Op 24 juli 2007 18:38:04 schreef Henry S.:
Baas boven baas. :P

Bijdeweg, Formido heeft de rode Raaco's in de aanbieding: €24,95 ipv €29,95 voor de 48 laadjes. In Leeuwarden zijn ze nu op. ;)
[...]
Ja, dat is nu zeker, het logo is tegenwoordig ingestampt.
€27,99 voor de 48 laadjes.

dan ben je opgelicht: hier in de folder ziet ik 15,95 ipv 20,95
>:)

Dat is een kleintje, 25 laadjes, staat wat lullig in de folder:

http://www.formido.nl/folder_week3007

Formido=Praxis, en toch prijsverschillen, altijd goed in de gaten houden.

[Bericht gewijzigd door Henry S. op (28%)]

Mijn Raaco 900-serie ladenkasten zijn binnen!

Aangekocht bij RS-Components en laten leveren bij mijn ouders vermits ik door de dag niet thuis ben.
Ik had mijn ouders verwittigd dat er zo'n 13-14 dozen eerlangs zouden geleverd worden.

Belt mijn Pa mij gisterenmorgen op het werk rond 9:30:
"Uw marchandise is geleverd maar staat op het voetpad"
Ik: "Hoeda?"
Mijn Pa: "'t Is een palet van 99kg met één grote doos van ongeveer 1x1x1m erop, de transporteur kon er met de Clark niet mee de trap op en door de voordeur!"
Ik: "'k Kan er zijn rond 14:30"
Mijn Pa: "'k Zal ondertussen uw palet op het voetpad maar goed in 't oog houden"

Samen met mijn Pa dan het palet ontpakt en de individuele dozen in de auto gepropt.

Deze morgen een beetje meccano-montagewerk gedaan (dit spul is loodzwaar en draait op 8 kogellagers!) en voila:
Raaco 900 turntable + 12 ladenkasten:
http://www.turbokeu.com/temp/raaco900.jpg

Ik heb nog gauw een bijbestelling van 120 tussenschotjes gedaan bij RS (ik had van één soort teveel, en van een ander soort te weinig besteld :().

Ik kan al beginnen met mijn onlangs geleverde set E24 weerstanden in de laadjes te plaatsen (169 waarden van 1R tot 10M, 50 stuks van elk, totaal 8450 weerstanden).

Ik vrees dat het sorteren van mijn hele voorraad componenten en het indelen/vullen/labelen van de laadjes weer een jaren-project zal worden...;)

PS: Ik heb er gratis nog een multimeter t.w.v. 50 Euro + BTW bijgekregen (mooi kadootje voor één van mijn zonen).

CD :)

mag ik vragen wat zo'n gave kast ongeveer kost?

<kwijl>

Zie pagina 2 en raap daarna je onderkin weer op. ;)

overheen gelezen.

mooi (en duur) speeltje turbo!

822,24 Euro + BTW, de 532 bijkomende tussenschotjes inbegrepen.

Oeps, ondertussen al een rits replies bijgekomen...

[Bericht gewijzigd door Turbokeu op (28%)]

mja, ben momenteel ook bezig met het ordenenen van alle componenten. alleen de manier van hoe je het allemaal opslaat is lastig te bepalen. je kunt niet voor elk onderdeel een apart laadje hebben, maar je moet het toch overzichtelijk hebben

Proficiat met je aankoop Chris! Dat zo'n turntable zo zwaar zou zijn had ik nooit vermoed. Ik heb daar wel eens mee gewerkt bij iemand waar ik voor werkte, en dat stond inderdaad stabiel maar nooit opgehoffen.
Maar daar ga je jàààren plezier van hebben.

Op 4 augustus 2007 18:21:02 schreef Turbokeu:
Mijn Raaco 900-serie ladenkasten zijn binnen!
Ik vrees dat het sorteren van mijn hele voorraad componenten en het indelen/vullen/labelen van de laadjes weer een jaren-project zal worden...;)

Dat is bij de meesten onder ons niet anders hoor Chris!

- - big bang - -

Ondertussen reeds een 9000 stuks E24 weerstandjes (0.25W) in de laadjes gesorteerd. Nu nog de 0.5/0.6W en 1W E12 weerstanden, en mijn 5500 stuks 1206 SMD weerstanden apart sorteren.

Ik zie nu pas dat ik maar een beperkte hoeveelheid elcootjes heb (een Vellemankitje van 120 stuks E6 + een hoop zakjes met allerlei waarden, en een kit SMD E6 elco's).
Kent er iemand een goede kit met radale E6 elcootjes?

Dit sorteren heeft ook goede kanten: ik heb zo een 500-tal BC547, BC557, BC327, BC337, BS170, BS250, MPSA42 en MPSA92 torren teruggevonden, alsmede een paar 10-tallen Russische KM155 nixiedecoders, een paar 10-tallen LCD'tjes, een 30-tal PICs en een zakje van 100 stuks 7805 regelaars...:D

Ik zit nu met het probleem van het etiketteren van de laadjes (voor 't moment ligt er een papiertje met de desbetreffende waarde in elk laadje).
Ik bezit een Dymo Labelpoint 300 labelprinter met (dure) D1-cartridges maar ik vind het veel te omslachtig om dik 500 labeltjes te maken met een abc-klavier!
Ben nu naarstig op zoek naar een USB Dymo Labelwriter en de juiste etiketten (12x50mm) om via mijn laptop gemakkelijker labeltjes aan te kunnen maken.

Hoe doen jullie dit?

Ik heb ze gewoon met een Dymo Pocket gelabeld.
Het is ff werk er er zit een 10m tape in.

http://welther.nl/hugo/Fotos_hobbyhok/Onderdelen/DSCN0006.JPG

Nou Hugo, moed en zin heb je dan wel!

