Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Krelis Vonketrekker
Golden Member
Nee, geen microfoontje, dat zat in een tule, en heb ik er al uit geknipt. mijn gedachten gaan ook uit naar een onderdeel voor kantelen , ga er aan meten, dank met de info. Groet, Hans
Krelis Vonketrekker
Golden Member
Getest, en inderdaad, horizontaal o Ohm - bij iets meer dan 45 Gr kantelen, open. Dank voor mee denken. Mvg, Hans
Op zondag 25 januari 2026 08:50:00 schreef revado:
Pas wel op met zo'n deken waar die temp beveiliging uit gaat.
De beveiliging van de draden bestaat uit een hulpdraadje om de weerstandsdraad.
Als daar een breukje in komt gaat een van die weerstanden flink stroom trekken en wordt heet.
Zie ook dit topic.
https://www.circuitsonline.net/forum/view/168006#highlight=deken+elekt…We hebben niets aan een gebraden kip in plaats van een Raaf
Inmiddels een paar foto's gemaakt de draad zit nu direct op de 230V aangesloten want het kastje met de regelaar is er tussenuit gehaald. Er zit hele goede isolatie rondom de weerstandsdraad. Moest echt moeite doen om dat eraf te krijgen bij het aansluiten van de kabel.
Flir zoekt zelf met de rode punt het warmste plekkie op
Deze oude deken heeft geen detectie draden o.i.d maar je moet er niet met een schaar in gaan peuren. Vermoedelijk is de deken een jaartje of 15 oud, een Kijkshop exemplaar.
Op donderdag 12 maart 2026 15:21:55 schreef Krelis Vonketrekker:
Getest, en inderdaad, horizontaal o Ohm - bij iets meer dan 45 Gr kantelen, open. Dank voor mee denken. Mvg, Hans
Een tilt schakelaartje dus.
Waar komt die print uit? Een of andere porto of zo?
Het zou een dodemans sensor kunnen zijn.
Die waren er voor een bewaker in een gebouw die tijdens de ronde valt of erger, dan geeft de porto een alarm af.
Geen vraag maar een werktuigje wat ik vond, een splitter voor coaxkabel. Kabel strippen, de buis tussen afscherming en ader duwen en dan de scherpe punt door het vlechtwerk drukken. Vervolgens de ader door de afscherming heen drukken. Voordeel is dat de gevlochten of gebreide koperen mantel netjes in elkaar blijft zitten. Een tooltje wat leuk werkt. Deze is voor een bepaalde maat Amphenol (?) kabel geschikt, die toevallig net niet in de junkbox lag.
Iemand bekend met deze deurpost communicator en de gebruiksaanwijzing wellicht weet te vinden? Zet ik er een A4 naast met tekst voor de bediening.
edit: gevonden https://www.legrand.nl/nl/catalogus/deurcommunicatie-binnenpost-classe…
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (29%)]
henri62
1-st law of Henri: De wet van behoud van ellende. 2-nd law of Henri: Ellende komt nooit alleen.
Yep snelle typert, tnx 
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (11%)]
GE triac SC40DX71 wat betekent de X71 code?
Vintage triac die een beetje mishandeld is maar goed werkt. Er was ooit een lichtdimmer mee gebouwd.
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (17%)]
Thank U!!!
Op de foto op deze site mist het kunststof, lichtdoorlatende plaatje op de voorzijde. Dat sneuvelt als eerste bij een lamp van bijna 70 jaar oud.
https://www.pamono.eu/nx29-floor-lamp-by-louis-kalff-for-philips-nethe…
[Bericht gewijzigd door RAAF12 op (16%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Eerste hit: https://www.youtube.com/watch?v=7wBOMVkeeMo
Eerste hit: https://www.youtube.com/watch?v=7wBOMVkeeMo[/q
Bedankt! Kan ik kijken wat voor merk HD erin hangt want dat laat Seatools niet zien.
Arco
Special Member
Op maandag 30 maart 2026 11:34:33 schreef Arco:
Ik heb voor dit soort werk altijd een setje Japanse plamuurmessen...
Haha die had ik net niet bij de hand maar met dit lukte het ook.
Inside een Barracuda 2TB met 630 POH, uren op de teller volgens Seatools. €40 bij de kringloop.
incl. adapter en USB kabel.
Arco
Special Member
Japanse plamuurmessen zijn eigenlijk ook 'MacGyver tools', bijna overal voor te gebruiken...
(ook voor plamuren...
)
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Haha, ben net afgelopen woensdag naar het WEC in Lauwersoog geweest (heb een jaar abo) maar denk erover wo weer te gaan. Mooi uitzicht op de haven en de Waddenzee met in de verte de eilanden!! De medewerkers beginnen me al te herkennen. (Valo) Raphael, een vrijwilliger, heeft zich op mijn grotendeels slapende Instagram aangemeld. De Maxtor zit weer in elkaar! En werkt weer als een zonnetje. Mooi ook de dikke ophangrubbers voor minimaal geluid. De Firewire 6 pin aansluiting volgens de specs is niet benut, kennelijk hadden ze geen zin om een nieuwe plastieken kast te produceren zónder gat.
vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
Op maandag 30 maart 2026 11:51:42 schreef RAAF12:
Inside een Barracuda 2TB met 630 uren op de teller volgens Seatools. €40 bij de kringloop.
Mocht je hem kwijt willen ik heb er zo een met een kapotte controller.
Ik haal uit een inbouwdoos de volgende 2 onderdelen en heb dit nooit eerder
gezien. Combinatie relais / stroomspoel sensor?
Wie kent ze wel?
Arco
Special Member