Dank voor de foto. Verleden jaar heen geweest, maar dit jaar niet (wilde uitslapen vandaag).

Nog leuke dingen gekocht ?

Ik vond een verhuisdoos vol UKW berichte, een kwartaaluitgave over VHF en hoger zelfbouw zend- en meetapparatuur.

Helaas geen afdekkapjes voor potmeters gezien maar wel veel onderdelen, apparatuur ect. Bij binnenkomst in de grote zaal kreeg ik bij de eerste stand links deze onderdelen, waaronder een TO3 5V regulator. Nog dank voor de gift! Kijke, kijke niet kope :-) Verder een hoog gehalte aan "Ouwe jongens krentenbrood"

Mijn MTS leraar stond daar uit te delen, die wil ivm de leeftijd wel wat kwijt.

Wat leuk dat je hem daar weer tegenkomt!

Een LSA tang is noodzakelijk als je grotere UTP-netwerken gaat aanleggen, zoals patch-panels in serverkasten en RJ45 wandcontactdozen door het hele gebouw. Hij perst het draadje van de CATx UTP kabel in ket klemcontact en knipt hem gelijk af.

Ik gebruik deze tegenwoordig veel meer dan de lsa ( krone) tool.
Deze past ook in AMP en andere merken.
Maar ze liggen beide standaard in de gereedschapskoffer in de auto.
Heb er ook nog een van Philips, die was weer voor andere verders met ( blauwe) blokken bij de grotere Philips TBX centrales.

Ik ben er ook even geweest, nieuwe omgeving ;-) Maar wel een leuke markt, beter als vorige keren. Ik had nog een aantal PL connectors nodig en die waren er volop.

Gewoon even ter info een kleine update over de Fluke 1900A counter uit mijn vorige topic.

De kast is dus niet gesmolten door de hete trafo v.d. counter maar hoort helemaal niet bij de counter. Is van een model 8000A multimeter, die 8000A zal het wel niet meer doen :)

Ha Schimanski,

Mooi dat dit raadsel toch nog opgelost is. Met onverwachte uitkomst. :-)

groet! Gertjan.

Ah, 't is dus een Frankensteintje :)

Gaat die stiftmarkering ('Touch up!!') er goed af? Mijn ervaringen zijn wat dat betreft niet erg positief....

Ik had al zo'n vermoeden, maar was er niet zeker van dat Fluke niet ook een counter in dezelfde behuizing had.

Heeft iemand misschien die bobbel er in gemaakt om ruimte voor de trafo te maken??

Even zomaar een vraagje... Weet iemand hoeveel vierkante meter Purmerend ongeveer was?

Ik schat iets van 45 x 35 meter .
Niet heel groot.
Wij hebben de suggestie gedaan een volgende keer de entreehal , een groot atrium er bij te betrekken.

Dat is denk ik vergelijkbaar met de tamelijk forse sportzaal die de NVHR gebruikt. Weet je zeker dat het zo groot was? Ik heb even snel een kladje gemaakt en uitgaande van 48 tafels (40 a 50 volgens de aankondiging) van 80x80 cm kom ik op ongeveer 14x14 meter als ik ze net zo ruim opstel als op de NVHR.

Het is moeilijk in te schatten achteraf.
Het zal kleiner zijn er stonden iets van 20 tafeltjes op een rij en dat 4 x,
Dan zal het eerder 20x15 zijn geweest.
Het was een soort activiteitenzaaltje.

[Bericht gewijzigd door revado op (11%)]

Purmerend was niet heel groot, ongeveer een kwart van NVHR beurs.

Een leuke en gezellige beurs , vorig jaar geweest.
Helaas deze keer niet, ik ben bij de Hammondclub die dag.

Daar gáát mijn vervoer... ;(

Het is een leuk opgezette markt.
Alleen een beetje kinderachtig dat de toegangsprijs van €6 bewust verstopt wordt.

Er is toch wel iemand die Fatbeard kan meenemen van Amsterdam naar Beetsterzwaag?
Het is een gezellige babbelaar in de auto.

ik zit in de organisatie van de Hammonddag en ook nog eens aan de andere kant van het land dus ik kan helaas niet.

Op woensdag 20 mei 2026 19:49:59 schreef picsels:
Het is een leuk opgezette markt.
Alleen een beetje kinderachtig dat de toegangsprijs van €6 bewust verstopt wordt.

En alleen contant betalen ( dat was vorig jaar zo).

Op donderdag 21 mei 2026 00:05:01 schreef revado:
[...]

En alleen contant betalen ( dat was vorig jaar zo).

Volgens mijn bankrekening heb ik vorig jaar gewoon kunnen pinnen. Dit jaar ook weer, het wordt zelfs aangemoedigd op de website:

"De entree voor de Friese Radio Markt bedraagt € 6,- per persoon. Er is de mogelijkheid om (contactloos) te pinnen. Maak hier zoveel mogelijk gebruik van om voor een vlotte doorstroming bij de kassa’s te zorgen."

Kan het zijn dat het vanwege de drukte was bij de entree?
Ik weet nog dat ik er een beetje geïrriteerd over was...

Maar als er wel gepind kan worden dan is dat natuurlijk prima!