Arjan Swets
cnc filmpjes op Http://www.arjan-swets.com
Op 31 augustus 2005 18:59:41 schreef Jan Bot:
hallo, daar ben ik weer.Ik ken geen assembler, dus ik zou geen iedee hebben van hoe ik die karakters kan regelen.
Wie kan mij vertellen hoe ik dat zou moeten doen?
hier staat de link met de code:
http://home.tiscali.be/henkenkatrien/propellerclock/data/Code%20v1.06.…
Hoi,..
ja de tekst staat in de source...
je kan de source openen met bijvoorbeeld het kladblok...
de teksts zoeken (in prop.asm)
wijzigen.... een nieuwe HEX file van maken...
en die in de pic laden... zo kan je ook de toetsen van je afstandsbediening wijzigen....
Arjan Swets
Op 1 september 2005 18:26:06 schreef juulke:
die klok ben ik ook aan het bouwen. Heb hem bijna af. Juist vandaag heb ik de PIC's geprogrammeerd op school. Morgen eens kijken of de boel het doet zoals het moet. Heb een paar foto's ervan:
http://www.home.versatel.nl/pc.hermans/propellerklok/index~1.htm
laden duurt wel even: zijn grote foto's.
FF een vraag: bij het programmeren van de PIC's kreeg ik bij 1 PIC steeds dezelfde foutmelding. De code is geschreven voor een PIC16F628. Ik gebruik 2 PIC16F628A. Dat had ik ook aangegeven op de computer. Toen ik PIC16F628A veranderde in PIC16F628 ging het iets langzamer, maar ik kreeg geen foutmelding meer. Iemand enig ID hoe dat kan?@ Jan Bot: in de file prop.asm staat een stukje van: This version of bob blick's propelerklok was designed and build by henk soubry. dat is de tekst die je kunt weergeven. ik heb ook een bestand (excel) waarmee je zelf tekens kunt maken. Mocht je dat willen, mail maar ff.
En nog ff iets om RC5 via de computer uit te kunnen lezen: elektuur heeft daar een fijne schakeling voor. Bestaat uit een IR-receiver, 1 weerstandje en een 25 pins parallel connector. Hoort wel een apart progje bij. Als je het heel lief aan elektuur vraagt sturen ze je het misschien gratis op (bij mij wel). Ik weet alleen niet of ik het schema mag posten, en de software beschikbaar stellen, mods?
Ziet er goed uit op de foto's.... ik denk alleen dat je de print nog schoon moet poetsen ,maar ik denk dat je dat nog moest doen...
mechanisch ziet het er ook goed uit... je heb gelukkig een ijzere rotor, ik had eerst een heel plastic ventilatortje maar toen kreeg ik de draaitrafo maar niet goed.
zag ook dat je (net als ik ) een randje van je leds afgevijlt heb, zodat ze dichter tegen elkaar aan staan...
welke kleur leds heb je?
ik had trouwens wel een keer een programma voor een 628 in een 628A of anders om gedaan, maar toen werkte het toch niet goed.... dus je kan ze allebij gebruiken, als je in de source enzo maar wel het goede type aangeeft...
en mooie afstandsbediening... lekker veel knoppen...
vooral die +/- knoppen voor contrast en kleur enz...
die zijn makkelijk om te gebruiken voor uren + en min , minuten + en -, enz enz...
ik heb proberen de base te maken alleen is het me niet gelukt. Ik heb als IR ontvanger een TSOP1738 gebruikt. Hij oscileerd wel want als ik mijn scoop eraan hang dan zie ik wel een leuke blokgolf (op pin 9) alleen als ik die wil verstellen met de afstandsbediening dan lukt me dat niet. Ik gebruik een philips afstandsbediening. Welke knoppen moet ik gebruiken?
EDIT:
nummer 7 voor een hogere frequentie
nummer 8 voor een lagere frequentie
nummer ADJUST(?) voor de duty cycle?
ik snap er niks van. Ik heb andere afstandsbedieningen gebruikt om te kijken of het werkt maar dat werkt niet.
HELP ME!
