opel corsa 2024 zenderlijst verkeerde namen en logo's zowel dab+ als fm

Auto is van 2024 (maand????) en er zit 2 jaar garantie op. Dat belooft niet veel goeds. Er werd al eerder vermeld dat er naar een andere bak (geen Opel) werd gekeken.

Op woensdag 22 juli 2026 14:30:15 schreef 90000006:
Het is geen Opel meer, het is stellantis. Meer hoef je niet te weten eigenlijk.

En een radio die niet meewerkt en wat geneuzel met airco en koelsysteem, als dat alles is mag je eigenlijk helemaal niet klagen met een stellantis product :) Zeker niet zolang je garantie hebt. Laat ze het lekker oplossen en ga jezelf rustig afvragen of je deze auto wilt houden na de garantietermijn.

Denk voor een andere te gaan na jeren met opel gereden te hebben Suzuki Swift of hyundai i20 weet hetzelf nog niet. Tips welkom.

Op woensdag 22 juli 2026 14:45:45 schreef RAAF12:
Auto is van 2024 (maand????) en er zit 2 jaar garantie op. Dat belooft niet veel goeds. Er werd al eerder vermeld dat er naar een andere bak (geen Opel) werd gekeken.

augustus eerste maal gebruikt

Als de koopdatum cq. tenaamstelling in augustus 2024 was kan je hem nu nog mét fabrieksgarantie inruilen of verkopen!!

Op woensdag 22 juli 2026 14:57:28 schreef alaina:
[...]
Denk voor een andere te gaan na jeren met opel gereden te hebben Suzuki Swift of hyundai i20 weet hetzelf nog niet. Tips welkom.

Gewoon iets kijken uit de aziatische ( japanse) stal dat is het minste gezeik.

Ik zie elke dag de europeesche merken en die mankeren genoeg de enigste die nog een beetje op het moment goed doen is verrassend is renault met benzine modellen.

De opel van jouw heeft gewoon zo.n peugeot/citroen drollen motor erin zitten.

En dit is ook met jou radio en display.

Op woensdag 22 juli 2026 14:57:28 schreef alaina:
[...]

Gewoon iets kijken uit de aziatische ( japanse) stal dat is het minste gezeik.

Ik zie elke dag de europeesche merken en die mankeren genoeg de enigste die nog een beetje op het moment goed doen is verrassend is renault met benzine modellen.

De opel van jouw heeft gewoon zo.n peugeot/citroen drollen motor erin zitten.

En dit is ook met jou radio en display.

Van week had ik een dezelfde auto daar was een zekering door in het boekje stond niks alleen maar de tekst bij een kapotte zekering neem contact met je garage.

Log je in bij stellantis is er daar ook geen zekeringen
overzicht te vinden van de auto.

Opel is overgenomen en ze laten het gewoon doodbloeden het hangt er maar gewoon bij.

Toyota Aygox is ongeveer ter grootte van een Corsa en er zit geen spatje Stellantis meer in (vroeger bij de Aygo was de 1.2 uitvoering een DurePech motor).

@daandc: en dat is jammer. Juist merken die een goede technische basis hadden zoals Opel en FIAT, zouden de kans moeten hebben om deze in te brengen. In plaats daarvan veel door Peugeot ontworpen brol (hoewel FIAT het wel zal overleven, die mochten zelfs hun Firefly motor nog tegenover de inmiddels iets verbeterde DurePech zetten). Kennelijk hier ook de reden dat Opel-truukjes niet werken op de radio.

Op woensdag 22 juli 2026 21:30:26 schreef maartenbakker:
Toyota Aygox is ongeveer ter grootte van een Corsa en er zit geen spatje Stellantis meer in (vroeger bij de Aygo was de 1.2 uitvoering een DurePech motor).

Hoe kom je daar bij Maarten?

Er zat in de vorige generaties Aygo's een 1.0i in Motorcode 1KR-FE

Ook in de C1 en de 107

Jij beschrijft de 1.0 uitvoering, die hier ook het meest verkocht is. De 1.2 uitvoering had een DurePech motor, motorcode HM1 ofzo als ik het me goed herinner (instructieboekje Toyota Aygo 2018).

HM1 is inderdaad motorcode voor 1.2 prutszooi.

Maar toyota heeft nooit een 1.2i geleverd. (alleen in de jaren 80 in de starlet destijds)

Hooguit 1.0i en 1.5i Hybride.

En in de Yaris kon je kiezen tussen 1.0i 1.3i 1.5i

De enigste is de pro ace daar zit een stellantis motor in.

Voordeel is toyota heeft standaard motoren op de plank liggen die het niet slecht doen daarom kopen veel andere merken bij hun in.

De 1KR-FE is ook in Daihatsu en Subaru te vinden.

Apart dat hij in het Toyota instructieboekje staat dan. Zou verwachten dat ze het boekje toch merkgebonden maken.

Als ik zo in dat rabbithole duik en ik op Wikipedia motoren ga bladeren, heeft Toyota alleen in 2018 in een nog onbekend model een Stellantis motor gebruikt die zij 2WZ-LV of -HV noemen. Mogelijk is dat de Stellantis EB2LTEDH2 in de ProAce.