Show your projects!

Dit topic is gesloten

Mijn subwoofer is bijna klaar, hier vast een foto van de koeling >:)

http://home.versatel.nl/even-snippert/Koeling.JPG
De 120mm fans zijn temperatuur gestuurd met dit printje:

http://home.versatel.nl/even-snippert/Tempregelaar.JPG
Niet mijn mooiste printje... (etsen bevalt toch beter) maar goed, hij werkt :)

Op 1 september 2006 21:38:21 schreef T.Assies:
[...]

ASM leer je vooral door te doen, code te jatten en het zelf aan te passen en daarvan te leren. Uiteindelijk ontwikkel je wel een eigen "stijl"....

Verder moet je ook een beetje in engels gaan denken.
Zie het als afkortingen voor een opdracht (in engels).
Kijk even in een willekeurig datasheet, en je snapt wat ik bedoel.

@ Ganzz

Op 1 september 2006 18:44:00 schreef Ganzz:
Ik zal schema's maken en de code openbaar maken als ik het af het.
...

Wat zie jij als 'af'? ;)
Ik vind het zo al heel wat.
Met en zonder lcd zijn allebij leuk. :)

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Op 1 september 2006 22:19:07 schreef chipje:
[...]
@ Ganzz
[...]
Wat zie jij als 'af'? ;)
Ik vind het zo al heel wat.
Met en zonder lcd zijn allebij leuk. :)

Af, is met rotary voor volume, auto power on, mute functie e.d.

-

Leuk man. Word nog wat. :)
Ben overigens wel geintereseerd in de 'huidige' versie.
Is voor mijn toepassing al ruim voldoende. :)
Ik blijf je voortgang wel volgen.

Why do people spend money they don't have, to buy things they don't need, to impress people they don't like...? .-.-.-.-. Wie zich gelukkig voelt met het geluk van anderen, bezit een rijkdom zonder grenzen.

Ik ben bezig een "glow pad" onder m'n pc kast te maken.
Het plexi heb ik al aardig in model.

Ik heb er even 1 rgb led op gericht om te proberen.

die led hangt nu aan m'n lpt poort met discolitez voor winamp. hier een video:

www.cultuurdrukkers.nl/danny/glowpad.avi
(de webcam is wel een beetje traag...)

misschien ga ik hier nog de rgb led van william voor gebruiken... maar andere ideeén zijn altijd welkom.

nu nog onder de kast zetten :P

Edit: misschien moet je klikken op "doel opslaan als".. op de normale manier doet hij het zonder beeld hier |:-(:S

[Bericht gewijzigd door Danny op zondag 3 september 2006 22:20:00

Op 3 september 2006 22:08:16 schreef Danny:
Ik ben bezig een "glow pad" onder m'n pc kast te maken.
Het plexi heb ik al aardig in model.

Ik heb er even 1 rgb led op gericht om te proberen.

die led hangt nu aan m'n lpt poort met discolitez voor winamp. hier een video:

www.cultuurdrukkers.nl/danny/glowpad.avi
(de webcam is wel een beetje traag...)

misschien ga ik hier nog de rgb led van william voor gebruiken... maar andere ideeén zijn altijd welkom.

nu nog onder de kast zetten :P

Edit: misschien moet je klikken op "doel opslaan als".. op de normale manier doet hij het zonder beeld hier |:-(:S

Het ziet er goed uit:)
(maare welk nummer is dat op de achtergrond? ;))

Frysk bloed tsjoch op! wol no ris brûze en siede, en bûnzje troch ús ieren om!

Ook leuk! :D

Op 3 september 2006 23:17:39 schreef BmB:
[...]
(maare welk nummer is dat op de achtergrond? ;))

Delerium - Silence

Ik zit al een tijdje te sukkelen met het herkennen van weerstanden. Vroeger, toen mijn ogen nog jong waren en de plaatselijke electronica-boer enkel E12-waarden in voorraad had, waren de kleurringen duidelijk te herkennen. Zoals dit:
http://img244.imageshack.us/img244/4775/weerstanden1vj1.th.jpg
Maar de tijden veranderen, en met dit weet ik geen blijf:
http://img144.imageshack.us/img144/774/weerstanden2in0.th.jpg

Steeds maar de multimeter in gang zetten om uit te vissen of het nou 100R, 1k of 10k is, en daarbij nog wat prossen met de meetsnoeren, is ook geen pretje. Daarom heb ik dit bedacht:
http://img207.imageshack.us/img207/6069/peomph5.th.jpg
Een ATmega8, een 6-tal nauwkeurig ingestelde weerstanden (100R, 500R, 1k, 5k, 10k en 50k) waaruit een keuze kan gemaakt worden om een spanningsdeler te maken met de te meten weerstand, een display, een passende behuizing, en klaar is Pros...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Sine

Moderator

Die metaalfilmpjes hebben gewoon 1 ringetje meer ...

