Op 14 februari 2006 23:19:26 schreef Mon1935:
[...]Een stroom begrenzer kun je maken met een tor plus basis weerstand in de collector leiding , twee torren na elkaar dus . Je hoeft dat slechts bij een paar te doen als je niet aldoor 10 amp nodig hebt .
Het is maar en ideetje . Een tor als stroom begrenzer werkt heel goed , ik heb dat gedaan met een accu lader die 10 amps gaf en ik maar 0,9 A mocht laden
De klassieke "trek de basis naar de uitgang" stroom begrenzing ken ik wel, ik zie alleen niet hoe je dat maar op een paar torren wilt gaan doen ? als je dan sluiting maakt meppen de niet begrensde torren gegarandeerd door.
[Bericht gewijzigd door Sine op ]
De 723 is een monster die de 317 gaat overleven 
@beertje: Ik heb layout, kompleet artikel. Zijn kopieen, hopelijk kan de scanner er wat van bakken. Bron onbekend.
hé ik heb wel gevraagd , kun je geen torren uitschakelen Als je ze niet nodig hebt en het kunt stellen met 1 of minder/iets meer .
Geschakelde voedingen (als je ze kunt maken) lijken me natuurlijk best . Maar je vind voormopig maar weinig schemas darvan
Ik bedoel iets minder stroom ...
beertje_01
My Tube is bigger then yours
ik zou niet voor een geschakelde voeding gaan. hangt natuurlijk een beetje af voor welk gebruik maar als lavoeding:
-zwaar
-overbemeten
-kortsluitvast (constant)
-mishandelbaar
vooral dat laatste
ahja @ henry ik ben zeer geintresseerd heb immers bijna alle onderdelen in huis....miss bouw ik het wel dubbel...
ik zou voor de rest voor de ts een simpele stroombegrenzing opnemen met een tor zoals reeds gezegt en 10A is best veel...
Op 14 februari 2006 23:33:09 schreef Mon1935:
hé ik heb wel gevraagd , kun je geen torren uitschakelen Als je ze niet nodig hebt en het kunt stellen met 1 of minder/iets meer .
Geschakelde voedingen (als je ze kunt maken) lijken me natuurlijk best . Maar je vind voormopig maar weinig schemas darvan
Ik bedoel iets minder stroom ...
Zou kunnen maar dan moet je grote marges aanhouden. Weegt het op tegen de warmte verdeling?
@beertje en anderen:
Hier - 7MB staat een pakketje met schema's voor de 723. De layouts zijn helaas gesneuveld, maar zijn doodeenvoudig.