Wounded in Action Part 2.

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

nieuwe pagina, mooie gelegenheid om nu on topic te gaan en te blijven en praten over dingen waar we verstand van hebben (of juist niet waardoor een verwonding ontstaat).

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Pc aansluiten bij kennis (kast niet geaard) krijg een 110 schok en stoot zo men kop aan het buro:(

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

was een pc voeding aan het testen.
De voedingstekker van me weg en was hem "op de tast" aan het insteken (1 hand op de behuizing en met de ander insteken) komt dat aardpennetje van de pcvoeding even in de fase (of nul :-p) te zitten (leuk schokje :-p ).

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

hehe:) vet irrri ik heb géén aarde in huis aleen in de slaapkamer van ouders:( (vroegah! bijkeuken:))

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Op 8 juli 2006 23:37:40 schreef Stynus:
was een pc voeding aan het testen.
De voedingstekker van me weg en was hem "op de tast" aan het insteken (1 hand op de behuizing en met de ander insteken) komt dat aardpennetje van de pcvoeding even in de fase (of nul :-p) te zitten (leuk schokje :-p ).

Euh via een IEC-netentree komt de aardpen even in de fase? Dat moet niet kunnen geloof ik..

kan idd niet .

althans zonder hamer 8)

Informaticus die wat in elkaar probeert te draaien...

Op 9 juli 2006 01:32:49 schreef smsmonster:
[...]
Euh via een IEC-netentree komt de aardpen even in de fase? Dat moet niet kunnen geloof ik..

de stekker is nog zo een oude waar het koper tot op 1mm van de rand va het plastic komt.

Met vriendelijke groet, Stynus ||| http://www.elektronicastynus.be ||| http://e-stynus.com ||| --> Automatische trapverlichting <--

Op 9 juli 2006 11:11:16 schreef Stynus:
[...]
de stekker is nog zo een oude waar het koper tot op 1mm van de rand va het plastic komt.

Daar ben ik heel makkelijk in: doorknippen en weggooien.

G^&$&$### *** piep &*%&^#^%&,

net vanaf 15;30 bezig geweest om twee draadjes door een printplaat van een autoradio te steken om ze vats te solderen. echter helemaal onder in het apparaat, net naast de tuner. uit eindelijk geluk door te vissen met wat masieve draad. krijg een van de twee in door het gat. moet de ander ook weer los (samen in een snoertje)

dus

Op 8 juli 2006 23:16:44 schreef Ibanez:
Pc aansluiten bij kennis (kast niet geaard) krijg een 110 schok en stoot zo men kop aan het buro:(

Het is meestal niet de schok maar de schrikreactie die de meeste blutsen en bulten oplevert :D

Edit:
Vandaag een optater gehad van een netontstoring. Ik wist niet dat die zoveel lading konden opnemen :(

[Bericht gewijzigd door High-Voltage op zondag 9 juli 2006 20:09:01

Het probleem bij een maatschappelijke samenleving is dat je geen "normale" uitzondering kan zijn...

Wij hadden laatst een kapot nachtlampje, dus ik er ledjes in gemaakt, met die schakeling van een led op 230V. Mn zusje (bijna 2 ) pakt heb vast en krijgt een optater van die condensator die dr in zit :) Daar zit ze in ieder geval nooit meer aan !

Hmm, beter had je die schakeling gewoon veilig gebouwd.

Op 10 juli 2006 18:32:57 schreef William van t Hul:
Wij hadden laatst een kapot nachtlampje, dus ik er ledjes in gemaakt, met die schakeling van een led op 230V. Mn zusje (bijna 2 ) pakt heb vast en krijgt een optater van die condensator die dr in zit :) Daar zit ze in ieder geval nooit meer aan !

Je had van mij (trotse vader van 2 jochies, van 1,5 en 3,5 ;-)) een pak op je sodemieter gekregen.
Je hebt een facinerende hobby, maar je mag de veiligheid niet verontachtzamen! :-(

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)
Henry S.

