High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 3 augustus 2005 19:18:42 schreef diode:
Die werkt volgens mij op meerdere groepen, een kookplaat werkt volgens mij niet op krachtstroom!
Hangt van je type af, volgens mij bestaan beide...
Terugvoeden op het net is erg eenvoudig met een frequentieregelaar. Bijvoorbeeld de Unidrive van ControlTechniques kan dit gewoon. Deze functie wordt normaal gebruikt voor bijvoorbeeld grote kraaninstallaties: twee regelaars per motor; 1 regelaar voor de aandrijving en 1 regelaar voor het laten zakken van de last. De op deze manier geregenereerde energie kan dan gebruikt worden voor andere motoren.
Op 3 augustus 2005 19:18:42 schreef diode:
Die werkt volgens mij op meerdere groepen, een kookplaat werkt volgens mij niet op krachtstroom!
in onze zekeringenkast staat toch bij die zekering
"Gevaar sterkstroom 3*220V 380V"
onder in de nieuwe hoofd aansluitings box staat
huisnummer gedeeld door 3 -1 fase L1
huisnummer gedeeld door 3 fase L2
huisnummer gedeeld door 3 +1 fase L3
lijkt mij duidelijk toch
reden om het zo te verdelen is vrij simpel
zo houd je de Nulstroom zo klein mogelijk omdat theoretisch elke fase gelijk belast is en daardoor je het net symetrisch belast is.
zo blijft de nul ook dichter bij aardepotentiaal
als je nl. alle woningen op bv. L1 zet zal de stroom door die fase ook door de nul lopen en daardoor zal door de weerstand van die leiding een spanning komen te staan tussen aarde en de nul en heirdoor zal je totale potentiaal verschil tussen fase en nul kleiner worden.
dus minder spanning op je wcd.
Op 3 augustus 2005 19:23:03 schreef Bertrix:
[...]in onze zekeringenkast staat toch bij die zekering
"Gevaar sterkstroom 3*220V 380V"
toch werkt elke plaat op 230v
het is nl zo
de grootste plaat zit op L1-N
de middelste plaat op L2-N
de overige 2 platen op L3=N
onderling staat op de fasen 400v
echter tussen fase en nul/aarde maar 230v
heerlijk de magie van een drie fasen net
High-Voltage
Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...
Op 3 augustus 2005 19:29:15 schreef The Headhunter:
[...]
toch werkt elke plaat op 230v
het is nl zode grootste plaat zit op L1-N
de middelste plaat op L2-N
de overige 2 platen op L3=N
onderling staat op de fasen 400v
echter tussen fase en nul/aarde maar 230vheerlijk de magie van een drie fasen net
Bij ons hangen alle platen op één fase 
Stynus
Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be
Op 3 augustus 2005 19:18:20 schreef High-Voltage:
[...]Tis gewoon hoe je het aanvraagt
Edit:
Turnhout (als ik mij niet vergis) heeft laatst ook 380 gehad ipv de gebruikelijke 230Gratis en voro niets!!!
Wel leuk voor je mixer, draait hij vele malen meer toertjesWordt hij NOG moorddagdiger
ik dacht dat het toerental van de frequentie afhankelijk was
Anoniem
Ik snap niet waarom Ilsezva01 die in andere topics blijk geeft niet eens het principe van een transfo te kennen nu plots een 16 kVA groep heeft en daar proeven mee wil nemen die absoluut geen beginnerswerk zijn. Ik snap uberhaupt niet waarom IEMAND stroom zou willen terugsturen van een dieselgroep naar het net, je kunt de kWhtjes nooit zo goedkoop produceren als zij, dus scheur je er zowiezo je broek aan.
Ik denk dat Ilseva01c met iets heel vies bezig is.
Hij/zij? probeert een middel te vinden om de teller te bedotten. Ik gok op een hennepkwekerijtje die letterlijk het daglicht niet mag zien en veel stroom eet..
