niet persies. maar als je wat met de spoeltjes tuned.
komt omdat ik the condensators op de verkrijgbare waarden heb afgerond.
op 12 volt is de impedantie 7.2 ohm
12 kwadraad / 2 keer de power = 7.2
en zie dat Henry in eerdere topics op de zelfde ohms kwam.
edit: heb de smith chart nu in het midden.
[Bericht gewijzigd door Weazel op ]
Sparks
mijn werk is zo geheim dat zelfs ik niet weet waar ik mee bezig ben....
De 76 meter das een stukkie naar beneden zeg
Ik heb je mail van de tuner ook ontvangen MRF ziet er leuk uit met dat plexie glas ik heb het geloof ik al eens eerder gezien op de één of andere site.
Ik moet toch maar naar groningen denk ik
Een paar goeie variabele condensatoren halen.
sowieso voor de antenne tuner
lijkt me namelijk zwaar ideaal om met 1 antenne overal terecht te kunnen.
En dan nog eens 2 variabele cees voor het lineairtje
Ben er vanavond nog maar eens voor gaan zitten en ik geloof dat ik het aardig voor elkaar heb kan nu tot ca 25 a 30 watt draaggolf met een niet te gek hete buis
alleen zodra ik nu ga moduleren heb ik lichtefecten in de afstem condensatoren.
Bleek dat de draad om de ferriet staaf was beschadigt Vandaar dat het niet goed werkte
daarna nog wat gespeeld met de cee voor de kathode en de cee in de anode plus de tank spoel
Lijkt nu wel redelijk goed allemaal 
Op 6 februari 2007 22:17:19 schreef EXTREME:
[...]
Ik neem voor de impedantie van de fet altijd 10R
Ai... Doe toch maar de methode van Weazel.
Lorian
In the darkness you can't see, in the light you are blinded. It's within the shadows that things become clear.
Op 6 februari 2007 23:06:43 schreef Henry S.:
[...]
Ai... Doe toch maar de methode van Weazel.
Hangt maar net van je voedingsspanning af, bij 13.8Vdc is Zo (bij benadering) 9,5 Ohm, dus die 10 Ohm is zo slecht nog niet... 
Op 7 februari 2007 00:24:37 schreef Lorian:
[...]Hangt maar net van je voedingsspanning af, bij 13.8Vdc is Zo (bij benadering) 9,5 Ohm, dus die 10 Ohm is zo slecht nog niet...
Damn 
Ja ik dacht ik heb nu al zo veel mensen hier voor hun schenen geschopt,
En zo veel mensen aan hun hoofd gezuurd en zitten sarren en jutteren dus dacht
Ja nu moet ik het ook maar eens sponsoren dus heb het geld over gemaakt.
Het is toch wel goed gegaan hoop ik forum mensen?
Liep er eigenlijk in het begin al mee maar heb gewacht omdat ik dat
Gebrabel over wat nu wel en wat nu niet mag, (FM/KG/MG zendertjes)
ik denk anders ga ik ergens anders spelen.
Maar tot grote spijt van die gekke Moderators ben ik er nog!
(ik zal ze psychisch martelen tot ze zelfmoord plegen nu!
)
Rob007.
Niet dat het erg is als er bij mij niets voor of achter komt te staan!
Maar als ik maar wel weet dat mijn geld op de goede plek is aan gekomen.
---------------------------------------------------------
1. Je stort zelf een donatie op gironummer 287 55 27 t.n.v. H. Welther te
Zoetermeer ondervermelding van "Donatie Circuits Online en je 'nickname'
2. Je doet een bijdrage in een envelop en stuurt dat naar mij.
---------------------------------------------------------
[Bericht gewijzigd door rob007 op ]
groen als gras
Proud To Be A TUKKER
wat lees ik nu stopt tower met haar uitzendingen,uh uh
jammer eingelijk.zal die gein wel missen en dat bere signaal.
Hans de Swan
HF-junk, verslaafd aan ether.
Op 6 februari 2007 20:54:53 schreef EXTREME:
Daar zie ik geen enkel probleem in.
