Show your projects! Part 4.

Dit topic is gesloten

Op 13 juni 2007 20:00:21 schreef roadrunner:
Hier mijn variatie op de "moeder van alle voedingen"...

Da's een fraai stukje hardware.

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...

Ja, hallo! Daar kan je tenminste mee voor de dag komen! Strak frontpaneel, maar ook binnen netjes afgewerkt.

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Hoeveel weegt die schoonheid (weet het, een onbeleefde vraag maar een mens is toch nieuwsgierig he ;))

doet me denken aan een spelleke, "I am the mother of all..." of ne film of...

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

Erg mooi gedaan!

Hoe heb jij dat frontpaneel zo mooi gekregen (welke materialen). En met welk programma is dat getekend?

Verder ziet het er echt mooi uit!!

Mmmmm Star Trek Font, altijd goed ;-)

Echt gemeend heel erg mooi...

prachtig stukje

doet mij kwijlen :p
eerste project na de examens een signaal generator en dan de voeding nog is onder handen nemen

Ik ben bezig geweest met een flyback trafo en die doet het :D
Heb het netjes in een bakje gedaan met koelblok van een oude pc erbij.
Koelblok zit met 2 lange bouten vast met moeren aan de binnen kant.
De tor zit voorop en de draden lopen door een ander gaatje naar binnen
Aan de zijkant zitten 2 gaatjes waar de voedings draden doorheen gaan en aan de lange kant zit een fannetje die de warme lucht uit het doosje zuigt omdat de flyback ook een beetje warm word.
Ik moet nog wel wat gaatjes boren en dan is hij klaar :D
Foto's
http://www.elektrotechnicus.nl/foto/flybackbakje1.jpg
http://www.elektrotechnicus.nl/foto/flybackbakje2.jpg
http://www.elektrotechnicus.nl/foto/flybackbakje3.jpg
http://www.elektrotechnicus.nl/foto/flybackbakje4.jpg

Ik ben bezig om een verslagje te maken en die op m'n site te zetten.

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Ziet er heel gevaarlijk uit, wat moet het eigenlijk doen?

Anoniem

Op 14 juni 2007 13:39:38 schreef Lithium:
Ik ben bezig geweest met een flyback trafo en die doet het :D
[...]
Ik ben bezig om een verslagje te maken en die op m'n site te zetten.

dat dus,
en waar kan ik je site vinden?

Vonken maken tussen 2 draden :D :)
Wat te spelen

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Op 14 juni 2007 13:58:47 schreef Lithium:
Vonken maken tussen 2 draden :D :)
Wat te spelen

Mag ik je dan vast naar deze link doorverwijzen?

Edit:
Bijvoorbeeld, die blauwe draad waar (waarschijnlijk) een hoop spanning op staat ligt tegen de kabel van de fan aan (12V).

Met zulke hoge spanningen uit een flyback moet je echt oppassen met overslag enzo.

[Bericht gewijzigd door Brokencore op donderdag 14 juni 2007 14:16:50

Mwa, nog geen spanning gevoeld :P
Die blauwe is de min, daar staat niks op daarom ligt hij ernaast.
Die rode daar staat de spanning op die zit ook apart..

[Bericht gewijzigd door Lithium op donderdag 14 juni 2007 14:19:35

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt
Anoniem

nee, NOG niet,
wat is trouwens de url van je site?

Ik ben heel voorzichtig met wat ik doe en dat blijf ik ook wel.... vind 230 al pijn doen :P
Mail me voor linkje... verslag staat er nog niet op

Zeg me wat je nodig hebt en ik zal je vertellen hoe je zonder kunt

Bedankt voor de positieve reacties :-)

Op 13 juni 2007 20:10:00 schreef Monster_Henry:
Hoeveel weegt die schoonheid (weet het, een onbeleefde vraag maar een mens is toch nieuwsgierig he ;))

Ik heb de pasgeborene eens gewogen : 12,5 kg

Op 13 juni 2007 22:05:17 schreef WillyHul:
Hoe heb jij dat frontpaneel zo mooi gekregen (welke materialen). En met welk programma is dat getekend?

