Het spijt me zeer Ben_ maar toch is mij altijd Keep It SAFE and Simple geleerd... spreekt mij nog net iets meer aan ook, maar goed, 't is jou feestje
Sorry vince_zld:
http://nl.wikipedia.org/wiki/KISS-principe
Is o.a. een thema geweest van een cursus van de KLM, ter verbetering van de sercvice bij deze firma.
Ben_
http://www.webchemistry.nl - Internet Ontwikkeling en Web Design | http://www.scienceflicks.com Science Videos | http://www.merghart.com/p/26/Electronics My electronics projects
Ik ken de term meer uit de softwareontwikkeling en dergelijke... meestal is safety daar niet zo'n issue, maar stupidity des te meer ;p
Monster_Henry
My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
Monster_Henry
My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
Op 22 december 2006 12:39:45 schreef High met Henk:
ik heb inmiddels wel enig idee waar jullie kerstdiner uit gaat bestaan.
zou deze theorie ook met kalkoen werken? 
LaStei
carpe cerevisi
Inderdaad schraap de restjes maar van het plafond... Als je het doet in hetzelfde lokaal waar free-elektron zij leraar aan het plafond gespijkerd heeft, krijgt-ie ook meteen zijn kerstdiner.
Op 22 december 2006 12:41:34 schreef Monster_henry:
[...]zou deze theorie ook met kalkoen werken?
Als we ervanuitgaan dat er door geleiding en de weerstand hitte ontstaat, zal er waterverdampen en de geleiding minder worden.
Op 22 december 2006 12:42:34 schreef LaStei:
[...] in hetzelfde lokaal waar free-elektron zij leraar aan het plafond gespijkerd heeft, krijgt-ie ook meteen zijn kerstdiner.
Heb ik iets gemist?
basz
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
wacht ff vorige pagina ging over elektrolyse he:P Bij scheidkunde leren ze mij nu dat elektrolyse alleen optreed als je 2 verschilllend(!) electroden gebruikt. Dus 2 vorken moet prima lukken. Hoelang je moet verwarmen is ff expirimenteren.
grtz Bas
pcnerd
Take a parachute, and jump!
leukerd, dat is exothermische electrolyse, als je energie gaat toevoeren krijg je endothermische electrolyse.
btw, dat "thermische" klopt niet elemaal, zal wel elektrische moeten zijn oid... iig. het klopt niet, dat met 2 versch. elektronen werkt namelijk als batterij, we gaan hier energie toevoeren, da's wat anders.
rimco
Digitaal - Mijn ding :P
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 22 december 2006 12:42:34 schreef LaStei:
...free-elektron z'n leraar aan het plafond gespijkerd heeft...
dat verhaal wil ik nog wel eens horen...
trouwens kan je niet beter schroeven aan een plafond bij zware dingen? (:P)
Op 22 december 2006 12:29:59 schreef Monster_henry:
bedankt voor de subtiele titelchange btw, dit is veeeel toepasselijker(laat me raden Henry S. ?)
Ik zou niet durven...
Op 22 december 2006 22:13:48 schreef Lucky luke:
[...]
dat verhaal wil ik nog wel eens horen...trouwens kan je niet beter schroeven aan een plafond bij zware dingen? (:P)
Schroeven? voor sommige leraren kun je er beter een staaf ijzer dwars door het plafond met een flinke plaat erboven!
Ik wil het ook wel eens horen 
LaStei
carpe cerevisi
hier word er b.v. eentje aan het plfond gespijkerd. (even de posts van free-elektron doorlezen)
Anoniem
misschien kan je een veilig kastje van perspex maken
en dan banaan-stekkertjes aan de wand vast maken aan het draadje zodat die er nog uit kan ploppen
en dat is dan ook wat veiliger in verband met
HIGH VOLTAGE!

maar toch wel

Monster_Henry
Op 23 december 2006 00:57:47 schreef Henry S.:
[...]
Ik zou niet durven... [afbeelding]
dacht ik al 
Lucky Luke
Eluke.nl | handgetypt | I'm a poor, lonesome cowboy, with a long, long way to go.
Op 23 december 2006 14:19:58 schreef LaStei:
hier word er b.v. eentje aan het plfond gespijkerd. (even de posts van free-elektron doorlezen)
gelezen.
zijn wel lollig, wat er tussen staat van anderen ook 
Anoniem
Op 18 december 2006 19:42:30 schreef (Z)weetvoetje:
[...]
Hmm, bij de film braindead doen ze het met een mensenhoofd, en dat licht ook mooi op. Prima sfeerverlichting...
net als jouw voet van je icon>:)>:)>:)
Piet elektro
zonder prutsen kom je nergens!
Wat ook leuk is, is om een augurk op de 230 te hangen 
Manderijnen en citroenen doen het ook erg leuk 
Als ik nog eens tijd heb, ga ik dat ook nog eens proberen met een motstack 
muddy
Magnetische flux loopt altijd in gesloten paden, elektrische stroom niet per se (volgens de wet van Ampère), want: elektrische lading kan ophopen.
Peter Claus
It is so simple to be happy, but it is so difficult to be simple