Show your projects! Part 3.

Dit topic is gesloten

Henry S.

Moderator

Op 10 februari 2007 19:42:00 schreef Nieko:
@Henry S.
Wat is dat bovenop de print? Een metalen plaat als massa?

Dat is de vertinde bovenkant van de dubbelzijdige printplaat ;)

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 10 februari 2007 19:42:00 schreef Nieko:
@Henry S.
Wat is dat bovenop de print? Een metalen plaat als massa?

Welnee, gekkerd! Da's om zijn soldeerbout een rustplaats te gunnen. Misschien moeten we eens een inzamelactie houden, om Henry aan een fatsoenlijke soldeerbouthouder te helpen; of aan een asbak? :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)
Henry S.

Moderator

Mijn bout rust nooit :P Ach die tafel :P, kan tegen een schroeiplekje.
En ik heb een asbak, al zit die vol afgeknipte draadjes, maar een oud koelprofieltje voldoet ook ;)

[Bericht gewijzigd door Henry S. op zaterdag 10 februari 2007 20:09:31

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Maar dat is dus je PIC developer board? Leuk gedaan, ik heb zeker interesse!

@Pros
perl -e 'print $i=pack(c5,(41*2),sqrt(7056),(unpack(c,H)-2),oct(115),10)'

RTFM ?

LOL :D

Geen product van mijn verbeelding, helaas. Heb er uren aan versleten om uit te vissen wat de toverspreuk werkelijk doet, en ben het ondertussen allemaal weer vergeten. Alzheimer lacht zich te pletter...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Nah, troost je, ik ben veel met perl bezig ivm met het werk, maar deze moest ik ook copy-pasten ...

Op 10 februari 2007 19:42:00 schreef Nieko:
Dan heb ik vandaag de achterkant van de kerstster gemaakt die eigenlijk met kerst af zou moeten zijn maar oké

Man, dan ben je toch mooi op tijd.>:)>:)

KT88

Overleden

Werkproject (weten jullie meteen waarom ik zo weinig online was de laatste tijd):

4 x 500 watt/8 ohm met limiting, lpf en hpf:

http://img530.imageshack.us/img530/7241/ma10001nq7.jpg
http://img523.imageshack.us/img523/6357/ma10002dl5.jpg

Dit is een prototype, deze module komt in een line array met 24 x een 6 inch laag/mid en 12 horndrivers voor het hoog.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

En waar zijn de buisjes?
Ziet er weeral netjes uit!

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
KT88

Overleden

Buisjes doen we niet aan in de SR ;-)

Dit is werk, buisjes is hobby, wat inmiddels ook bijna op werk begint te lijken......

Print moet nog een tikkeltje worden aangepast, en dan maar productie maken (in China, niet hier godzijdank).

Ik moet trouwens nog wel "even" een assembly-manual schrijven, da's denk ik nog een grotere klus dan zo'n ding ontwerpen en opbouwen :P

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

zijn die eindtorren toevallig "MJE15031" & "ML21193"?
Want die werden ook gebruikt in een versterker van EPE (oktober & november nummer)

PS: SR?

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry
KT88

Overleden

SR = Sound Reinforcement, vroeger noemden we dat PA (Public Address).

Eindtorren zijn MJL21193 en 21194, drivers MJE15032 en 15033, predrivers MJE340 en 350.

Is in essentie een "Blameless Amplifier" ontwerp van Douglas Self.
Het zaakje draait op plus en min 90V, dus we moesten het ontwerp wat wijzigen.
Ook is er dus limiting en filtering op de print bijgelomen, en de voeding.

Bloed, zweet, tranen. Blij dat het klaar is.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Henry S.

Moderator

Zoooo KT88, dat is een serieus 'ampje', eerste proto of zijn er printjes aan vooraf gegaan zoals gewoonlijk.

TH en SMD combi zo aan alle open ruimte te zien.

De Blameless van Self als basis! Niks mis mee, dat een sterke basis.

Op 10 februari 2007 21:02:49 schreef Rd12tf:
Maar dat is dus je PIC developer board? Leuk gedaan, ik heb zeker interesse!

Dat is de eerste van meerdere, en deze kan nog een keer in de revisie, nog niet 100%. Ik hou je op de hoogte.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
KT88

Overleden

Is een productie-proto, om het maar zo te noemen.
Uiteraard is er een spinneweb-versie (gaatjesprint) aan vooraf gegaan, dat traject was al voor mijn tijd ingegaan.
Ik heb het ontwerp aangepast, en het begonnen werk aan de print afgemaakt en ook gewijzigd.
Daar was men begonnen zonder gehinderd te worden door audiowetten en -wetjes........soms kun je beter opnieuw beginnen dan het werk van een ander af te maken cq. verbeteren.

De opstartprint is van mij, zoals je weet ;-)

Geen SMD, hier is van 1 print de filtersectie niet bestukt omdat de eerste dat doet.
De tweede staat daaraan in parallel.
We hebben bewust gekozen voor volledig through hole ivm. productie in verre landen en makkelijke service.

Van de eerste print moet nog een stukje filter bestukt worden, dat doen we zodra we de filtercurves hebben bepaald. Daarom is alles (nog) zo leeg.

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -

http://www.dself.dsl.pipex.com/ampins/ampins.htm
wow daar staat precies het een en ander van die kerel, ziet er best wel interessant uit!

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

KT88:Mooi stukje vakwerk! :9~

Hoe klinkt-ie trouwens?