Het frontpaneel is getekend mat Coreldraw, afgeprint op fotopapier en daarna geplastificeerd. De frontplaat is in 2 delen gemaakt omdat het frontpaneel te groot was, maar de delen komen samen bij een vertikale lijn en is haast niet zichtbaar.

Op 13 juni 2007 22:08:16 schreef djoveld:
Mmmmm Star Trek Font, altijd goed ;-)

Inderdaad;-)
Ik ga achter de bruggelijkrichter nog een schuin plaatje monteren, zodat de luchtstroom meer naar de transistoren gericht wordt, voor de rest is ze nu klaar.

proficiat da ga een flinke worden! :D

My brain's all broken, but I'm feelin' alright, I feel like I'm chokin', but I'm feelin' alright, I'm goin' down fast, but I'm feelin alright, I'm not gonna last,but I'm feelin ALRIGHT! Oh Henry

heb mijn wisp628 afgemaakt en netjes in een behuizing gebouwd. dit vanwege de kwetsbaarheid van de componenten op de print. ook komt er zo ook geen stof meer op en kan hij tegen een stootje ;) hieronder het resultaat :)

http://dj-mountaincamp.maanmeer.nl/crape/WISP628-1.jpg

http://dj-mountaincamp.maanmeer.nl/crape/WISP628-2.jpg

heeft ook zo z'n voordelen bij programmeren en het opbergen :)

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

Da's heel netjes en proper en zo, maar zelf kan ik het niet over mijn hart krijgen geld uit te geven aan behuizingen en connectors, als dat vermeden kan worden.
Vandaar deze plumbers-oplossing:
http://www.uploadarchief.net/files/download/avrprogger.jpg
Een stukje PVC-pijp dat in de lengte middendoor gezaagd is, wat smeltlijm en klaar is kees.
Zeg nu nog dat wij, Belgen, niet zuinig zijn... :-)

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 14 juni 2007 19:55:54 schreef Red-E:
heb mijn wisp628 afgemaakt en netjes in een behuizing gebouwd. dit vanwege de kwetsbaarheid van de componenten op de print...

Nette afwerking; je zult er vast plezier van hebben.
Maar het kost je zo wel het een en ander aan connectoren :-)

Kun je nog wel zien of de ledjes branden??

Volgend project: funcgen met ad9833 afmaken...
help

Golden Member

Net vandaag m'n LC-Displaytjes van marktplaats binnen gekregen. K'heb er inmiddels eentje werkend i.c.m. PicBasic, maar wel op een wat vreemde manier ...

De 1e & 2e regel werken normaal maar de 3e & 4e regel moeten iets anders aangesproken worden. namelijk zo

code:


Main:
print at 1, 1,  "Hallo     A    1"
  delayms 500
print at 2, 1,  "Hallo     B    2"
  delayms 500                    
print at 3, -3, "Hallo     C    3" <<--
  delayms 500
print at 4, -3, "Hallo     D    4" <<--
  delayms 1000
print at 1, 1,  "                "
print at 2, 1,  "                "
print at 3, -3, "                " <<-- 
print at 4, -3, "                " <<--
  delayms 1000
goto main

Zoals aan de code te zien is begin ik met schrijven zo op het eerste gezicht niet op het eerste karakter maar op -3 ?? :D Als ik namelijk karakter 1 neerzet begint ie op het 5e karakter pas met schrijven ..

Lcd is trouwens volgens de picbasic manier aangesloten wel op een andere poort ... maar dat mag in principe geen problemen geven

Dit in ieder geval als tip voor de mensen die deze Displaytjes hebben gekocht. Als iemand trouwens weet wat ik verkeerd doe mag dat ook gezegd worden :P

Bij 4-regelige LCD-modules loopt regel 1 verder op regel 3, en regel 2 doet hetzelfde op regel 4. Nu beperkt mijn ervaring met dit spul zich tot 1 exemplaar, maar ik kan me best voorstellen dat de plaats waar regel 1 overgaat in regel 3 niet bij elke module hetzelfe is. En dan krijg je rare toestanden als de library daar geen rekening mee houdt.
Misschien kan je het ergens instellen, maar vraag me niet waar...