[Bericht gewijzigd door VWG3JB op ]
Arjan Swets
Op 2 september 2005 18:17:55 schreef Jan Bot:
ik heb proberen de base te maken alleen is het me niet gelukt. Ik heb als IR ontvanger een TSOP1738 gebruikt. Hij oscileerd wel want als ik mijn scoop eraan hang dan zie ik wel een leuke blokgolf (op pin 9) alleen als ik die wil verstellen met de afstandsbediening dan lukt me dat niet. Ik gebruik een philips afstandsbediening. Welke knoppen moet ik gebruiken?EDIT:
nummer 7 voor een hogere frequentie
nummer 8 voor een lagere frequentie
nummer ADJUST(?) voor de duty cycle?ik snap er niks van. Ik heb andere afstandsbedieningen gebruikt om te kijken of het werkt maar dat werkt niet.
HELP ME!
ja klop knoppen 5,6,7 en 8... maar 1 maar... je moet het is de source aanzetten... ( staan ; voor)
maar ziet er goed uit... je spoelen... netjes...
en nog iets... kan je wel met de aan/uit (stand-by) knop de index-led aan en uit zetten?
(wel ff meten he... ir-led zie je niet branden)
Op 1 september 2005 23:04:41 schreef Izzy:
Een leuke variant op de 'propeller clock' is de Hard Drive Clock.
Hee ... die is nog niet eens zo stom bedacht ... geen draaiende leds, maar een draaiende sleuf in een platter ...
Hmmm ...
[Bericht gewijzigd door Sine op ]
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
ik vraag het maar opnieuw: is het erg als ik maar 38 wikkelingen en geen metaal secundair heb? of zou ik door mogen wikkelen en de wikkelingen dan aan elkaar zetten (in serie (of is paralel beter?))?
Dan moet ik eigenlijk mijn klok ook nog maar eens showen ... een regenachtig weekend projectje ( met dank aan ome bob. Klikety
Ik heb een motor ( plus kop ) gebruikt uit een philips video 2000, je kent ze wel ... de grote bakken met een zwaar spuitgiet aluminium chassis.
De as heb ik doorboord ( frutwerk ) door de motor op eigen kracht te laten draaien en het boortje met de hand ( in een losse boorkop ) vast te houden, daarna aan de collector een gaatje boren de motor as in en je kunt de draden direct aan de collector solderen.
Geen akelige sleepring constructies dus 
De constructie van de motor zorgt ervoor dat er drie pulsen per omwenteling van de collector komen, net iets te veel van het goede, en aangezien ik niet skilled genoeg ( was/ben ) om de clock softwarematig door drie te delen heb ik een simpele foto diode + led gebruikt voor de klok puls.
Ik moet alleen nog eens een goede methode vinden om het ding uit te balanceren ... het geheel rammelt nogal namelijk 
Michaël
I like it when a plan comes together http://www.geocities.com/elektrozone
Op 2 september 2005 22:37:26 schreef Sine:
Dan moet ik eigenlijk mijn klok ook nog maar eens showen ... een regenachtig weekend projectje ( met dank aan ome bob. Klikety[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb een motor ( plus kop ) gebruikt uit een philips video 2000, je kent ze wel ... de grote bakken met een zwaar spuitgiet aluminium chassis.
De as heb ik doorboord ( frutwerk ) door de motor op eigen kracht te laten draaien en het boortje met de hand ( in een losse boorkop ) vast te houden, daarna aan de collector een gaatje boren de motor as in en je kunt de draden direct aan de collector solderen.
Geen akelige sleepring constructies dusDe constructie van de motor zorgt ervoor dat er drie pulsen per omwenteling van de collector komen, net iets te veel van het goede, en aangezien ik niet skilled genoeg ( was/ben ) om de clock softwarematig door drie te delen heb ik een simpele foto diode + led gebruikt voor de klok puls.
Ik moet alleen nog eens een goede methode vinden om het ding uit te balanceren ... het geheel rammelt nogal namelijk
hoy Sine.