Op 3 augustus 2005 20:16:59 schreef grotedikken:
Ik snap niet waarom Ilsezva01 die in andere topics blijk geeft niet eens het principe van een transfo te kennen nu plots een 16 kVA groep heeft en daar proeven mee wil nemen die absoluut geen beginnerswerk zijn. Ik snap uberhaupt niet waarom IEMAND stroom zou willen terugsturen van een dieselgroep naar het net, je kunt de kWhtjes nooit zo goedkoop produceren als zij, dus scheur je er zowiezo je broek aan.
Ik denk dat Ilseva01c met iets heel vies bezig is.
Hij/zij? probeert een middel te vinden om de teller te bedotten. Ik gok op een hennepkwekerijtje die letterlijk het daglicht niet mag zien en veel stroom eet..
Tsja, dan kan ie gewoon zijn hennepplantage op zijn 16kVA laten lopen
als hij een binnenteelt bedrijf heeft dan heeft hij zoiezo veel stroom nodig en kan hij gewoon zijn generator gebruiken voor het voeden van zijn lampen. en zou hi jniets willen terug leveren aan het net.
je heb trouwens nu heel mooie units die met maar 1 lamp een optimaal aantal platen kunnen belichten kan zo snel geen plaatje vinden
Ik denk dat de TS meer geinteresseerd is in allerlei vormen van enerie en de opwekking ervan getuige de volgende e-mail uitwisseling: (het emailadres van de TS staat in de CC)
Niks aan de hand dus!
-------------------------------------------------------------
Hello,
NH3 in the atmosphere easily solves in the rain and back to earth, (amonium
cycle).
I think, main problem here is how to collect NH3 in the air.NH3 should pass
through the water .It is very soluiable in water, and you can get it.
Amonium and its compounds are very complex and It is very useful and
necessary for plants.It is better to use it as a fertilazer.
I think there is no known practical way of collecting NH3 in the air to use
it as energy source.
Aysegül
----- Original Message -----
From: murdoch <murdoch@herecomesmongo.com>
To: <biofuel@yahoogroups.com>
Cc: <bioclaire@planet.nl>; <Arcologic@aol.com>;
<renewable-energy@yahoogroups.com>; <evworld@yahoogroups.com>
Sent: Saturday, June 21, 2003 5:38 PM
Subject: [renewable-energy] Re: [biofuel] Ammonia as Fuel
> On Sat, 21 Jun 2003 14:07:17 +0200, you wrote:
>
> >How does one use NH3 as energy source ?
> >I ask this, because in Holland we have big problems with NH3 polution
coming
> >out of huge animal houses with hundreds of thousends of pigs or chickens.
> >If we could filter the NH3 out of the air and use it as a fuel, it would
be
> >great.
> >
> >Pieter Koole
>
> I am not skilled enough in Chemistry to know precisely what was being
> suggested, but I will cc: to the person who is keen on this fuel to
> see if they can respond to you.
>
> If a small part of the answer is to inquire as to how NH3 could be
> used in fuel cells, I also wonder about that. There are schemes for
> fuel cells that seem to involve materials where hydrogen is affixed to
> various elements, and then used, with the element either being part of
> an emissions, or being recycled. The Zinc-based attempts at fuel
> cells I think come to mind (although I'm not sure of this). So, the
> fact that Hydrogen is affixed to Nitrogen shouldn't be necessarily
> prohibitive.
>
chuckie
Honourable Member
Ervaring is de naam voor de som der fouten die we gemaakt hebben--Oscar Wilde
Wat ik altijd vreemd gevonden heb aan Belgie, is dat ze kookplaten altijd op 1 fase zetten met een 6 kwadraat. Ik heb er 6 jaar gewoond en kwam dat overal tegen. In Nederland gebruiken we altijd 2x220 of 1x380.
Overigens vindt ik dat vriend(in) ILSE wel steeds verdacht stil is, er komt geen enkele reactie of wedervraag, ook bij andere topics niet.
Anoniem
Op 3 augustus 2005 21:10:31 schreef GJ_:
Ik denk dat de TS meer geinteresseerd is in allerlei vormen van enerie en de opwekking ervan getuige de volgende e-mail uitwisseling: (het emailadres van de TS staat in de CC)
Niks aan de hand dus!-------------------------------------------------------------
>
Ja,ja, maar juist groene jongens lusten wel een stickie.