[Bericht gewijzigd door alex278 op zaterdag 10 februari 2007 23:12:46

KT88

Overleden

Als een goede transistorversterker, heb ze even aan de Maggies gehangen voor de lol.

Ik prefereer toch de WK....... >:-)

maar even blazen met 4 kanalen is wel erg leuk. Heb wel een tweeterzekering moeten vervangen......

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Henry S.

Moderator

Op 10 februari 2007 22:47:15 schreef KT88:
Is een productie-proto, om het maar zo te noemen.
Uiteraard is er een spinneweb-versie (gaatjesprint) aan vooraf gegaan, dat traject was al voor mijn tijd ingegaan.
Ik heb het ontwerp aangepast, en het begonnen werk aan de print afgemaakt en ook gewijzigd.
Daar was men begonnen zonder gehinderd te worden door audiowetten en -wetjes........soms kun je beter opnieuw beginnen dan het werk van een ander af te maken cq. verbeteren.

Puinruimen en overnieuw beginnen

De opstartprint is van mij, zoals je weet ;-)

Weet ik alles van ;)
Dan heb je al met al veel werk verricht.

Geen SMD, hier is van 1 print de filtersectie niet bestukt omdat de eerste dat doet.
De tweede staat daaraan in parallel.
We hebben bewust gekozen voor volledig through hole ivm. productie in verre landen en makkelijke service.

Van de eerste print moet nog een stukje filter bestukt worden, dat doen we zodra we de filtercurves hebben bepaald. Daarom is alles (nog) zo leeg.

Vandaar...

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

Op 10 februari 2007 19:56:32 schreef Henry S.:
[...]
Dat is de vertinde bovenkant van de dubbelzijdige printplaat ;)

Hehe ik vind het er een beetje raar uitzien, lijkt namenlijk op gaatjesprint.. En ik kan me niet herinneren dat je dubbelzijdig gaatjesprint hebt.. Explain to me, i don't get it..

Op 10 februari 2007 21:40:21 schreef legacy:
[...]
Man, dan ben je toch mooi op tijd.>:)>:)

Krijg je met opdrachtgevers die te laat laat er mee komen aanzetten en we ook nog een eindwerkstuk/sectorwerkstuk voor school moeten maaken op hetzelfde moment.. Dus dat schoolwerkstuk ging toch even voor snappie ;)
BTW, het is een robot geworden zoals hier eerder in dit topic volgensmij is gezegt.. En ik neem maar aan dat we een voldoende hebben anders hadden we het al lang moeten herkansen :P

LED addicted... Fijnmalen en snuiven maar!! :P

@KT88, alleen maar zekeringen vervangen?
Je had wel oordoppen in hoop ik, of stond je buiten te luisteren?
Wel heel mooi!!! kun je dit nog wel voeden met een 230 contactdoosje?

Een buizeneindtrap dat is het.
Henry S.

Moderator

Op 11 februari 2007 00:38:39 schreef Nieko:
[...]
Hehe ik vind het er een beetje raar uitzien, lijkt namenlijk op gaatjesprint.. En ik kan me niet herinneren dat je dubbelzijdig gaatjesprint hebt.. Explain to me, i don't get it..

De print is dubbelzijdig belicht en ge-etst, vervolgens vertind. Gaatjes zelf geboord.

http://plaatjes.kg-uitdaging.nl/16F628A_print1b.jpg omdat de bovenkant me niet naar het zin was heb ik de dremel gepakt.

En zo waren er nog een paar kleine puntjes, maandag een nieuwe layout.

Dat is prototypen, voordat het 100% is kan er eens wat veranderd moeten worden, en een niet doorgemetaliseerde print is extra handicap.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.
KT88

Overleden

Op 11 februari 2007 00:52:05 schreef H-Lab:
@KT88, alleen maar zekeringen vervangen?
Je had wel oordoppen in hoop ik, of stond je buiten te luisteren?
Wel heel mooi!!! kun je dit nog wel voeden met een 230 contactdoosje?

>:-)

(Oudere) Magnepans hebben een zekering voor de tweeter, die gaat eruit zodra er geruime tijd meer dan 2.5A loopt door de tweetersectie.
In dit geval 25 W eff, helemaal zo veel nog niet, maar voor een tweeter (ribbon) natuurlijk wel.
Geen oordoppen, wel op een respectvolle afstand.
Ik heb 4 Maggies, dus ik kon mooi even bi-ampen.

230V gaat best, de trafo is 1500 VA, dat wordt uiteindelijk 2000 VA.
Stroom dus een kleine 10A max, met een softstart gaat dat makkelijk.

NB piekvermogen in 4 ohm is 1000 watt..........

@ Henry: daar zal zeker behoefte aan zijn binnen de hobby-community! Zullen ze mij dan ook eindelijk aan de PIC krijgen?

" Ratings are for transistors.....tubes have guidelines" - www.audioconsultancy.nl -
Henry S.

Moderator

Dit is wel heel erg plug&play, dat moet zelfs jou lukken ;)
Kan je je 100% concentreren op het programmeerwerk.

73's de PA2HS - ik ben een radiohead, De 2019 CO labvoeding.

pff... ik vraag me nog altijd af hoegroot de barriere is tussen pic en avr... ik heb nog altijd een hd44780 liggen die nog niet anders als via de pc is aangestuurd... Gebrek aan tijd en zelfvertrouwen. Ben nu toevallig wel gestart met een avr-prutsbordje, wie weet dat ik het ooit in asm werkend krijg. over een half jaartje krij ik les in C. Moet ik series de atmega16 gaan mishandelen voor studiepunten

Dit topic is gesloten