Mijn Dymo Labelpointer 300 heeft een alfabetisch klavier (welke idioot heeft dat nu uitgevonden!), daarbij heeft die zelfklevende tape in die D1-cartridges de neiging om te gemakkelijk los te komen (zeker op de hoeken), en is het een nachtmerrie om de zelfklevende tape van de schutfolie af te pellen.
Daarom dacht ik aan een Dymo Labelwriter met zelfklevende papieren etiketten.
Deze etiketten bestaan in verschillende soorten waaronder gemakkelijk verwijderbare (zoals voor diskettes), of permanente (zeer moeilijk los te peuteren).
Ook kan de Labelwriter me dan ook nog dienen voor mailing (afzender/bestemmelingsadres).
Nu doe ik dit met A4-etiketbladen die geel uitslaan/niet meer plakken door de hitte na voor de tig-ste keer door de laserprinter gegaan te zijn.

Er zijn ook etiketten met speciale lijm voor laserprinters, die daardoor niet uitdrogen. Van vergelen kan ik niets zeggen, gaat dat echt zo hard?

www.etiketten.nl heeft een grote collectie, wel afname per doos :) inkoopactie?

Het zijn speciale laserprinter etiketten (3x8 labels op een A4 blad), maar dikwijls moet ik een zelfde blad meermaals door de laserprinter jagen (als je maar een paar etiketten af te printen hebt).
De lijm verliest dan zijn kwaliteiten en de labels vergelen nogal wat (duidelijk te zien tussen een vers blad en een blad dat al enige maal door de laserprinter gegaan is).

Mwaah, ik dacht dat jij uit België kwam, dit soort praktijken zijn toch typisch Nederlands te noemen. (En worden door mij dan ook dikwijls toegepast, om maar weer een paar stickers uit te sparen :))

Bestel eens een sample op etiketten.nl en kijk of die nog anders in kwaliteit blijken te zijn.

Op 6 augustus 2007 07:40:56 schreef Turbokeu:
[...]
Ik zie nu pas dat ik maar een beperkte hoeveelheid elcootjes heb (een Vellemankitje van 120 stuks E6 + een hoop zakjes met allerlei waarden, en een kit SMD E6 elco's).
Kent er iemand een goede kit met radale E6 elcootjes?

http://www.vakits.com/index.php?cPath=97_48
Inhoud kan afwijken omdat het bedrijfsoverschotten betreft.

Dit sorteren heeft ook goede kanten: ik heb zo een 500-tal BC547, BC557, BC327, BC337, BS170, BS250, MPSA42 en MPSA92 torren teruggevonden, alsmede een paar 10-tallen Russische KM155 nixiedecoders, een paar 10-tallen LCD'tjes, een 30-tal PICs en een zakje van 100 stuks 7805 regelaars...:D

Ah een luxe probleem. :P

Hoe doen jullie dit?

Envelopettiketten, heb daar een pak van, in strookjes knippen en tekst met marker. Waarom moeilijk als het makkelijk kan? ;) En meestal gaat het om het labelen van een paar bakjes.

Op 6 augustus 2007 19:10:28 schreef Henry S.:
[...]
http://www.vakits.com/index.php?cPath=97_48

Verdorie, stond nog wel in mijn favoriete ebayverkopers...

[...]
Ah een luxe probleem. :P

Neu, meer een 'wanorde'probleem (wist wel dat ik e.e.a. had liggen maar niet waar en hoeveel).

[...]
Envelopettiketten, heb daar een pak van, in strookjes knippen en tekst met marker. Waarom moeilijk als het makkelijk kan? ;) En meestal gaat het om het labelen van een paar bakjes.

Whaaaaah, bonk!....
500+ labeltjes, nee bedankt...;)

Op 6 augustus 2007 11:53:50 schreef Jochem_S:
Mwaah, ik dacht dat jij uit België kwam, dit soort praktijken zijn toch typisch Nederlands te noemen. (En worden door mij dan ook dikwijls toegepast, om maar weer een paar stickers uit te sparen :))

Bestel eens een sample op etiketten.nl en kijk of die nog anders in kwaliteit blijken te zijn.

Bwaah, ik heb nochtans geen Nederlandse roots...

Nee serieus, als ik één of twee etiketten te printen heb ga ik niet telkens een A4-blad in de vuilbak peuren...

Zo'n Dymo Labelwritertje ljkt me wel wat, nu nog eentje goedkoop op de kop zien te tikken.

Heb ik ook eens naar gekeken. *het* nadeel van die dymo labelprinters: ze zijn allemaal gebaseerd op thermisch papier.

Oftewel, na een jaar zie je niets meer van je opdruk. :(

Oeps, ik moet niks van thermische printers hebben...

Zal dan maar uitzien naar geschikte kwaliteits-laserprinterlabels... (met Word is er nog e.e.a. te maken met labels)

Dymo's zijn thermisch ja, maar de *kunststoffen* strips heb ik toch nog niet zien verkleuren.

Anders kun je nog altijd een thermo transfer printer zoeken .... maar die benne nie goeiekoop ..

Thanks!
Geeft nog wat stof tot nadenken...

Andere vraag: Kent iemand een webshop waar ik goedkoop 'High Density Conductive Foam' kan vinden om IC's in te prikken?

ja die kennen we dick best heeft het mos schuim
http://www.dickbest.nl/webshop/index.php?act=viewProd&productId=47…

[half oftopic]

Op 24 juli 2007 19:27:24
schreef Henry S.
:
Formido=Praxis, en toch prijsverschillen, altijd goed in de gaten houden.

formido is allemaal franchise dat verklaart de prijzen, formido onderling kan ook prijs verschillen zijn.
[/half oftopic]