vergeten
Golden Member
Doorgaans ben ik duidelijk met wat ik bedoel, toch wordt het wel anders begrepen.
De nog raardere-iteit is dat, dat richting Nederland niet zo is. €6,xx voor één, €8,xx voor twee. Tegenwoordig wel opeens naar een pick-up point ipv naar thuis. Gelukkig werken die kluisjes kasten best mooi.
rew
four NANDS do make a NOR . Kijk ook eens in onze shop: http://www.bitwizard.nl/shop/
Op donderdag 28 mei 2026 21:33:57 schreef Paulinha_B:
bizar genoeg was de verzendkost voor twee stuks meer dan twee keer die voor eentje. Rare jongens (en meisjes) die Chinezen!
Er is een "super goedkope" verzendmethode die aliexpress verkopers kunnen gebruiken... mits de totale waarde minder dan 5 dollar/euro bedraagt.
Die goedkope manier duurt dan wel ongeveer een maand (soms 2, zelden 8) voordat het er is.
"Naar keuze" of als de waarde meer dan 5 euro is, is er een duurdere verzendmethode, maar dan is het er in ruim een week. (In Nederland, het kan zijn dat het in Portugal iets langer duurt).
In het onderhavige geval lijkt het er trouwens op dat we in NL al direct in het > 5 euro gebied zitten. Dat kan door fluctuaties in de dollar komen, een prijsverhoging, of land-afhankelijke prijsstelling.
[Bericht gewijzigd door rew op (14%)]
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Bij Conrad blijf je jezelf ook verbazen...
Ze vertalen nu zelfs 'SMD', in: "oppervlak montage onderdeel"
25 i.p.v. 3 letters, en onduidelijker... 
Tidak Ada
Rommelige werkplek? In de natuur is wanorde de meest stabiele toestand; de entropie is dan maximaal. Het handhaven van "orde" kost daarom altijd energie.
Op maandag 29 juni 2026 14:58:04 schreef Arco:
Bij Conrad blijf je jezelf ook verbazen...
Ze vertalen nu zelfs 'SMD', in: "oppervlak montage onderdeel"25 i.p.v. 3 letters, en onduidelijker...
Dat is typisch Duits.
Denk maar aan: "Eisenbahnknotenpuntenhinundherschieber" of "Cellophanierterkindersußigkeitmitholzangriff".

maartenbakker
Golden Member
www.elba-elektro.nl | "The mind is a funny thing. Sometimes it needs a good whack on the side of the head to jar things loose."
nonius
set SCE to AUX.
"Cellophanierterkindersußigkeitmitholzangriff"
Hopelijk bedoelden de Teutonen hier 'holzgriff'. Anders zijn het wel hele agressieve lollies....
(Wiedergutmachungsschnitzel is daarentegen een heel stuk pacifistischer)
Paulinha_B
Honourable Member
"Ik spreek Spaans tegen God, Italiaans tegen de vrouwen, Frans tegen mannen en Duits tegen mijn paard." Dixit Carlos V, Römisch-deutscher Kaiser
Mijn vader zaliger was ooit me als tolk op een studiereis van verzekeringsmensen naar Duitsland. Toen hij "Maschinenbruchschadenversichering" op zijn bord kreeg heeft hij eerst eens geknipperd en toen geglimlacht - en het vertaald naar "Assurance contre les degats d'avarie de machines"* 8 woorden in het Frans, een enkel in het Duits...
* accenten ontbreken, waarvoor excuus
Arco
Special Member
Arco - "Simplicity is a prerequisite for reliability" - hard-, firm-, en software ontwikkeling: www.arcovox.com
Ondanks alle goedbedoelde informatie die je binnenkrijgt, wordt vaak het tegenovergestelde bereikt... 
Zo kreeg ik een email van RS wat waarschuwde tegen valse emails.
Geachte klant,
Als onderdeel van ons voortdurende streven om de veiligheid van onze klanten te waarborgen,
willen we u attenderen op e-mails die vandaag naar sommige klanten zijn verzonden en die afkomstig lijken te zijn van RS Group.Deze e-mails zijn niet legitiem en zijn niet verzonden door RS Group.
Hoewel er mogelijk naar RS wordt verwezen of RS-huisstijl wordt gebruikt, is het e-mailadres van de afzender niet authentiek.RS Group neemt uitsluitend contact met u op via e-mailadressen die eindigen op @rsgroup.com en @rs.rsgroup.com.
En waar komt die email vandaan?...
Juist, van een ander email adres (' rs-online.com ')...