Moderator

Op 10 juli 2006 18:32:57 schreef William van t Hul:
Wij hadden laatst een kapot nachtlampje, dus ik er ledjes in gemaakt, met die schakeling van een led op 230V. Mn zusje (bijna 2 ) pakt heb vast en krijgt een optater van die condensator die dr in zit :) Daar zit ze in ieder geval nooit meer aan !

Je mag van geluk spreken dat ze nog leeft, die kleine hummels kunnen veel slechter tegen dat soort dingen :(

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Ook ik heb de gewoonte om de soldeerbout vlak bij mijn lippen te houden om te voelen of de bout warm is.

Kreten in de fabriek, mijn nieuwe collega, die mij dat elke dag zag doen, dacht namelijk dat ik aan de bout likte.

Dat deed hij dus.

Sine

Moderator

Aaah...

Ik voel het tot hier, welke maf likt er dan ook aan zijn soldeerbout ?

Op 11 juli 2006 12:15:58 schreef Sine:
Aaah...

Ik voel het tot hier, welke maf likt er dan ook aan zijn soldeerbout ?

als ie uit staat wil ik het best wel doen hoor ;)

laatst btw het pootje van een weerstandje onder mn nagel geboort :S
waarom vallen die dingen toch ook altijd op de grond :@

Op 10 juli 2006 23:33:52 schreef Henry S.:
[...]
Je mag van geluk spreken dat ze nog leeft, die kleine hummels kunnen veel slechter tegen dat soort dingen :(

inderdaad. Hun afweer is nog wat zwakker. Misschien heb je hun nu ook al aangestoken met het electronicavirus.

Free the whales!
Sine

Moderator

Op 11 juli 2006 12:21:08 schreef Tieske0411:

laatst btw het pootje van een weerstandje onder mn nagel geboort :S
waarom vallen die dingen toch ook altijd op de grond :@

Zwaartekracht http://members.home.nl/guidomennen/smile/confused.gif

[Bericht gewijzigd door Sine op dinsdag 11 juli 2006 12:32:49

Henry S.

Moderator

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 11 juli 2006 12:08:33 schreef audioot:
Ook ik heb de gewoonte om de soldeerbout vlak bij mijn lippen te houden om te voelen of de bout warm is.

Kreten in de fabriek, mijn nieuwe collega, die mij dat elke dag zag doen, dacht namelijk dat ik aan de bout likte.

Dat deed hij dus.

En zo is de cirkel weer rond. :-)
Met zo'n onderwerp ben ik ooit dit topci begonnen.
http://www.circuitsonline.nl/forum/view/27194/1/wounded

Ik moet hier weer vaker komen... Wat kun je zo'n forum als deze gaan missen. :-)

maar we gaan toch nog niet stoppen he?

Life is waiting!

Op 10 juli 2006 23:33:52 schreef Henry S.:
[...]
Je mag van geluk spreken dat ze nog leeft, die kleine hummels kunnen veel slechter tegen dat soort dingen :(

----

Op 10 juli 2006 23:22:28 schreef Fantomaz:
[...]

Je had van mij (trotse vader van 2 jochies, van 1,5 en 3,5 ;-)) een pak op je sodemieter gekregen.
Je hebt een facinerende hobby, maar je mag de veiligheid niet verontachtzamen! :-(

Het was zo'n lampje dat je int stopcontact steekt. Is er een beveiliging dat die condensator ontlaad? Mischien een hoge weerstand erop?

Als ik er een 1M weerstand over zet?

Op 11 juli 2006 22:14:13 schreef William van t Hul:
[...]
----
[...]

Het was zo'n lampje dat je int stopcontact steekt. Is er een beveiliging dat die condensator ontlaad? Mischien een hoge weerstand erop?

Als ik er een 1M weerstand over zet?

Diodes?

Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook

Dit topic is gesloten