1k = bruin zwart zwart bruin

1 0 0 ( 1 nul )

Op 3 september 2006 22:08:16 schreef Danny:
Edit: misschien moet je klikken op "doel opslaan als".. op de normale manier doet hij het zonder beeld hier |:-(:S

22MB is ook wel erg groot

Maak me niet gek, ik ben al gek.

Die metaalfilmpjes hebben gewoon 1 ringetje meer ...

Aan die wetenschap heb ik weinig, als ik de kleuren niet kan herkennen.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 4 september 2006 11:08:30 schreef WilToyo:
22MB is ook wel erg groot

ja sorry, ik weet niet zo goed hoe ik dat kleiner kan maken. ben niet zo'n video-editor type. :P

maar ik zat te denken of ik er nog andere dingen mee zou kunnen doen dan muziek.. zat al te denken aan:

* harde schijf activiteit
* pc temperatuur ( blauw bij koud, groen bij normaal, en rood bij heet)
* knipperen bij messenger bericht. (ik druk wel eens de monitor uit, en dan hoef ik niet te wachten tot ik beeld heb, om dat te zien.
* enz.

ik vroeg me af of iemand nog leuke ideeén heeft
wat me vooral lastig lijkt is het programmeren in windows

Danny

Op 4 september 2006 18:10:44 schreef Danny:
[...]
ik vroeg me af of iemand nog leuke ideeén heeft
wat me vooral lastig lijkt is het programmeren in windows
Danny

Dat kun je leren, je moet vooral logisch denken en een beetje engels kennen. Er bestaan vast ook wel makkelijkere programma's om zulke dingen te doen, maar die kunnen meestal niet ALLES wat je wil.
(Edit) Als je wel eens een PIC hebt geprogrammeerd heb je al een flinke voorsprong, als je dat met picbasic hebt gedaan, kan je zo door met qbasic of visual basic.

[Bericht gewijzigd door UFO op maandag 4 september 2006 18:18:39

@pros: kan ik een sneak preview (schema) zien van de peom? desnoods hoor ik het via de mail.

ik zoek namelijk nog een systeem(onderdeel) om weerstanden te meten. dit dan voor de adc van de 18f242
voltages en ampères heb ik al, weerstand zit ik nog over te tobben.

Digitaal - Mijn ding :P

@Danny: Programmeren voor Windows hoeft niet moeilijk te zijn. Visual Basic is makkelijk, maar als je met C of ASM werkt vind je Visual C# waarschijnlijk fijner werken.

A PIC-based MP3 player: www.apic-bmp.nl.tt | Intresse in techniek? www.djoamersfoort.nl

ik ben al wat bezig geweesd in mikrobasic, ook een basic taaltje dus.. en heb net m'n robotje rijdend...

Ook weer even verder gegaan met mijn VU meter voor mijn versterker rek. De printen :P

http://ganzz.powerflux.be/Circuitonline/LED_drivers.PNG

http://ganzz.powerflux.be/Circuitonline/LED_Print.PNG

-

Op 4 september 2006 18:47:51 schreef rimco:
@pros: kan ik een sneak preview (schema) zien van de peom?