Even voor de duidelijkheid.....het is niet mijn schema.
Het ontwerp is LU8EHA,waar ik zelf een dubbel lowpass achter heb gezet.
Ik had er al 1 omgerekend naar de MG,en die werkte meteen zo vanuit de simulatie,dus de 76 zal ook wel lukken.
Die bescheidenheid siert je, Bert. Je hebt in mijn ogen een flinke "boost" aan het ontwerp gegeven door jouw idee van het lowpass-filter hierbij te gebruiken... Daarmee val je voor mij niet onder de categorie "chinezen", maar zit je daarboven!;)
Overigens heb ik eens met jou over dit idee ge-MSN't, maar toen was je een andere mening toegedaan. Vanwaar deze omslag?
Op zich is het nu vrij simpel om een zender te maken, die zowel op 48, 76 (heb al een knoert van een kristal (3.923MHz.) liggen!) en op een frequentie in het MG-gebied gebruikt kan worden (iemand nog een MG-kristal?) mits met een 3-polige schakelaar en de juiste kristallen (of je moet de Blueberry gebruiken, dan wordt het nóg simpeler (en duurder...)).
Toch maar eens die Z-match afmaken. Heb tenslotte alles al liggen hier en hoef het alleen nog maar in te bouwen.
Zeker handig als ik ga verhuizen en dat gaat niet zo lang meer duren. De Swan is al flink op huizenjacht, dus...
Tot zolang blijf ik nog de ingekorte halvegolf-dipool met spoelen gebruiken voor 48mtr.
Op 7 februari 2007 19:30:46 schreef Hans de Swan:
[...]Zeker handig als ik ga verhuizen en dat gaat niet zo lang meer duren. De Swan is al flink op huizenjacht, dus...
Tot zolang blijf ik nog de ingekorte halvegolf-dipool met spoelen gebruiken voor 48mtr.
Doe maar meteen een flinke lap grond erbij Hans!
Toch werkt die antenne wel! Jammer dat je nogal wat instraling hebt op je andere spulletjes.
Ziet er mooi uit Radio 102!
Heerlijk om te zijn dat rob zijn kruistocht topic nog steeds zo loopt !!! Stiekem kijk ik ook nog wel eens mee hoor 
Groetjes
Tedde
Waar zit je toch Tedde? Alles goed met je? Ik hoop van wel!
Ik hoopte jou ook nog eens te horen hier op de KG!
Als eentje het kan dan ben jij dat!
Vr Gr Rob.
Ha Rob! de hobby is er wat bij ingeschoten de laatste tijd. Erg druk met werken en alles. Inmiddels op mezelf gaan wonen en daarnaast een eigen bedrijf gestart met een goede maat.
Maar ik lees nog steeds vol aandacht mee en zal zeker ook eens te horen zijn !!! Hoop weer wat meer op het forum te komen 
Radio 102 dat lijkt me een degelijk bouwsel. Eenvoud en kwaliteit omwille van het uitgebreide filter. Heb je hem al op een Spectrum analyser getest? Zal wel de strngste normen halen. Hoeveel power heb je?
MRF-Technoligy
MRF Always ON The Airwaves The Antenna is 90% of Your Radio - http://members.home.nl/mrf-technoligy/
Leuk gebouwd Arnold .Volgens bekend concept .. Heb je massa genoeg met die draad rondom ?.. Hoe werkt het en wat is je output bij 12 Volt?.Haal je dan ook ongeveer een Watt of 10.
[Bericht gewijzigd door MRF-Technoligy op ]
@102,
Even een raadseltje.........
Ik mis 1 componentje ten opzichte van het schema.....rara welke is het?
En het is niet de trimmer.
Succes!
Radio102
Radio een nul twee http://home.deds.nl/~radio102
Top leuke reacties, vermogen is ± 10 watt, en volgens de voeding trekt het 1.5A. De irf 510 wordt warm en de 25watt dummy na 5 min al heet. de massa heb ik onder de t50-2's doorgesoldeerd.
@extreme diode ?