Het zit me toch niet lekker, ofwel fantaseert ie er op los, ofwel heeft ie foute plannen, ik blijf er voorlopig bij; Maar nu terzake: een eenvoudige methode is met drie lampen. Je verbindt generator met het net via een driepolige schakelaar en laat die voorlopig open. over de schakelaars plaats je lampen.Monteer die lampen op een bordje in een driehoek. Al de fases verkeerd aangesloten zijn gaan ze fel branden.
Bij de juiste faseaansluiting zal het licht rond gaan lopen met een snelheid die het verschil is tussen de cirkelfrequentie van het net en de generator. Je regelt de snelheid bij, en op een moment zullen de lampen zeer langzaam aan en uit gaan. Op een moment dat de drie lampen uit zijn schakel je de schakelaars in. De generator zal dan zonder stroomstoten synchroon met het net zijn.
Doe je dat niet op die manier, dan zul je nog al wat meemaken. Dan heb je een radicale kortsluiting en dat op die vermogens!!! Er bestaan daar natuurlijk automaten voor, maar dat kost je algauw .....
[Bericht gewijzigd door Anoniem op ]
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Op 4 augustus 2005 21:39:10 schreef grotedikken:
[...]
Je regelt de snelheid bij, en op een moment zullen de lampen zeer langzaam aan en uit gaan. Op een moment dat de drie lampen uit zijn schakel je de schakelaars in. De generator zal dan zonder stroomstoten synchroon met het net zijn.
langzaam aan en uit gaan?? dan zit je nog met een zweving tussen generator en net. soit ik wil maar wat muggeztiften hoor. normaal moeten de lampen uit gaan en niet meer gaan branden toch, eens uit -> inschakelen.
Op 4 augustus 2005 22:16:24 schreef Jonathan:
[...]langzaam aan en uit gaan?? dan zit je nog met een zweving tussen generator en net. soit ik wil maar wat muggeztiften hoor. normaal moeten de lampen uit gaan en niet meer gaan branden toch, eens uit -> inschakelen.
de generator word dan door het net in de pas getrokken.
zolang je maar schakelt als de lampjes uit zijn.
Anoniem
Op 4 augustus 2005 22:16:24 schreef Jonathan:
[...]langzaam aan en uit gaan?? dan zit je nog met een zweving tussen generator en net. soit ik wil maar wat muggeztiften hoor. normaal moeten de lampen uit gaan en niet meer gaan branden toch, eens uit -> inschakelen.
Jonathan, ik ben het lekker niet met je eens. Behalve bij zeer gesofistikeerde installaties kun je het toerental nooit met de hand bijregelen tot ze synchroon lopen, er zal altijd een snelheidsverschil zijn, hoe klein ook.
Hoe kleiner het snelheidsverschil, hoe trager de lampen zullen aan en uitgaan en hoe makkelijker het moment te vinden is dat ze alle drie uit zijn. Dat is het moment dat generator en net in fase zijn. Als je dan inschakelt, vloeit er geen vereffeningsstroom en het net zal de generator in sync trekken en houden.
Doe je het op het verkeerde moment dan krijgt de generator een dreun en blijft je overname relais voor altijd plakken...
Hoi allemaal.
Ik zie plotseling allemaal zenuwachtige berichtjes over stickies, groenen, geen verstand van... etc. Waar is dit forum eigenlijk voor ? Ik probeer wat kennis op te doen en inderdaad ben ik geinteresseerd in allerlei vormen van energieopwekking (zoals van afvalstromen, stalmest, zonne-energie en zo). Ik heb een generatorTJE (een grote noem ik van 1000 pK en groter) die hier continue draait voor m'n bedrijfje. Het overschot aan energie wil ik het net opsturen uiteraard na toestemming van de netbeheerder.