Hoe geef je spanning aan die moter? Dat is toch niet gewoon 12V aanleggen ofwel? Ik ben er allesinds niet in gelukt
De motor die ik gebruikt heb wel, dit is namelijk geen borstel loze motor zoals in de modernere vcr's zit, dit ding heeft gewoon een commutator, en dan hoef je inderdaad maar gewoon 5V aan te leggen.
Hier nog een detail waar de draden uit de as komen :
hmm, sorry jongens, ik kom er niet uit. Moet ik het in de source aanzetten?
Ik snap ook helemaal niks van die code. Ik weet niet eens waar ik het moet aanpassen.
Ik heb wel dit gevonden. Moet ik het hier aanpassen, of aanzetten of iets?
;**********************************************************************
ProcessRC5
movf RC5_Addr,w ;
xorlw RemoteAddr ; test if RC5_Addr = RemoteAddr
btfss STATUS,Z ;
goto ProcessRC5Done ;
movf RC5_Cmd,w ;
andlw 0x7F ;
select_w
; case NUM_1 ;
; decf PWM_D_Pre,f ; Num 1
; case NUM_2 ;
; incf PWM_D_Pre,f ; Num 2
; case NUM_3 ;
; decf PWM_T_Pre,f ; Num 3
; case NUM_4 ;
; incf PWM_T_Pre,f ; Num 4
; case NUM_5 ;
; decf CCPR1L,f ; Num 5
; case NUM_6 ;
; incf CCPR1L,f ; Num 6
; case NUM_7 ;
; goto DecFreq ; Num 7
; case NUM_8 ;
; goto IncFreq ; Num 8
case ADJUST ;
goto PowerUpCoil ; ADJUST
; Toggle functions
movf RC5_Cmd,w ;
xorwf RC5_Cmd2,f ;
btfsc STATUS,Z ;
goto ProcessRC5Done ;
andlw 0x7F ;
Zeg maar wat ik moet doen, ik voer het wel uit:P ik vat er niks van.
XiniX
Ik hoef niet van alles het beste te hebben. Ik weet van alles het beste te maken!
Op 2 september 2005 23:58:57 schreef Jan Bot:
hmm, sorry jongens, ik kom er niet uit. Moet ik het in de source aanzetten?Ik snap ook helemaal niks van die code. Ik weet niet eens waar ik het moet aanpassen.
Ik heb wel dit gevonden. Moet ik het hier aanpassen, of aanzetten of iets?
Zeg maar wat ik moet doen, ik voer het wel uit:P ik vat er niks van.
Je moet de ";" tekens welke als eerste op iedere regel vermeldt staan verwijderen om de functies die onder de toetsen 1 t/m 9 zitten te activeren!
Op 3 september 2005 00:12:05 schreef XiniX:
[...]Je moet de ";" tekens welke als eerste op iedere regel vermeldt staan verwijderen om de functies die onder de toetsen 1 t/m 9 zitten te activeren!
aha bedankt! zo moet het dus?!
case NUM_1 ;
decf PWM_D_Pre,f ; Num 1
case NUM_2 ;
incf PWM_D_Pre,f ; Num 2
case NUM_3 ;
decf PWM_T_Pre,f ; Num 3
case NUM_4 ;
incf PWM_T_Pre,f ; Num 4
case NUM_5 ;
decf CCPR1L,f ; Num 5
case NUM_6 ;
incf CCPR1L,f ; Num 6
case NUM_7 ;
goto DecFreq ; Num 7
case NUM_8 ;
goto IncFreq ; Num 8
case ADJUST ;
goto PowerUpCoil ; ADJUST
he gerben, is jou al wat gelukt met een AB?
XiniX
Ik hoef niet van alles het beste te hebben. Ik weet van alles het beste te maken!
Op 3 september 2005 00:14:27 schreef Jan Bot:
[...]aha bedankt! zo moet het dus?!
case NUM_1 ; decf PWM_D_Pre,f ; Num 1 case NUM_2 ; incf PWM_D_Pre,f ; Num 2 case NUM_3 ; decf PWM_T_Pre,f ; Num 3 case NUM_4 ; incf PWM_T_Pre,f ; Num 4 case NUM_5 ; decf CCPR1L,f ; Num 5 case NUM_6 ; incf CCPR1L,f ; Num 6 case NUM_7 ; goto DecFreq ; Num 7 case NUM_8 ; goto IncFreq ; Num 8 case ADJUST ; goto PowerUpCoil ; ADJUST
Yep! Ziet er goed uit. En nu je PIC opnieuw programmeren... 
