X-Fusion
Een wijs man is diegene die steeds meer gaat beseffen hoe weinig hij wel weet.
Mmm, op de Mosfet staat P6NK60ZFP ( dit is een N-Channel 600V 1 OHM 6A to-220/to-220FP/D2PAK/I2PAK Zener-Protected Supermesh Power Mosfet).
Heeft er iemand hier een datasheet van (op het net enkel via betaling) 
Oeps, blijkbaar toch gevonden, slecht gezocht : http://www.st.com/stonline/products/literature/ds/8746.pdf
Blijkbaar is dit een discontinued produkt. 
Bestaat er hiervoor een replacement Mosfet?
[Bericht gewijzigd door X-Fusion op ]
LaStei
carpe cerevisi
Ik heb net een e-mail doorgestuurd met het datasheet... Als vervanger denk ik dat de IRFB9N60APbF wel op zijn plaats is, een iets zwaardere, maar met dezelfde karakteristieken.
X-Fusion
X-Fusion
Kent er iemand de SB1640F, ik kan die nl. niet vinden bij RS Components? Volgens Google zou dit een 'ISOlation Schottky Barrier Rectifier' zijn.
Zijn daar replacements voor?
LaStei
carpe cerevisi
Wat vind je van deze? de STPS40L45CT [ Zou het moeten doen denk ik. Datasheet van de SB1640 is onderweg (e-mail)
X-Fusion :
Dank voor je volharden in geschakelde voedingen 
En ik sta versteld van de toevoegingen door site-genoten.
Dus er gaat 'n wereld open voor me die ik niet kan bevatten.
Helaas begrijp ik niks van die nieuwe onderdelen.
Maar het geeft wel 'n indruk hoe het in de toekomst eruit ziet.
Van reparatie naar vervanging is helaas ook de toekomst.
Maar ik waardeer je draadje zéér 
mvg
X-Fusion
Op 28 maart 2007 01:41:51 schreef Wiedewa:
Van reparatie naar vervanging is helaas ook de toekomst.
Maar ik waardeer je draadje zéér
Tja, we leven inderdaad in een 'kleenex' maatschappij ... 'Use it and lose it'. 
Maar ik vind dat er al zo'n afvalberg gecreëerd wordt door onze consumptiemaatschappij.
Bovendien maak ik er zonde van om degelijk materiaal met een defect zo maar weg te smijten zonder het eerst proberen te repareren.
Ik ben net begonnen met elektronica en zodoende kan ik veel leren met vallen en opstaan 
LaStei
carpe cerevisi
Dan bewonder ik he volharding nog meer... Schakelende voedingen is niet iets waar ik mee zou gaan beginnen...
X-Fusion
Dat heb ik nog van mensen gehoord.
Het voordeel is, wanneer ik er in kan slagen deze te herstellen en documenteren kan ik meteen naar de toekomst toe deze voedingen repareren (dewelke het zwakke punt zijn in deze switchen) 
Ik hou jullie op de hoogte.
Op 27 maart 2007 15:37:09 schreef X-Fusion:
Mmm, op de Mosfet staat P6NK60ZFP ... Blijkbaar is dit een discontinued produkt.
*** Heb toch nog de Mosfet P6NK60ZFP gevonden bij RS Components, nu nog effe tijd vinden om alles te assembleren en hopen dat de componenten niet rond mijn oren vliegen 
[Bericht gewijzigd door X-Fusion op ]
X-Fusion
Even tussendoor, ben de ontlader voor condensatoren aan het bouwen, kwestie van veiligheid op de eerste plaats te houden hé 
De stand van zaken kan je volgen op :
X-Fusion
Beste CO'ers,
misschien herinneren jullie je nog het probleem met de defecte geschakelde voeding. Alvast heel erg bedankt voor alle reacties die ik kreeg. Ik wou even maar laten weten dat het gelukt is deze te repareren en hij werkt terug perfect. De fout zat in het hoogspanningsgedeelte. De UC3843 (Current-Mode PWM Controller) en de STP6NK60ZFP (N-CHANNEL 600V 1 OHM 6A TO-220/TO-220FP/D2PAK/I2PAK ZENER-PROTECTED SUPERMESH POWER MOSFET) waren erdoor. Meteen ook alle elco's, diodes en de zekering vervangen, kwestie van safe te zitten naar de toekomst toe