Op 14 oktober 2006 15:53:24 schreef Fantomaz:
Physicly wounded...
Dat is net zo erg... Daar blijf je een leven lang complexen aan over houden...
Ik voel met je mee man...Maar vanwaar al die draden.
Ik heb een groot inlevingsvermogen.
Kon je daar geen print voor bouwen?
nouja, hier kom ik wel overheen... ik kan de onderdelen hergebruiken en het idee later aslnog uitwerken. (positief bekeken: 2x bouwplezier en hopen dat het dan wel lukt)
nee, ik kan geen print etsen. ik denk dat het daarom ook zo'n zooi is geworden dit.
Op 14 oktober 2006 15:54:46 schreef JuuL:
Tja als je zo'n berg met draden hebt en het niet al te netjes hebt wil er nog wel eens eentje loslaten of kortsluiting maken.
en precies, ik weet dat er ergens een of meerdere verbindingen zitten die er niet moeten zijn, en er enkele niet zitten die er wel moeten zijn.
kijk:
iets als dit kom ik nog wel uit, het is ook spaghetie, maar overzichtelijke spaghetie:
(eigenlijk, het is de bovenkant van een IR decoder, die ook niet werkt, maar die ik ooit nog werkend zal krijgen)
dat is de onderkant ervan
zoiets kom ik nog wel uit. maar nu het domoticasysteem:
overzichtsfoto:
do I need to say more?
hmm, mischien een fototje van de print. dat is lastig want door de vele draadjes wil ie niet met de onderkant naar boven... dan maar vasthouden:
je kunt het hierop eigenlijk nog niet eens zo goed zien, het meeste zit ergens onder, maar aan de ene zijkant, die knol draden bedoel ik. ergens daarin zit wat mis. die RC afstandsbediening die je ziet zit via een rijtje transistors ook aan de PIC,evenals een display, 3 temperatuursesors (i2c) en een klokchip. (de klokchip zit op de print zelf de rest zit met draden).
oja, de PIC16F877A zit onder die berg draad, aan de andere kant van de print.
[Bericht gewijzigd door Lucky Luke op zaterdag 14 oktober 2006 16:12:03