Prosper, yop la boum, c'est le roi du macadam (aldus Maurice Chevalier)

Op 14 juni 2007 20:22:59 schreef picsels:
[...]Nette afwerking; je zult er vast plezier van hebben.
Maar het kost je zo wel het een en ander aan connectoren :-)

Kun je nog wel zien of de ledjes branden??

kosten aan conectoren en behuizingen viel wel mee... had nog het een en ander liggen van praktica die ik op school heb gedaan, kon ze mooi daarvoor gebruiken :) behuizing viel ook wel mee... is een simpel doosje wat iedere bouwmarkt voor ongeveer € 1,- verkoopt ;) dus tja, voor dat geld ga ik niet moeilijk liggen doen ;)

Gr. Red-E || There are only 10 types of people in the world. Those who understand binary, and those who don't ||

Op 14 juni 2007 21:16:12 schreef pros:
Bij 4-regelige LCD-modules loopt regel 1 verder op regel 3, en regel 2 doet hetzelfde op regel 4. Nu beperkt mijn ervaring met dit spul zich tot 1 exemplaar, maar ik kan me best voorstellen dat de plaats waar regel 1 overgaat in regel 3 niet bij elke module hetzelfe is. En dan krijg je rare toestanden als de library daar geen rekening mee houdt.
Misschien kan je het ergens instellen, maar vraag me niet waar...

Inderdaad regel 1 gaat verder naar regel 3; regel 2 gaat verder naar regel 4.
Lijn 1 begint altijd bij adres 00h
Lijn 2 begint altijd bij adres 40h
Heb je een 4*20char LCD dan eindigt lijn 1 op adres 13h, en begint lijn 3 op adres 14h
Heb je een 4*16char LCD dan eindigt lijn 1 op adres 0Fh, en begint lijn 3 op adres 10h

Tijdens initialisatie moet je met "Function Set" vertellen hoeveel lijnen er op het display zijn maar niet hoeveel karakters er zijn daar de controller gewoon doorschrijft zonder te controleren of hij aan het einde van een lijn is.

Je moet dus altijd het eerste adres zelf gaan uitrekenen en vanaf dat adres beginnen schrijven.

Duidelijk? Neen :) start een nieuwe draad en we kunnen het verder uitspitten.

Never forget the KISS principle: Keep It Stupid Simple!!

Op 14 juni 2007 20:22:59 schreef picsels:
[...]Nette afwerking; je zult er vast plezier van hebben.
Maar het kost je zo wel het een en ander aan connectoren :-)

Kun je nog wel zien of de ledjes branden??

zitten geen ledjes in de wisp628

Op 14 juni 2007 20:58:01 schreef help:Als iemand trouwens weet wat ik verkeerd doe mag dat ook gezegd worden :P

Ik weet het, ik weet het!!!

Je hebt vergeten te vertellen aan PicBasic hoeveel karakters op één lijn van je LCD staat, als dit al mogelijk is want je LCD trekt zich daar niets van aan (zie vorige post) dus wat zou PicBasic ermee aanvangen?

Wat gebeurt er nu:
Als je naar lijn 1 schrijft weet PicBasic dat hij vanaf adres 00h moet schrijven in DD Ram. dus is alles ok.
Als je naar lijn 2 schrijft weet PicBasic dat hij vanaf adres 40h moet schrijven in DD Ram. dus is alles ok.

Bij lijnen 3 en 4 wordt het ingewikkeld omdat het eerste adres in DD Ram van deze lijnen afhangt van het aantal lijnen van de LCD en daar loopt het mis met PicBasic.
Hij veronderstelt een 20 karakter display zodanig dat jij vier karakters (0, -1, -2 en -3) moet terugkeren om op het eerste karakter van lijn 3 (of 4) uit te komen.

PicBasic ken ik niet dus ik kan je niet verder helpen.

Nu duidelijk?

Never forget the KISS principle: Keep It Stupid Simple!!

Dit topic is gesloten