Wat m'n andere topic betreft over de vliegenmepper : Geen vreemde plannen. Mn hond loopt steeds weg en die wil ik aangeven waar de grens is met een simpel FM zendertje met een draad rondom de tuin. De hond heeft het ontvangertje met een vliegenmepperschakelingetje om z'n nek. Een dergelijk systeem bestaat al van Dog Watch, maar die zijn peperduur.
klein is fijn
Moderator
Op 6 augustus 2005 16:22:07 schreef ILSEVA01:
Het overschot aan energie wil ik het net opsturen uiteraard na toestemming van de netbeheerder.
DENK!
Zo'n ding heeft geen overschot. Je kan geen energie uit het niets halen, maar je kan het ook niet in het niets laten verdwijnen. Dat ding geeft simpel wat je nodig hebt, niet meer.
En als je al gratis energie op kon wekken met zo'n ding, de leverancier zit helemaal niet te wachten op al die storende troep op het net.
Wat m'n andere topic betreft over de vliegenmepper : Geen vreemde plannen. Mn hond loopt steeds weg en die wil ik aangeven waar de grens is met een simpel FM zendertje met een draad rondom de tuin. De hond heeft het ontvangertje met een vliegenmepperschakelingetje om z'n nek. Een dergelijk systeem bestaat al van Dog Watch, maar die zijn peperduur.
Een hond een optater verkopen als ie te ver loopt noem jij geen vreemde plannen? Als je volgende keer een huisdier koopt, denk er dan aan dat je er werkelijk moeite in moet steken om zo'n dier op te voeden. Op jou manier voed je hem niet op, je maakt hem alleen bang en vals. Peperduur is voor mij niet duur genoeg voor zulke troep, verbieden moeten ze die onzin.
met stalmest kan je wel warmte ontwikkelen waarmee je je makkelijk kan wassen als je daar een buizen systeem door legt mss dat dat wat kan helpen ??
Op 6 augustus 2005 16:22:07 schreef ILSEVA01:
Hoi allemaal.
Ik zie plotseling allemaal zenuwachtige berichtjes over stickies, groenen, geen verstand van... etc. Waar is dit forum eigenlijk voor ? Ik probeer wat kennis op te doen en inderdaad ben ik geinteresseerd in allerlei vormen van energieopwekking (zoals van afvalstromen, stalmest, zonne-energie en zo). Ik heb een generatorTJE (een grote noem ik van 1000 pK en groter) die hier continue draait voor m'n bedrijfje. Het overschot aan energie wil ik het net opsturen uiteraard na toestemming van de netbeheerder.
waarmee word jouw generator aangedreven. ik hoop geen verbrandings moter wat dat is lijkt me duurder dan de stroom die je van het net krijgt
(ik heb geen problemen met hennep-tuinders, waar vraag is zal aanbod zijn. als het maar een beetje redelijk gebeurd)
Jonathan
"Theorie is alleen te rechtvaardigen als 'n vorm van praktijk. De praktijk staat niet terecht voor 't hooggerechtshof van de theorie" (Stephan Toulmin)
Op 4 augustus 2005 22:32:38 schreef grotedikken:
Jonathan, ik ben het lekker niet met je eens.
daarom is het een forum hé 
nee hoor je hebt gelijk, zonder goeie apparatuur lukt dat niet
Op school deden we dat ook met de donker/licht schakeling, maar dat waren ook kleine generatoren. Je kon ze zelf in tegenfase inschakelen. een grote boink en die dingen liepen toch. met een grote alternator en een minder sterk net zou je dat niet moeten proberen denk ik
High-Voltage
Op 7 augustus 2005 11:04:28 schreef Jonathan:
[...]met een grote alternator en een minder sterk net zou je dat niet moeten proberen denk ik
Wat geeft dat als resultaat? Veel rook zeker? 
High-Voltage
Op 7 augustus 2005 13:28:53 schreef Bertrix:
Volgens mij veel rook, en in de hoogspanningscabine de zekeringen door...
Zo erg zal het wel niet zijn, als je de plaatselijke kabine aan de straat lam legt heb je goed gewerkt denk ik 
Edit:
De nodige rook zal idd wel niet ontbreken...