@danykas,
Nederlands is moeilijk. Ik begrijp je vraagtekentjes

@danykas: Please use more words in your posts, just posting questionmarks is like trolling.

If you don't understand something you can ask nicely about it.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (27%)]

THIS CODE IS FAKE NO WORK !!! NO SHEMATIC TSA5511 There are missing pieces of the code, there is no video that shows that it works!!!! I have wasted a lot of time with this!!!!! If something doesn't work, don't upload it!!!!

ik heb natuurlijk zo'n zendertje met die TSA5511 maar: WAT er fout is weet ik natuurlijk NIET!
bij mij werkt ie omdat de software er al in zat dus jah... ( en ik heb er nog minder verstand van dan jullie... )
.
ik kan niet helpen...

VrGr Rob

ik heb toch nog de Arduino software binnen gehaald:
https://github.com/SpiderBlocker/TSA5511_PLL_Controller_Arduino
en geplakt in Gemini en die zegt dat de software goed is???
( nogmaals ik weet er niks van! )
ik kan mij voorstellen als je ook maar een verkeerde varicap er in zet dat ie het al niet meer doet???

VrGr Rob

@danykas
The code works perfectly and compiles and loads without problems.
I have already implemented various transmitters with it.
In the future, I will adapt my designs for an Arduino or ESP32.

Greetings from Radio Ultrasound Schiedam

Hee Hallo Ultra Sound SchiedamAlles goed daar,
Dacht dat je niet veel meer deed/doet.
Hier altijd aan het prutsen met van alles blijf het leuk vinden.

Gezonde en Vriendelijke Groet van de buurman!
Rob

Op zaterdag 18 april 2026 19:43:56 schreef danykas:
THIS CODE IS FAKE NO WORK !!! NO SHEMATIC TSA5511 There are missing pieces of the code, there is no video that shows that it works!!!! I have wasted a lot of time with this!!!!! If something doesn't work, don't upload it!!!!

If something is beyond your skills, either improve your skills and be nice, or shut up.

Op zaterdag 18 april 2026 19:43:56 schreef danykas:

Almost everything on the internet is fake. Don't waste your precious time gathering 'information' from the internet. With the rise of AI, the internet is becoming much worse.
Bye and take good care of yourself

Op vrijdag 24 april 2026 21:28:32 schreef ohm pi:
[...]Almost everything on the internet is fake. Don't waste your precious time gathering 'information' from the internet. With the rise of AI, the internet is becoming much worse.
Bye and take good care of yourself

Hi Oompje! Ik zou mezelf en mijn code toch niet als fake willen kwalificeren. Ik besta echt (al heel wat jaren!) en ik word nog wel eens zwetend wakker als ik denk aan de tijd en inspanning die het me heeft gekost om dit PLL-project te maken. Dan zit ik niet op zo'n onbeschofte trol te wachten die me herhaaldelijk beticht van onechtheid. Het zou me overigens niet verbazen als het ook daadwerkelijk een trol blijkt te zijn.

Op vrijdag 24 april 2026 22:02:52 schreef Loenie:
...Ik zou mezelf en mijn code toch niet als fake willen kwalificeren. .

Ik schrijf ook dat bijna alles op internet fake is. Zelfs mijn naam. Ik twijfel niet aan je code en je post op github. En ik ga vanaf nu ervan uit dat danykas een trol is.

Hi!

Ik heb weer eens een update doorgevoerd op mijn Arduino TSA5511 PLL Controller (nu v4.0).

De grootste vernieuwing is dat de UI nu twee afzonderlijke menu-ingangen biedt. Ten eerste het bestaande SYSTEM SETTINGS menu (op te roepen met SET-doubleclick) en ten tweede een nieuw QUICK MENU (op te roepen met SET-hold).
In het SYSTEM SETTINGS menu is een FACTORY RESET-optie toegevoegd en in het nieuwe QUICK MENU kun je nu gebruikersgeheugens opslaan, oproepen of wissen, de RF-drive tijdelijk in- of uitschakelen en de LCD-backlight handmatig uitschakelen.

Er zijn zes geheugenplaatsen beschikbaar per VCO-band en XTAL-instelling. De bestaande systeeminstellingen blijven uiteraard in EEPROM bewaard, terwijl tijdelijke acties zoals RF-drive off niet permanent worden opgeslagen.

Wat betreft de bediening heb ik een snelle escape-routine ingevoegd, zodat je van binnen het SYSTEM SETTINGS menu met SET-hold een stap naar boven teruggaat en vanuit het QUICK MENU meteen terugkeert naar de main interface (de bestaande menu return-opties zijn er uiteraard ook gewoon nog).

Zie hier: https://spiderblocker.github.io/TSA5511_PLL_Controller_Arduino/

Ik heb voor de lol een web-based demo gemaakt van mijn Arduino PLL controller (laatste versie 4.7), zodat ie zonder hardware toch volledig uitgeprobeerd en aangevoeld kan worden. Het functioneert identiek aan de fysieke versie.
Start de interactive demo