Met plezier, als ik nou een schema had. Ik ben er wel eens aan begonnen, maar veel is daar nog niet op te zien, enkel wat weerstanden en wat relais. Alhoewel, het principe is de eenvoud zelve:
http://img292.imageshack.us/img292/8052/rmetingiu6.th.png
Zorg voor een stabiele spanning die gelijk of iets kleiner is dan de referentiespanning van de ADC. Zorg voor een stel weerstanden (R ref) waarvan je de waarde precies kent. Hierboven is er maar 1 getekend. Als je nu een onbekende weerstand tussen Vcc en R ref plaatst, kan je de spanning op het knooppunt meten. Als Vcc tevens de referentiespanning van de ADC is, hoef je die niet te meten, het is dan gewoon de maximum waarde die de ADC kan meten; anders meet je Vcc ook.
Nu hoef je enkel de stroom te berekenen (U knooppunt / R ref), en het spanningsverschil tussen Vcc en het knooppunt te delen door die stroom om te waarde v/d onbekende weerstand te berekenen.
Voor het omschakelen tussen verschillende referentieweerstanden heb ik voor relais gekozen - ik had er toch nog een boel liggen, afkomstig van sloopprinten. Met analoge schakelaars zal het ook wel lukken, maar ik vrees dat de nauwkeurigheid er onder zal lijden. Wat die nauwkeurigheid betreft: tussen 27R en 680k doet hij het goed. Voor mij is dat bevredigend, als je in aanmerking neemt dat de kleinste referentieweerstand 100R bedraagt en de grootste 50k. Wil je er meer uithalen, zal je voor extra referentieweerstanden moeten zorgen, vrees ik. En misschien ook voor een hoogohmige spanningsvolger als de ingangsweerstand van de ADC te klein is.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 4 september 2006 19:27:48 schreef Ganzz:
Ook weer even verder gegaan met mijn VU meter voor mijn versterker rek.

Nu ik er aan denk: is het nu geen zonde, telkens 3 LED's gelijktijdig te laten oplichten? Met wat analoge filters en wat extra spul kan je op elke LED-balk zowel hoog, midden als laag weergeven...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 4 september 2006 20:59:00 schreef pros:
[...]
Nu ik er aan denk: is het nu geen zonde, telkens 3 LED's gelijktijdig te laten oplichten? Met wat analoge filters en wat extra spul kan je op elke LED-balk zowel hoog, midden als laag weergeven...

mijn versterkers zijn actief gefiltert en elke versterker krijgt zijn eigen 1HE paneel met een VU :)

-

Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Zoals ik het in mijn verbeelding zie, kan je dan de lichtsterkte in je kamer regelen met de volumeknop van je audio-installatie... ;-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Sine

Moderator

Op 4 september 2006 11:26:45 schreef pros:
[...]
Aan die wetenschap heb ik weinig, als ik de kleuren niet kan herkennen.

Ah, kijk dan wordt het wat anders inderdaad ...

Op 4 september 2006 21:42:58 schreef pros:
Ik ben benieuwd naar het eindresultaat. Zoals ik het in mijn verbeelding zie, kan je dan de lichtsterkte in je kamer regelen met de volumeknop van je audio-installatie... ;-)

Het worden geen FELLE leds maar subtiele groen/gele leds 120Graden.

[offtopic]

voor de verlichting heb ik wat anders
hlik hier

[Bericht gewijzigd door Ganzz op maandag 4 september 2006 22:24:56

-

M'n eerste zelf-geëtste printje voor een symmetrisch voedinkje. Ondank m'n grote angst dat het zou mislukke ziet het er toch goed uit :-). Geen slechte baantjes of eilandjes, alleen was m'n boortje iets te dik, maar bij het solderen geen hinder van ondervonden.

Op naar het volgende printje, voor m'n led-klok.

http://img341.imageshack.us/img341/7279/hpim1247ef5.th.jpg

[Bericht gewijzigd door emerald op dinsdag 5 september 2006 17:23:21

Op 5 september 2006 17:20:54 schreef emerald:
M'n eerste zelf-geëtste printje voor een symmetrisch voedinkje. Ondank m'n grote angst dat het zou mislukke ziet het er toch goed uit :-). Geen slechte baantjes of eilandjes, alleen was m'n boortje iets te dik, maar bij het solderen geen hinder van ondervonden.

Op naar het volgende printje, voor m'n led-klok.

[[url=http://img341.imageshack.us/img341/7279/hpim1247ef5.th.jpg]afbeelding][/URL]

Kleine tip voor de volgende print: Maak een aardvlak wat je aan de 0 verbindt. Op deze manier help je een beetje ontstoren en je etsvloeistof raakt minder snel verzadigd omdat er minder koper afgepoetst moet worden.
Voor de rest..niet slecht voor een eerste print!!

Dit topic is gesloten