Ik denk dat kt88 dit buizenmisbruik vindt oid.
wel handig als je een paar oude buizen overhebt.
of er een laat vallen:+
nu nog een "semi"-hybride buizenamp maken. dit als voortrap. en een echte buizen amp er achter.
mooi werk, ik kan dit waarderen.
Ibanez
Een atx voeding is geen labvoeding, en je kunt er geen auto mee starten ook
pros
Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Het doet me wat aan moeder zaliger denken. Niet dat die actief met electronica bezig was, wel met het opsmukken van Mariabeeldjes die vervolgens een plaatsje kregen onder een glazen stolp. Met kaarsjes ernaast ipv. LEDjes binnenin, uiteraard... 
klein is fijn
Moderator
Op 10 oktober 2006 21:11:24 schreef pros:
Het doet me wat aan moeder zaliger denken. Niet dat die actief met electronica bezig was, wel met het opsmukken van Mariabeeldjes die vervolgens een plaatsje kregen onder een glazen stolp.
lol. 
Dat schema was in 1 minuut gefixt, alleen die printjes hebben weken geduurt.. Vooral omdat ik het ronde wilde benadrukken met ronde banen aan de buitenkant.
In het begin was het nogal passen en meten, ik wilde eerst allen acht de draden helemaal tot bovenin laten lopen. Probleem was dan dat de elco in het midden moest en het IC amper meer paste. Gelukkig heeft de middelste print geen ongereguleerde voeding nodig en de de bovenste print geen signaal van de middelste. De afwezigheid van die draden geeft wat mij betreft misschien nog wel een specialer effect dan gewoon 8 draden in een achthoek.
pros
klein is fijn
Moderator
timmie
niet met me uitspraken(of opmerkingen) eens mail me.K8048 guide
alrik
de meeste problemen los je op door er geen probleem van te maken.. de rest heeft alleen wat tijd nodig
beertje_01
My Tube is bigger then yours
een patent aanvragen hoeft zo duur niet te zijn ze....
ik zou dit echt wel doen. zeker als je begint met een tuner enzo.
Op 10 oktober 2006 23:26:09 schreef beertje_01:
een patent aanvragen hoeft zo duur niet te zijn ze....
ik zou dit echt wel doen. zeker als je begint met een tuner enzo.
Begin 'r niet aan. Degenen die dit gaan namaken zitten in china, en die lui houden zich sowieso niet aan patenten. Daarnaast zegt een patent alleen maar wat binnen een bepaald gebied, en niet voor de hele wereld. Wil je de hele wereld dekken, dan kost je dat alsnog klauwen met geld. Wil je iets hebben aan je patent dan zit je al zo op 5000 euro..
Tenslotte: als je iemand vind die inbreuk maakt op je patent, dan moet je een ongetwijfeld lange juridische procedure aangaan, waarbij je nog een goede kans hebt dat je claim wordt afgewezen omdat er al 'prior art' was, of omdat je je patent niet zorgvuldig genoeg hebt geformuleerd, of omdat de 'concurrent' zorgvuldig om je patent heen heeft gewerkt.
Patenten zijn, IMHO, in hun huidige vorm alleen interessant als juridisch wisselgeld voor grote bedrijven.
KT was beetje druk, ik zie dit nu pas.
Gaaf, KIF!
Nu nog de klankkwaliteit van mijn WK evenaren, daar mag je dezelfde maat buizen voor gebruiken, dus 4 x KT88.
Zou dat lukken denk je? 
klein is fijn
Moderator
Op 10 oktober 2006 23:52:32 schreef KT88:
Zou dat lukken denk je?
Uhm, hehe, kuchel.
Gabriel & Dresden doen het er erg goed op. 
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
Bravo ! .pak een sigaar en schenk uzelf een borrel.
eigenlijk een ECHTE toepassing waar een oude buis NUTTIG is gebruikt.
en tziet er geweldig uit.
ik denk dat ik ook eens met buizen aan de slag ga gaan .... een Dikke cyclone in een buis zou niet misstaan. en op de top aansluiting zet ik dan een usb connector.....
Hartstikke mooi gedaan kif! Ook het verzilveren van de printplaatjes maakt het helemaal af.
Op 10 oktober 2006 15:05:21 schreef Switching Power:
Als je daar een wereldwijd octrooi op kan krijgen....
Volgens mij gaat dat niet meer. Je hebt het namelijk al gepubliceerd.
Gloeien die ledjes ook langzaam op als je hem aanzet?
