiële ouwe lul, nijg ik nog steeds naar moderne techniek en is het onderstaande modelletje naar mij onderweg.
Hij heeft ook de functie generator zodat Bode Plots ondersteund worden.

Ha blackdog,

Gefeliciteerd met je Magnova!

Niet alleen een héél bijzonderdere scope, maar er is ook de meest uitgebreide TestController definitie ooit voor geschreven. (HKJ moest er speciaal extra functies voor bijschrijven.)
Een complete remote controll voor de scope in het Setup Menu. :-)

groet! Gertjan.

Bram, Henk e.a.,
ik deel jullie bewondering voor het technische werk van Erik. Maar waar ik ook veel waardering voor heb, is het eindeloze geduld en vermogen om de diverse vragen op zijn wiki of EEV Blog te beantwoorden.
Verder, de charme van de tiny- reeks is natuurlijk de handzaamheid. Qua specs kan het natuurlijk een "deftiger" behuizing aan, maar ik val natuurlijk vooral voor de technische mogelijkheden. En je bent natuurlijk super mobiel met de interne accu.
Groet,
N.

Ha NKHteB,

Dat is een leuk instrumentje is dit een frequentie teller of een TIC ?
En ja een van de reacties is de behuizing en het display, ik heb op jou advies de Tiny PFA werkt na een kleine uitbereiding prima maar ik gebruik wel een vergrootglas.
Dat is inherent aan de ontwerp keuze niet vergeten een grotere behuizing kost al snel rond de € 100,- toch loop ik er wel over te denken.
Verder laat maar weten als je ervaring heb opgedaan.

Groet,
Henk.

Op zaterdag 29 november 2025 14:45:54 schreef blackdog:
dit in tegenstelling van mijn 12Bit Siglent 500MHz scoop, waar ik verder behalve het scherm tevreden over ben.

Mooi ding, mag wel ook voor die prijs zeg.

Hi Lambiek, :-)

Het is een deel een kado van mijn moeder en voor dat ik volgend jaar stop met werken, wou ik nog wat moois hebben als afsluiting.
Hij staat hier nog niet, vermoedelijk midden van de week of iets later.

Algemeen
Dan blijft er een Siglent scoop over denk ik(500Mhz), met Bode Plot mogelijkheid, misschien zet ik die ook op CO...
Zou daar intresse voor zijn?

https://www.eleshop.nl/siglent-sds2104x-plus-oscilloscoop.html

Groet,
Bram

Ja waarom niet, is ook een mooi ding.

Die twee analoge multimeters van flip hebben een beetje tlc nodig.ze wijken teveel af.. Maar komt goed, heb ik weer een leuk project :)

Die scope is toch maar 100MHz? Bij 500 is hij ook voor mij wel interessant als de probes erbij zitten.

Maar dan even via V&A lijkt me wel netjes zodat anderen ook dit zien.

Hi Hoeben, :-)

De Scoop is trouwens ruim 500MHz en heeft andere extra functies.
Het is nog niet zover, heb eerst nog wat overleg hierover nodig met de financiele afdeling :-)
4x probe is geen probleem.

Als iemand echt 500Mhz bandbreedte nodig heeft dan is een setje probes met een lagere tip capaciteit wel aan te bevelen.
Zelf heb ik hiervoor wat Testec gekocht, geen vier stuks, meestal is één probe voldoende,
maar voor jullie kan dat anders zijn, deze betere probes zijn wel vrij kostbaar.

Groet,
Bram

Op zondag 30 november 2025 06:55:28 schreef mel:
Die twee analoge multimeters van flip hebben een beetje tlc nodig.ze wijken teveel af.. Maar komt goed, heb ik weer een leuk project :)

Ik heb mijn 2505 weer gevonden. Blijkbaar heb ik hem toen wel goed gekregen want hij lijkt gewoon goed te werken. (niet alles getest) het enige wat niets doet is het kleine polariteit metertje.
Als er geen digitale meters zouden zijn dan zou dit waarschijnlijk mijn hoofd multimeter zijn, met de Pantec ernaast voor als de 2505 weer eens met lege batterijen staat omdat ik hem vergeten ben uit te zetten :-)

Edit, de kleine polariteit metermovement meet meerdere megaohms, die lijkt dus dood.

Op zaterdag 29 november 2025 14:07:48 schreef nonius:
[...]

Beautiful! And at 600W power usage (at least, that's what my 535 or 545 used) it keeps the shack nice and warm in winter....

Back when I had one of those Teks (535 or 545, forgot which), my dad would nearly have a cardiac arrest when he saw the electricity-meter spinning like crazy everytime I turned it on.

Also had 4 or 5 1A1 plugins for it, with SO-239 input-connectors though. That scope originally came from ESTEC in Noordwijk.

I made a nice week in Noordwijk and will come back there.

About christmas scope :-)
the very glowing picture is from my Tek 555. It needs to eat exactly 1kW from the plug, when 2x CA is plugged in there are 117 tubes glowing. Here are 2 of them at home, one is a P7
It is not the largest scope Tek made... this will be the 517 (I don`t have that, but my friend Matt have restorated one of them. They can hold 136 tubes and ask for 1,25kW from the plug.

other great heaters are the 556 and the 551 (around 850W)
535A, 545A are also fine for winter days, also 531A, 533A, 549 storage

greetings
Martin

Alhoewel ik eigenlijk een Fluke-fan ben, heb ik toch een 'uitstapje' gewaagd en deze twee metertjes aangeschaft.

Die U1232A heeft denk ik de snelste continuity die ik ooit gezien heb. Zo snel zelfs dat ik het niet kon laten om hem op een koptelefoonaansluiting aan te sluiten en er het Mario Bros muziekje op af te spelen, wat dus ook gewoon werkte!

De U1773C is een mooie meter, maar stiekum prefereer ik _eigenlijk_ toch mijn East tester ET432 omdat deze Capaciteit en ESR in 1 oogopslag weergeeft.

Je hebt het over een u1773c, op de foto zie ik u1733c.
Trouwens leuke meters.

Op maandag 8 december 2025 22:47:05 schreef winands:
Je hebt het over een u1773c, op de foto zie ik u1733c.
Trouwens leuke meters.

Correct, typefoutje! de 1773C bestaat volgens mij niet eens.

my LCR oldie is a precision components analyzer 6425, Wayne Kerr (20Hz - 300kHz)

Dit is weer een mooie aanwinst voor de shack.

De tinygtc

Dit is de 12Ghz uitvoering

Kan ik eindelijk mijn eigenbouw gpsdo's
Vergelijken

Op zaterdag 13 december 2025 20:49:50 schreef wellenkino:
my LCR oldie is a precision components analyzer 6425, Wayne Kerr (20Hz - 300kHz)

[bijlage]

That’s an interesting looking display, what is is? (Crt? Lcd with led backlight? Plasma? Side looks like dot matrix graphical but middle is too smooth)

Also, the nixie frequency counter probably has a beautiful display if only it where switched on and counting something…

[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op (11%)]

Dat lijkt me inderdaad een plasma panel. En inderdaad ... mooi ding :)