Op 2 september 2005 22:35:03 schreef Lucky luke:
ik vraag het maar opnieuw: is het erg als ik maar 38 wikkelingen en geen metaal secundair heb? of zou ik door mogen wikkelen en de wikkelingen dan aan elkaar zetten (in serie (of is paralel beter?))?
Nou ja, Het is even proberen denk ik. Geen metaal kan denk ik wel. Ik hem hem bij mij een tijdje aan laten staan maar hij word absoluut niet warm.
Maar hoeveel heb je primair? Als je primair ook 38 hebt dan is dat misschien wel iets te kort, want je spanning zakt dan denk ik te veel in bij een wat grotere belasting.
Zelf had ik eerst 25 om 25 en er kwam te weinig spanning secundair uit. Toen heb ik er wat wikkelingen secundair bijgelegd en nu zit ik wel op een voldoende spanning. Onbelast zelfs op 85 volt!!!
Als je nu eens uittest of het werkt en meet of je genoeg spanning hebt, dan kan je er eventueel misschien nog primair wat afhalen. want dan kom je ook op een hogere spanning uit.
Arjan Swets
Op 3 september 2005 00:14:27 schreef Jan Bot:
[...]aha bedankt! zo moet het dus?!
case NUM_1 ; decf PWM_D_Pre,f ; Num 1 case NUM_2 ; incf PWM_D_Pre,f ; Num 2 case NUM_3 ; decf PWM_T_Pre,f ; Num 3 case NUM_4 ; incf PWM_T_Pre,f ; Num 4 case NUM_5 ; decf CCPR1L,f ; Num 5 case NUM_6 ; incf CCPR1L,f ; Num 6 case NUM_7 ; goto DecFreq ; Num 7 case NUM_8 ; goto IncFreq ; Num 8 case ADJUST ; goto PowerUpCoil ; ADJUSThe gerben, is jou al wat gelukt met een AB?
en dan gaat het vooral voor de toetsen 5,6,7,8...
5 en 6 is voor de lengte van de puls (5 is dec dus aftrekken)
7 en 8 voor de frequentie... (8 is inc dus optellen)
met 1,2,3,4 kon je pffff... hoe leg ik dat uit...
het is niet de bedoeling dat je steeds met die 5,6,7,8 blijf rommelen.maar omdat niet alle draaitrafo's het zelfde zijn kan je met dat stukje test routine de waardes zoeken die voor jouw trafo het beste werken.
die getallen ( steeds als je op een toets druk worden getallen met 1 verhoog of met 1 verlaagt) kan je later voor vast invoeren... zodat je trafo het gelijk goed doet zodra je alles op start...
met de 1,2,3,4 kan je een antal waarden in vullen...pff wel moeilijk uitleggen...
maar werkt je afstandsbediening al?
Op 3 september 2005 00:33:02 schreef Arjan Swets:
[...]en dan gaat het vooral voor de toetsen 5,6,7,8...
5 en 6 is voor de lengte van de puls (5 is dec dus aftrekken)
7 en 8 voor de frequentie... (8 is inc dus optellen)met 1,2,3,4 kon je pffff... hoe leg ik dat uit...
het is niet de bedoeling dat je steeds met die 5,6,7,8 blijf rommelen.maar omdat niet alle draaitrafo's het zelfde zijn kan je met dat stukje test routine de waardes zoeken die voor jouw trafo het beste werken.
die getallen ( steeds als je op een toets druk worden getallen met 1 verhoog of met 1 verlaagt) kan je later voor vast invoeren... zodat je trafo het gelijk goed doet zodra je alles op start...
met de 1,2,3,4 kan je een antal waarden in vullen...pff wel moeilijk uitleggen...
maar werkt je afstandsbediening al?
hmm nee want ik vat MPLAB IDE niet helemaal, hoe ik een nieuwe hex file kan maken. Kan iemand me erbij helpen? Zit ik in project -> project wizard goed?