Goh zeg, magnifiek !! Hoe kom je alleen al op het idee. 7-segments zijn er al zie ik wel. Nu nog een zender in een 813 buis of zoiets. Heb je in elk geval iets meer ruimte... 
Ook het AutoCAD plaatje ziet er mooi uit. Ik wist niet dat je zoiets kon maken met AutoCAD. Ik neem aan dat ook hier behoorlijk wat werk in is gaan zitten.
Ziet er erg netjes uit. Dit is nou weer zo'n idee waarvan ik denk, hoe kom je er op. Het blijft in m'n gedachten hangen. briljant.
Met welk spul heb je de boel verzilverd overigens?
en hoe is de buisbodem weer op zijn plaats gekomen? heb je wat meer uitvoerings details?
free_electron
Silicon Member
Professioneel ElectronenTemmer - siliconvalleygarage.com - De voltooid verleden tijd van 'halfgeleider' is 'zand' ... US 8,032,693 / US 7,714,746 / US 7,355,303 / US 7,098,557 / US 6,762,632 / EP 1804159 - Real programmers write Hex into ROM
nu mog een circuitje maken waardoor ie ene beetje bromt als je hem aanzet , de ledjes zachtjes laten opgloeien en dan stilte.
hoe krijg je de nodige 'tube-like' distortie in die versterker 
Nieko
LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P
Op 10 oktober 2006 00:34:16 schreef klein is fijn:
Het is eindelijk gebeurt, klein is fijn heeft iets met buizen gedaan! Maar dan anders!Wat begon als een grappig idee uit een msn gesprekje was zo grappig dat het met hoge prioriteit naar de todo list ging.
Dat duurde natuurlijk weken, het zal eens wel snel gaan.Het idee was een buizenversterker. Maar dan geen versterker met buizen, maar een versterker in 1 buis. Met voeding, in SMD. Gekozen werd voor de simpele LM386M-1 chipjes en een 78L12 voeding. Totaal vermogen 2x 325mW. Niet echt veel, maar het gaat toch grotendeels om het uiterlijk. Na flink wat AutoCAD tekenen en meten kwam er een leuke render uit:
[[url=http://www.djoh.nl/tube_pics/1W%20amplifier.jpg]afbeelding][/url]
Na nog drie keer aanpassen aan printjes en wat prototypes verder is het eindresultaat er dan eindelijk:
[[url=http://www.djoh.nl/tube_pics/tube-total.jpg]afbeelding][/url]
En natuurlijk, buizen geven licht.
Vandaar drie ingebouwde SMD leds voor een sfeervolle verlichting:
[[url=http://www.djoh.nl/tube_pics/tube_dark.jpg]afbeelding][/url]
Wordt nog vervolgd, er is ondertussen een FM ontvanger 'buis' in de maak, volledig met AFC en in stereo!
Ziet er echt zeer mooi uit!
Mijn complimenten!!!
Op 11 oktober 2006 20:16:04 schreef free_electron:
nu mog een circuitje maken waardoor ie ene beetje bromt als je hem aanzet , de ledjes zachtjes laten opgloeien en dan stilte.hoe krijg je de nodige 'tube-like' distortie in die versterker
Voor beide klachten geldt: als je weer eens terug komt in de Lage Landen, ben je van harte uitgenodigd ten huize van KT88 om eens een (of meerdere) buizenbak(ken) te beluisteren.
Daarna heb je een gefundeerde mening, nu niet.
pros
Op 11 oktober 2006 20:16:04 schreef free_electron:
hoe krijg je de nodige 'tube-like' distortie in die versterker
Als je kan priegelen als kif zou je zelfs een eindversterker(tje) in zo'n buis kunnen frutselen. Een digitaal eindversterkertje, waarbij de LS tussen een H-brug geplaatst wordt, en die laatste middens PWM aansturing krijgt. Zo kan je wel enkele watt's in de LS pompen, zonder noodzaak om de eindtorren te koelen.
En distortie, wat is dat voor iets? 
klein is fijn
Moderator
Op 11 oktober 2006 14:00:54 schreef erwinz:
Met welk spul heb je de boel verzilverd overigens?
en hoe is de buisbodem weer op zijn plaats gekomen? heb je wat meer uitvoerings details?
In heb hier een pot met vertinbad staan, werkt prima. De buisbodem bestaat niet meer, als eerste is de buis in tweëen gezaagd:
En waar de ideeën vandaan komen? Tja, das het grote geheim he?