Op vrijdag 17 juli 2026 17:58:25 schreef benleentje:
Als jouw condensator na een tijdje begint te sissen dat kan eigenlijk niet want de centrifugaal schakelaar had die allang moeten uitschakelen of het zit verkeerd aangesloten. Als de CD60 nu ook een 450V was geweest dan had die heel gebleven.

Ik denk dat ook een 450V elco op deze plaats geen onbeperkte inschakelduur zou hebben, maargoed dan blijft hij wel ruim lang genoeg heel om de hulpwikkeling volkomen te frituren dus linksom of rechtsom een verloren strijd.

Op zondag 19 juli 2026 14:19:33 schreef maartenbakker:
[...]
Ik denk dat ook een 450V elco op deze plaats geen onbeperkte inschakelduur zou hebben, maargoed dan blijft hij wel ruim lang genoeg heel om de hulpwikkeling volkomen te frituren dus linksom of rechtsom een verloren strijd.

Die conclusie trok ik uiteindelijk helaas ook. Vandaar, na nog een allerlaatste falende poging : einde verhaal.

Links om of rechts om ;) O-) moet die motor gewoon open kunnen misschien moet de motor wel eerst van de as af.

Maar ik weet ook dat het soms lastig zoeken kan zijn waarom iets niet open wil gaan. En Wel een wijs besluit om te stoppen als er niets wil bewegen. _/-\o_ . En toch hij moet gewoon open kunnen maar hoe kan in je op afstand ook niet meer verder helpen.