Ik heb nu ik bestand -> export een hex file gemaakt, ik ga hem even uitesten.
Op 3 september 2005 00:51:15 schreef Jan Bot:
[...]hmm nee want ik vat MPLAB IDE niet helemaal, hoe ik een nieuwe hex file kan maken. Kan iemand me erbij helpen? Zit ik in project -> project wizard goed?
hmm ik snap het niet wat als ik die hex file heb geladen in ic-prog dan zie ik dat er niets vernderd. Lege hex file dus. hoe kan dit?
Arjan Swets
Op 3 september 2005 00:51:15 schreef Jan Bot:
[...]hmm nee want ik vat MPLAB IDE niet helemaal, hoe ik een nieuwe hex file kan maken. Kan iemand me erbij helpen? Zit ik in project -> project wizard goed?
ja...
dan als eerst moet je het soort pic in geven...
dus PIC16F628A of pic16f628
volgende blad kan je gewoon door enteren...
dan een project naam... dus klok_base (bijvoorbeeld)
en de map waarin je de asm files heb staan..
(ik geloof alleen dat het pad naar die files niet te lang mag zijn... dus het is verstandig en map op je c schijf te maken, en daar alle asm_files in te kopieren)
op het volgende blad doe je base.asm kiezen en dan add
en dan enter en voltooien...
dan in het beeld klik je met rechts op other files en kies je add...
en daar stop je keys.asm er bij...
nu kan je door dubbel te klikken op de asm_files ze veranderen...
als je ze allemaal veranderd heb zoals je ze wilt kies je:
project..
en daar built all
en dan heb je nieuwe hex files gemaakt...
die hex file kan je dan in de pic laden....
ik weet niet welke hardware je daar voor heb?
bedankt voor je uitleg.
De PIC maakt helemaal geen frequentie meer. Echt heel vreemd. Normaal hoef ik die nooit aan te zetten. Dat gebeurt gelijk met het aanzetten van de PIC (dat was eerst zo)
Ik heb het even snel op een breadbord gemaakt. Maar ik heb zomaar het iedee dathet in icprog ligt. Dat ik de fuses niet goed heb staan.
[Bericht gewijzigd door VWG3JB op ]
Op 3 september 2005 11:10:54 schreef Jan Bot:
ahhh kut het was het breadbord wat niet luisterde. Maare software werkt nog steeds niet hoor:(
ik eens die code opnieuw gedownload en helemaal opnieuw beginnen. Ik krijg tijdens het compilen een probleem.
Clean: Deleting intermediary and output files.
Clean: Done.
Executing: "J:\Program Files\MPLAB IDE\MCHIP_Tools\mpasmwin.exe" /q /p16F628A "Base.asm" /l"Base.lst" /e"Base.err"
Message[301] J:\PROGRAM FILES\MPLAB IDE\MCHIP_TOOLS\P16F628.INC 35 : MESSAGE: (Processor-header file mismatch. Verify selected processor.)
Error[105] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 47 : Cannot open file (Include File "keys.asm" not found)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 325 : Symbol not previously defined (RemoteAddr)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 153 : Symbol not previously defined (NUM_1)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 155 : Symbol not previously defined (NUM_1)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 153 : Symbol not previously defined (NUM_2)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 155 : Symbol not previously defined (NUM_2)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 153 : Symbol not previously defined (NUM_3)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 155 : Symbol not previously defined (NUM_3)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 153 : Symbol not previously defined (NUM_4)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 155 : Symbol not previously defined (NUM_4)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 153 : Symbol not previously defined (NUM_5)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 155 : Symbol not previously defined (NUM_5)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 153 : Symbol not previously defined (NUM_6)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 155 : Symbol not previously defined (NUM_6)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 153 : Symbol not previously defined (NUM_7)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 155 : Symbol not previously defined (NUM_7)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 153 : Symbol not previously defined (NUM_8)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 155 : Symbol not previously defined (NUM_8)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 153 : Symbol not previously defined (ADJUST)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 155 : Symbol not previously defined (ADJUST)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 153 : Symbol not previously defined (NUM_9)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 155 : Symbol not previously defined (NUM_9)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 153 : Symbol not previously defined (STANDBY)
Error[113] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 155 : Symbol not previously defined (STANDBY)
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 371 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 376 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 396 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 412 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 459 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 461 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 476 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 478 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 490 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\BASE.ASM 538 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Halting build on first failure as requested.
