Op 19 februari 2007 14:37:14 schreef DC2PCC:
[...] hier was ik het nog mee eens [...]

Ik kan eenieder die studeert, of wil gaan studeren slechts 2 adviezen geven.

1. Ga op kamers wonen, kies dus voor een uni/hogeschool die ver weg van je ouderlijk huis ligt. In het begin zeer moeilijk, en niet iedereen die gaat studeren is daar al rijp genoeg voor (in de ogen vande ouders) maar spring in het diepe ! Dit maakt je zelfstandig.

2. Probeer een internationale stage te lopen, hoeft niet ver weg in het buitenland te wezen, maar het is enorm interessant, en doet zeker goed op je CV.

ONZIN!!!! DIKKE GROTE VETTE ONZIN!!!!

Ik woon nog steeds thuis. Ik heb mijn stage in Rotterdam gedaan en kon dus elke dag naar huis.... Reden dat ik niet weg kon? Ik heb me tijdens mijn stage verloofd! Ik had hier 1 grote lieve schat zitten die ik onmogelijk 6 maanden alleen kon laten!

wij maken altijd dingen die eigenlijk te moeilijk zijn naar wat we geleerd hebben voor project. wij voegen allemaal functies toe die nergens voor nodig zijn. waarom? om er mee vast te lopen en het dan aan de praat te krijgen zodat we er wat van leren. (like wie stopt er een Compact flash card ipv een eeprometje in een furby om er geluid op te zetten) en verder zoeken wij nu al voor de 4de een stage in het buitenland. (en voor na de vakantie zoek ik ook nog een stage. iemand goede ideeen? )

we zijn ook van plan smd te gebruiken nadat we de smd reflow oven van zolder hebben gehaald (was te ingewikkeld) en we hebben een complete smd pick en place straat opgedoken van wat andere zolders. wat we er mee moeten geen idee maar we willen gewoon smd gebruiken omdat daar toch wel de toekomst ligt.

en ondertussen leren we ook nog wat op school

[Bericht gewijzigd door Gerwin op ]

Je moet ook weten wat je maakt. Het is niet de bedoeling dat je iets in mekaar zet en dan niet weet wat het is.

Om een schakeling te maken moet je stap voor stap te werk gaan. Dus eerst schema tekenen, print maken, etc. Totdat je aan het bouwen toekomt.

Dit is een zeer belangrijke stap en moet je ook je gedachten erbij houden. Even concentratieverlies kan grote gevolgen hebben. Onthou dit goed : Haast en spoed is zelden goed !

Is de schakeling klaar, dan kan men overgaan tot het testen van de schakeling. Komt de gevraagde spanning stroom/spanning eruit, dan is alles in orde. Is dit niet, dan begint het zoekwerk naar de fout. Soms is deze vlug gevonden, soms moet je er maanden over doen eer dat je de fout vindt. Dit werkt zeer demotiverend.

Maar als de schakeling werkt, dan kick je toch wel even. Het gevoel dat je dan overmeestert is vrij hevig en kort.

tja ik heb dus de neiging om te DENKEN dat iets kan.... En dan te maken. Vaak kan het dan ook. Alleen moet je nog ff uitdenken hoe je de software moet schrijven.

De hardware bakte ik altijd kleine onzekerheden op std. PCB. Nu heb ik dus broodplanken van Jeroen...

Denken is goed, maar je moet het ook kunnen en willen. Vele mensen denken dat ze het kunnen, maar er niks van bakken. Anderen denken niks en doen het gewoon en dat zijn de mensen die iets willen bereiken.

Wat ik bedoel met denken dat iets kan:

Als iemand bijv mij vraagt een teleporter te maken zeg ik: dat kan ik niet.

Als je bijv vraagt een robotje met tig sensoren te maken denk ik wel da thet lukt. Echter je kan altijd wel weer tegen een beperking aan lopen. Dat zie ik dus net als een uitdaging om mijn grenzen te verleggen. Daar begint het voor mij dus pas.