Het nixie/dekatron/neon etc. topic

Dit topic is gesloten

Ik heb er indertijd 60-70 Euro voor betaald per set van 6.
B-4998's zal je sowieso nog zéér zelden tegenkomen, en de paar sets JAN7977 die ik sindsdien op eBay zien voorbijkomen heb gingen weg voor een 80-100 Euro/6.

Kan je dan niet beter de IN-17 nemen. Die hebben 9mm hoge digits en kosten maar 1 euro per stuk.

[Bericht gewijzigd door xantus op donderdag 2 november 2006 20:13:53

en numitrons...
complete klokkit 30e(ex buizen, voetjes en trafo)
alleen jammer dat we zolang nmoeten wachten op die levering...

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough
Turbokeu

Golden Member

Op 2 november 2006 20:12:34 schreef xantus:
[...]
Kan je dan niet beter de IN-17 nemen. Die hebben 9mm hoge digits en kosten maar 1 euro per stuk.

Spijtig dat mijn turbokeu.com-domein actueel niet bereikbaar is, dan kon ik je foto's laten zien met het verschil tussen een JAN7977, een B-4998 en een IN-17.

Ik zweer het, je wil geen IN-17 meer...

Ik heb hier nog een batch van 50x IN-17 liggen, heb gelukkig een potentiële koper gevonden.

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"
Turbokeu

Golden Member

Op 2 november 2006 20:13:49 schreef MAH:
en numitrons...
complete klokkit 30e(ex buizen, voetjes en trafo)
alleen jammer dat we zolang nmoeten wachten op die levering...

De klokschakeling zelf is geen probleem (kan je zelf maken), het probleem is mooie numitron buizen vinden (en die Russische IV-9 of IV-16 numitrons zijn géén mooie buizen)

Mooiste zijn de DA13xx, gevolgd door de DA/DR2xxx.
Ik heb 5x DA1300's en 1x DA1320 (+,-,en 1), ik ben al een jaar op zoek naar een 6e DA1300...:(

CD :)

I love watching conspiracy theorists use the airtight logic of the argument from incredulity: "Well I don't understand how it works so it can't be real!!!"

klopt. 9 en 16 zijn niet geweldig mooi. maar t is toch wel wat. 9 vind ik eigelijk een beetje te klein. te gedrongen...
en een klokje voor numitrons mag niet zo ingewikkeld zijn, gewoon 7 segmentsaansturing met iets meer mA als een standaard chippie wil leveren. maar jij bent er wel veel handiger mee ;)
maar jij bent natuurlijk ook wel een beetje verwent met je verzameling:P
wanneer er ergens van die buizen bechikbaar komen voor een redelijke prijs >:)

Every machine is a smoke machine if you operate it wrong enough

Dit topic is gesloten