BUILD FAILED: Sat Sep 03 11:20:40 2005
weet iemand waar het aan ligt?
[Bericht gewijzigd door Jonathan op ]
Omdat je het bestand keys.asm ook moet toevoegen aan je project me dunkt. Dat staat er namelijk ook letterlijk: dat hij include file keys.asm niet kan vinden.
En aangezien al de volgende labels uit die file komen krijg je er een hoop errrors bij. Als hij het bestand vindt, is alles vermoedelijk weg.
CMIIW, ik ben zelf ook nog veel aan het uitzoeken over PIC en MPLAB
[Bericht gewijzigd door Pieterjan V. op ]
Op 3 september 2005 11:27:37 schreef Pieterjan Vyncke:
Omdat je het bestand keys.asm ook moet toevoegen aan je project me dunkt. Dat staat er namelijk ook letterlijk: dat hij include file keys.asm niet kan vinden.En aangezien al de volgende labels uit die file komen krijg je er een hoop errrors bij. Als hij het bestand vindt, is alles vermoedelijk weg.
CMIIW, ik ben zelf ook nog veel aan het uitzoeken over PIC en MPLAB
oke nu is het gelukt. er staan nog wel messages bij:
Clean: Deleting intermediary and output files.
Clean: Done.
Executing: "J:\Program Files\MPLAB IDE\MCHIP_Tools\mpasmwin.exe" /q /p16F628A "Base.asm" /l"Base.lst" /e"Base.err"
Message[301] J:\PROGRAM FILES\MPLAB IDE\MCHIP_TOOLS\P16F628.INC 35 : MESSAGE: (Processor-header file mismatch. Verify selected processor.)
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 371 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 376 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 396 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 412 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 459 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 461 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 476 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 478 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 490 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 538 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct.
Loaded J:\Documents and Settings\Jan\Bureaublad\Code v1.06\Base.COD
BUILD SUCCEEDED: Sat Sep 03 11:58:25 2005
dit is niet erg neem ik aan?
maar ik heb nog steeds geen hex file. De enige bestanden die erbij zijn gekomen zijn:
2 mcw bestanden
een mcp bestand
een cod bestand
een lst bestand
een err bestand
Arjan Swets
Op 3 september 2005 12:05:30 schreef Jan Bot:
[...]oke nu is het gelukt. er staan nog wel messages bij:
Clean: Deleting intermediary and output files. Clean: Done. Executing: "J:\Program Files\MPLAB IDE\MCHIP_Tools\mpasmwin.exe" /q /p16F628A "Base.asm" /l"Base.lst" /e"Base.err" Message[301] J:\PROGRAM FILES\MPLAB IDE\MCHIP_TOOLS\P16F628.INC 35 : MESSAGE: (Processor-header file mismatch. Verify selected processor.) Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 371 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct. Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 376 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct. Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 396 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct. Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 412 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct. Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 459 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct. Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 461 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct. Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 476 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct. Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 478 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct. Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 490 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct. Message[302] J:\DOCUMENTS AND SETTINGS\JAN\BUREAUBLAD\CODE V1.06\BASE.ASM 538 : Register in operand not in bank 0. Ensure that bank bits are correct. Loaded J:\Documents and Settings\Jan\Bureaublad\Code v1.06\Base.COD BUILD SUCCEEDED: Sat Sep 03 11:58:25 2005dit is niet erg neem ik aan?
maar ik heb nog steeds geen hex file. De enige bestanden die erbij zijn gekomen zijn:
2 mcw bestanden
een mcp bestand
een cod bestand
een lst bestand
een err bestand
klopt... er staat BUILD SUCCEEDED
die andere zijn meer waarschuwingen...